Zdrowe odżywianie

    Zdrowe odżywianie

    Rambutan, a dokładnie jagodzian rambutan, to jeden z egzotycznych owoców o ciekawym smaku i właściwościach pozytywnie wpływających na zdrowie, samopoczucie i wygląd. Jedzenie go nie sprawia trudności, a smak jest ciekawy i przyjemny. Rambutan intryguje wyglądem – jego skórka jest pokryta miękkimi, przyjemnymi w dotyku włoskami.

    O szkodliwym wpływie mięsa na nasze zdrowie musi się coraz więcej. Zdaniem badaczy najbezpieczniejsza dla człowieka oraz planety byłaby dieta wegańska, czyli oparta tylko i wyłącznie na produktach roślinnych. Jak przejść na weganizm? Czy takie menu jest dobre także dla dzieci? W Dzień Dobry TVN rozmawialiśmy na ten temat z Idą Kulawik, autorką bloga "Veganbanda ", oraz jej mężem Marcinem.

    Zupa krem to świetny pomysł na pyszny, zdrowy, najczęściej szybki i lekkostrawny posiłek. Można ją zrobić z większości warzyw i łączyć z dowolnymi dodatkami - wegetariańskimi i wszystkimi innymi. Jeśli nie masz pomysłu na konkretną zupę krem, sprawdź 10 różnych przepisów.

    Motywuje, edukuje, dopinguje - Anna Lewandowska to chyba jedna z najbardziej "fit" polskich gwiazd. Od jakiegoś czasu trenerka prowadzi w mediach społecznościowych akcję, w której zachęca do podejmowania małych kroków w drodze ku dużej zmianie i zdrowszemu stylowi życia. Wiele osób z chęcią stosuje się do jej rad i widzi efekty - czy podobnie będzie w przypadku jedzenia jajek na śniadanie?

    W kiełkach znajduje się mnóstwo witamin i minerałów. Kiełki mają więcej mikroelementów niż dojrzałe warzywa. Ich siła tkwi w świeżości. W studiu Dzień Dobry TVN dietetyk Agata Dąbrowska opowiedziała o rodzajach kiełków, ich zdrowotnych właściwościach, podpowiedziała również, jak w warunkach domowych możemy je wyhodować.

    Fleksitarianizm to rodzaj diety, której głównym założeniem jest eliminacja mięsa z codziennego jadłospisu i ograniczanie się do jego okazjonalnego spożywania. Taki sposób odżywiania się uchodzi obecnie za jeden z najzdrowszych. Wpisuje się w rekomendacje lekarzy i dietetyków.

    Nie bez powodu sól określamy "białą śmiercią". Jej nadmiar może przyczynić się do rozwoju chorób, ale również może wpłynąć na naszą pamięć. Aby tego uniknąć, sięgnijmy po przyprawy, które dzięki swoim właściwościom poprawią jakość naszego życia oraz dodadzą wyjątkowego aromatu naszym potrawom.

    Kawa to królowa napojów. Na jej temat krąży jednak wiele mitów, zwykle straszących jej rzekomą szkodliwością. Tymczasem w 2016 r. dołączono ją do Piramidy Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej dla dorosłych. To lekko podbudowało jej PR - ale nie chcieliśmy na tym poprzestać. Co jest prawdą, a co mitem w przypadku kawy? Sprawdziliśmy to.

    W Wielkanoc i inne kilkudniowe święta na naszych stołach i talerzach królują pyszne potrawy, które często niestety są ubogie w witaminy. Jeśli daleko nam było od zachowania umiaru w święta, warto zatroszczyć się o organizm i zrekompensować mu ciężką pracę, jaką wykonał w trakcie świątecznego ucztowania.

    Hummus to danie, które w ostatnich latach coraz częściej pojawia się na polskich stołach. Ta pasta z ciecierzycy i sezamu jest doskonałą propozycją na szybką przekąskę. Z czym jeść hummus, jeśli mamy niewiele czasu na przygotowanie lunchu?

    Jajka to bardzo wartościowy produkt spożywczy, zawierający dużo białka, aminokwasów i witamin. Z jajek można przyrządzić wiele prostych dań, które są niezwykle szybkie w przygotowaniu. Do takich potraw należą jajka na miękko – cieszą się ogromną popularnością – są pyszne i bogate w cenne składniki odżywcze.

    Wanilia to owoc rośliny rosnącej w Ameryce Południowej i Środkowej, znany z charakterystycznego smaku i aromatu. Laska wanilii to najbardziej naturalna postać owocu. Inne formy występowania tej przyprawy to: wanilia w proszku, pasta z wanilii oraz ekstrakt z wanilii. Dostępny jest również cukier waniliowy, który powstaje przez dodanie wanilii do cukru buraczanego. Wanilia znalazła zastosowanie w kuchni, ale słynie także z właściwości zdrowotnych.

    Czy kiełki z rzodkiewki są zdrowe? Takie pytanie zadaje sobie wiele osób, stojąc w sklepie przed półką wypełnioną kiełkami, sałata, rukolą i szpinakiem. Kiełki rzodkiewki uważa się za jeden z najzdrowszych produktów. Dostarczają wielu składników odżywczych i cennych kwasów wspomagających różne procesy w organizmie. Warto więc po nie sięgać jak najczęściej!

    Wiosną trochę bardziej pochylamy się nad swoim zdrowiem i ciałem. Wiele kobiet, aby poprawić swoje samopoczucie i wysmuklić ciało, decyduje się na przeprowadzenie w tym czasie detoksu. Czy naprawdę jest nam potrzebny? Pytamy o to Agnieszkę Piskałę-Topczewską, dietetyczkę.