Zdrowe odżywianie

    Zdrowe odżywianie

    Olej z nasion winogron najlepiej stosować przede wszystkim zewnętrznie, jako składnik pielęgnacyjny. Można stosować go na twarz i włosy. Czytaj dalej i dowiedz się, czy olej z pestek winogron nadaje się do smażenia, jakie ma właściwości, jak działa na cerę i włosy i gdzie go kupić.

    Coraz więcej ludzi poszukuje sposobów na poprawę swojego zdrowia i kondycji wśród różnego rodzaju naturalnych, roślinnych produktów. Jednym z nich jest natto, czyli sfermentowana soja. Uważa się, że ma wysoką zawartość witaminy K2, która w połączeniu z innymi potrafi zahamować rozwój niektórych chorób. Kupienie gotowego natto jest możliwe, choć trudne – zdecydowanie prościej jest samodzielnie przygotować fermentowaną soję w domu.

    Już starożytni Rzymianie i Grecy używali kolendry siewnej jak lekarstwa. Warto kontynuować tę dobrą tradycję. Dowiedz się, jak należy uprawiać kolendrę i zamień swój ogród w naturalną aptekę.

    Śniadanie to podstawa zdrowej diety. Jaki jest najlepszy sposób na szybki i pełnowartościowy posiłek na początek dnia? Czym zastąpić kupowaną w drodze do pracy lub szkoły słodką bułkę i jak komponować posiłki dla dzieci? Czas "odczarować" klasyczne kanapki – mogą stanowić pełnowartościowy posiłek. Nie jesteśmy skazani na bezsmakową owsiankę – można ją podawać z zapiekanymi owocami lub w formie chrupiących kuleczek. Dietetyk Magdalena Czyrynda-Koleda przedstawia sprawdzone przepisy.

    Pozwala osiągnąć wymarzoną wagę, a nawet wygładza zmarszczki. Jest sekretem idealnej sylwetki i alternatywą dla botoksu takich gwiazd jak Salma Hayek, Gwyneth Paltrow i Halle Berry. Dieta bulionowa robi furorę w Hollywood, bo - zdaniem jej zwolenników - gotowany przez kilka godzin wywar to pełne wartości odżywczych "płynne złoto". Czy faktycznie wraz z kolejnym talerzem niedzielnego rosołu ubywa nam lat i kilogramów? O tym rozmawiamy z dietetyczką i psychodietetyczką Joanną Zielewską.

    Awokado jest bardzo specyficzne. Nie jest tak słodkie jak inne owoce, ale ma za to mnóstwo witamin i mikroelementów. Wyjątkowy jest także jego miąższ – można go przyrządzać na różne sposoby. Jak jeść awokado? Najlepiej wykorzystywać je jako dodatek do zdrowej diety.

    Kozia broda. Grzyb ten od początku lat 90-tych uznawany był za gatunek zagrożony. Czy zatem jest pod ochroną? Okazuje się, że dziś śmiało możemy po niego sięgać, a taka wiadomość cieszy, bo okaz ten cechuje się wyjątkowymi walorami smakowymi. Dowiedz się, jak wygląda grzyb kozia broda i gdzie można go znaleźć. Jak można wykorzystać ten grzyb w kuchni?

    Ryba na polskich stołach najczęściej gości jako danie obiadowe. Można jednak z niej przygotować również przystawki i przekąski. Przykładem zimnej przystawki jest ryba po chojnicku, którą przygotowuje się, mieszając usmażone filety z ryby z duszonymi, aromatycznymi warzywami. Przepis na rybę po chojnicku można samodzielnie modyfikować, dodając ulubione warzywa i przyprawy.

    Wakacje powoli dobiegają końca. Wielu rodziców ponownie stanie przed dylematem, co dać dziecku do szkoły na drugie śniadanie, aby było zarówno smacznie, jak i zdrowo. Okazuje się, że rozwiązaniem tego problemu mogą być produkty oferowane przez Owolovo.

    Kompot z agrestu to świetny pomysł na wykorzystanie owoców po sezonie letnim. W ten sposób także w mroźne, zimowe wieczory można cieszyć się ich smakiem. Warto już teraz pomyśleć o przygotowaniu własnych przetworów, zwłaszcza że kompot z agrestu jest nie tylko bardzo smaczny, ale i zdrowy.

    Wiele kobiet zmaga się z silnymi bólami w trakcie menstruacji i tuż przed nią. Poza samym brzuchem, ból często pojawia się również w innych miejscach, np. dolnym odcinku kręgosłupa czy piersiach. W niektórych przypadkach konieczne jest przyjmowanie środków przeciwbólowych. Okazuje się jednak, że dolegliwości może łagodzić również odpowiednia dieta. Co zatem jeść podczas okresu, aby te dni były znośniejsze?