Zdrowe odżywianie

    Zdrowe odżywianie

    Maj to miesiąc, w którym przyroda budzi się do życia. Jest coraz więcej słonecznych dni, a co za tym idzie – rozkwita wiele roślin, w tym te, które dają pyszne warzywa i owoce. Które z nich najlepiej smakują właśnie teraz? Sprawdź, jakie sezonowe warzywa królują w maju.

    Anna Stoitsi-Nieprzecka, specjalistka tradycyjnej medycyny chińskiej, wyjaśnia dlaczego warto sięgać po tę potrawę.

    W sklepach i na bazarach wiosna zadomowiła się na dobre. Półki mienią się kolorami. Warzywa i owoce kuszą zapachami, świeżością i soczystością. To najlepszy czas, by zadbać o zdrowie. Przygotowaliśmy dla ciebie kilka wiosennych inspiracji. Wejdź w wiosnę z nową energią!

    Czosnek to bez wątpienia jedna z naszych ulubionych przypraw – każdej potrawie nadaje niezwykłego charakteru, sprawia, że staje się ona nieco bardziej pikantna i wyrazista w smaku. Jednak do czego można go dodać, aby jeszcze bardziej kreatywnie wykorzystać ukochany smak czosnku?

    Soylent to posiłek w proszku, który rozpuszcza się np. w wodzie. Stanowi mieszankę aż 35 substancji odżywczych. W ocenie producenta jedna porcja może zastąpić pełnowartościowy posiłek. Czy warto sięgnąć po tego rodzaju produkty? Jakie korzyści dla zdrowia niesie przyjmowanie takich płynnych pokarmów? O tym w Dzień Dobry TVN rozmawialiśmy z Anną Radowicką, dietetyczką.

    Statystyki mówią, że 15 proc. dzieci w Polsce zmaga się otyłością lub nadwagą. W tej grupie znajduje się 13-letni Szymon. Szansą dla chłopca na pozbycie zbędnych kilogramów jest wyjazd na turnus odchudzający w Ciechocinku. Jak będzie wyglądał jego pobyt w ośrodku i program leczniczy przygotowali dla niego specjaliści?

    Pąki roślin to prawdziwe bomby witaminowe, podobnie z resztą, jak kiełki. Wiele z nich można bezpiecznie spożywać, a do tego mają bardzo odżywcze działanie. Wyciągi stosowane są w ziołolecznictwie i kosmetologii. Które z nich można jeść? Co można z nich przygotować?

    Coraz więcej osób rezygnuje z jedzenia mięsa – najczęściej ze względów etycznych lub zdrowotnych. Bez względu na przyczyny tej decyzji, przechodząc na wegetarianizm lub weganizm, należy wiedzieć, czym zastąpić mięso w diecie, by dostarczyć organizmowi niezbędnych substancji odżywczych.