Parenting

Influencerka i youtuberka - to wymarzone zawody polskich dziewczynek. A jak matki widzą przyszłość swoich córek?

nastolatki

Mark Mawson/ Getty Images

Parenting

Influencerka i youtuberka - to wymarzone zawody polskich dziewczynek. A jak matki widzą przyszłość swoich córek?

nastolatki

Mark Mawson/ Getty Images

Kim chcą zostać polskie nastolatki? To postanowiła sprawdzić fundacja Inspiring Girls. Z przeprowadzonego przez nią badania wynika, że wymarzonymi zawodami dla młodych kobiet w naszym kraju są youtuberka, instagramerka czy tiktokerka. Co o tym sądzą matki dziewczynek?

Aspiracje młodych Polek

Autorzy badania "Aspiracje dziewczynek w Polsce", zrealizowanego przez IQS dla organizacji Inspiring Girls Polska, zapytali dziewczynki w wieku 10-15 lat oraz ich matki o wymarzony zawód. Co się okazało? Blisko połowa nastolatek (ok. 48 proc.) za najbardziej atrakcyjny zawód uznaje prowadzenie kanału na You Tubie, konta na Instagramie lub TikToku. Co piąta nastolatka chciałby zająć się projektowaniem stron internetowych i grafiką komputerową. Co dziesiąta widzi się w roli programisty.

18 proc. przepytanych dziewczynek chce być prawnikiem, nieco mniej widzi się w roli nauczycielki, dietetyczki, przedszkolanki czy trenerki personalnej.

Jak w badaniu wypadły matki? 44 proc. pań wskazało co najmniej jeden zawód wybrany przez córkę. Największym uznaniem w obu grupach cieszyły się grafika komputerowa lub profesje prawnicze (adwokat, notariusz czy prokurator).

Polskie nastolatki a studia 

Poza wymarzonym zawodem ankieterzy zapytali o studia wyższe i wybór kierunku. Aż 86 proc. mam chciałoby, aby ich córki zdobyły dyplom. Najchętniej widziałyby je na studiach weterynaryjnych, kosmetologicznych, architektonicznych, informatycznych lub językowych (anglistyka).

Chęć dalszej nauki wyraziło ok. 56 proc. pytanych nastolatek. Jeśli już młode dziewczyny zdecydują się na studia, to najchętniej na kierunkach weterynaria, kosmetologia lub filologia angielska.

Jak matki widzą przyszłość swoich córek?

41 proc. badanych matek chciałoby, by praca ich córek była ważna dla innych ludzi na świecie. Aż 38 proc. pytanych kobiet przyznało, że byłoby lepiej, gdyby ich pociechy skoncentrowały się przede wszystkim na sobie i swojej rodzinie. Co ciekawe, takie przekonanie częściej miały panie, które miały dobrą sytuację finansową.

Kiedy kobiety stają się „niewidzialne”. Zobacz wideo: 

Dzień Dobry TVN

Zobacz także:

Halina Mlynkova założyła sklep, by dać ubraniom drugie życie. "Nie chcę się czaić po portalach i tam sprzedawać"

Nastolatkowie nic nie wiedzą o seksie, a porad szukają na TikToku. Magdalena Chorzewska: "Te pytania to są podstawy"

Kobieta kobiecie wilkiem? "Dziewczynki od małego uczone są, że mają być grzeczne, dlatego są wobec siebie złośliwe"

Źródło: wirtualnemedia.pl |
Co sądzisz o tym artykule?
83
10
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0