Zdrowe odżywianie

    Zdrowe odżywianie

    Awokado jest bardzo specyficzne. Nie jest tak słodkie jak inne owoce, ale ma za to mnóstwo witamin i mikroelementów. Wyjątkowy jest także jego miąższ – można go przyrządzać na różne sposoby. Jak jeść awokado? Najlepiej wykorzystywać je jako dodatek do zdrowej diety.

    Kozia broda. Grzyb ten od początku lat 90-tych uznawany był za gatunek zagrożony. Czy zatem jest pod ochroną? Okazuje się, że dziś śmiało możemy po niego sięgać, a taka wiadomość cieszy, bo okaz ten cechuje się wyjątkowymi walorami smakowymi. Dowiedz się, jak wygląda grzyb kozia broda i gdzie można go znaleźć. Jak można wykorzystać ten grzyb w kuchni?

    Ryba na polskich stołach najczęściej gości jako danie obiadowe. Można jednak z niej przygotować również przystawki i przekąski. Przykładem zimnej przystawki jest ryba po chojnicku, którą przygotowuje się, mieszając usmażone filety z ryby z duszonymi, aromatycznymi warzywami. Przepis na rybę po chojnicku można samodzielnie modyfikować, dodając ulubione warzywa i przyprawy.

    Wakacje powoli dobiegają końca. Wielu rodziców ponownie stanie przed dylematem, co dać dziecku do szkoły na drugie śniadanie, aby było zarówno smacznie, jak i zdrowo. Okazuje się, że rozwiązaniem tego problemu mogą być produkty oferowane przez Owolovo.

    Kompot z agrestu to świetny pomysł na wykorzystanie owoców po sezonie letnim. W ten sposób także w mroźne, zimowe wieczory można cieszyć się ich smakiem. Warto już teraz pomyśleć o przygotowaniu własnych przetworów, zwłaszcza że kompot z agrestu jest nie tylko bardzo smaczny, ale i zdrowy.

    Wiele kobiet zmaga się z silnymi bólami w trakcie menstruacji i tuż przed nią. Poza samym brzuchem, ból często pojawia się również w innych miejscach, np. dolnym odcinku kręgosłupa czy piersiach. W niektórych przypadkach konieczne jest przyjmowanie środków przeciwbólowych. Okazuje się jednak, że dolegliwości może łagodzić również odpowiednia dieta. Co zatem jeść podczas okresu, aby te dni były znośniejsze?

    Choć dziecko na wegańskiej diecie nie pozna smaku babcinego rosołu, ugotowanego na wywarze z mięsa czy klasycznego sernika, w zamian dostanie placuszki gryczane, omlety z brokułami i krem z kukurydzy. Aśka Rzeźnik, czyli mama-weganka udowadnia, że jadłospis malucha na diecie roślinnej jest urozmaicony i zdrowy. I wcale nie musi mierzyć się z pytaniem: "To co właściwie je Twój syn, sałatę?".

    Depresja to choroba cywilizacyjna, z którą boryka się coraz więcej osób. Kojarzy się ona przede wszystkim ze szczególnym stanem emocjonalnym i dolegliwościami natury psychicznej, dlatego nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, jak ogromną rolę odgrywa w jej leczeniu prawidłowe odżywianie. Podobnie jak wiele innych przypadłości, depresja wymaga odpowiedzialnego podejścia do codziennego jadłospisu. Jak powinna wyglądać dieta osoby, która zmaga się z uciążliwymi stanami depresyjnymi? Co jeść, by zapobiegać objawom tej poważnej choroby? O tym rozmawialiśmy z Magdaleną Adamczak, dietetykiem klinicznym i specjalistą zdrowia publicznego.

    Cynamon jest znaną przyprawą, która najczęściej kojarzy się ze smakiem pierników i bożonarodzeniowych ciast. Dodawany do kawy, herbaty, stosowany przy odchudzaniu, słynie z wielu właściwości leczniczych. Warto jednak pamiętać, że spożywany w nadmiarze może zaszkodzić, dlatego zaleca się jego unikanie kobietom w ciąży i osobom przewlekle chorym.

    Ashwagandha jest wyjątkową rośliną o niesamowitych właściwościach. Działa antynowotworowo i antybakteryjnie. Wspomaga przemęczony organizm i wpływa na kondycję oraz witalność. Wykazuje również działanie antydepresyjne. Ashwagandhę poleca się osobom znerwicowanym. Wspomaga umysł i ciało, a przy tym jest naturalnym dodatkiem do diety.

    Klasyczny makaron po bolońsku łączy smak wołowiny i mielonej wieprzowiny. Kuchnia wegańska ma to do siebie, że proponuje zamienniki, które wspaniale harmonizują przyprawy z produktami roślinnymi. Dzięki temu możemy uzyskać pyszny i aksamitny sos bez kęsa mięsa. Takie połączenie będzie o wiele zdrowsze i lżejsze dla naszego układu pokarmowego.

    Kolor warzyw i owoców ma znaczenie. Inna barwa, to inne witaminy oraz substancje odżywcze niezbędne dla naszego zdrowia i dobrego samopoczucia. Jakie zatem prozdrowotne właściwości mają czerwone, pomarańczowe, zielone, niebieskie oraz białe warzywa i owoce?