Zdrowe odżywianie

    Klasyczny makaron po bolońsku łączy smak wołowiny i mielonej wieprzowiny. Kuchnia wegańska ma to do siebie, że proponuje zamienniki, które wspaniale harmonizują przyprawy z produktami roślinnymi. Dzięki temu możemy uzyskać pyszny i aksamitny sos bez kęsa mięsa. Takie połączenie będzie o wiele zdrowsze i lżejsze dla naszego układu pokarmowego.

    Chrupki kukurydziane są popularną przekąską, która szczególnie chętnie podawana jest najmłodszym. Może pomagać załagodzić negatywne skutki ząbkowania, ale także przyczyniać się do rozwoju próchnicy. Co jeszcze trzeba wiedzieć o chrupkach kukurydzianych?

    Ryby – choć zdrowe i łatwo dostępne – na naszych stołach goszczą stosunkowo rzadko. Najwięcej zjadamy ich w okresie świąt. Które gatunki są najzdrowsze, a których powinniśmy unikać? Jak przygotowywać rybę, aby zatrzymać w niej jak najwięcej substancji odżywczych? Na ten temat rozmawialiśmy z Agnieszką Piskałą-Topczewską, dietetyczką. 

    Gałka muszkatołowa to nasiona pochodzące od rośliny znanej jako muszkatołowiec korzenny, który obecnie uprawiany jest w Malezji, na Karaibach i Sri Lance. Drzewa osiągają wysokość nawet 12 metrów i hoduje się je na niewielkich wysokościach. Przyprawa pojawiła się w Europie najprawdopodobniej dzięki wyprawom krzyżowym i to właśnie Europejczycy najczęściej wykorzystują ją w swojej kuchni. Gałka muszkatołowa ma bardzo intensywny smak przypominający piżmo, który zawdzięcza lotnemu olejkowi mającemu wiele ciekawych i przydatnych właściwości.

    Mięso oddzielone mechaniczne budzi wiele kontrowersji. Wiele osób zastanawia się, co tak naprawdę można znaleźć w niektórych produktach i jak dużo ma to wspólnego z prawdziwym mięsem. Sprawdź, w jaki sposób powstaje MOM i w jakich artykułach spożywczych występuje.

    Orzechy pekan, czyli inaczej "orzesznik jadalny", to istna skarbnica cennych dla zdrowia witamin i minerałów. Co więcej, ich wpływ na ludzki organizm jest tak niezwykły, że często mówi się o nich jako o dodatku kulinarnym, który leczy.

    Mimo że o tym, jak ważna dla prawidłowego rozwoju dziecka jest zdrowa dieta, mówi się coraz więcej, to nie wszyscy chcą przyjąć to do wiadomości. Zdarzają się sytuacje, że dzieci, które przynoszą do szkoły pełnowartościowe posiłki, są wyśmiewane przez rówieśników. Jak zmienić podejście dzieci i rodziców do jedzenia? Na ten temat w Dzień Dobry TVN rozmawialiśmy z dr Hanną Stolińską, dietetykiem klinicznym.

    Początek sezonu w skokach narciarskich wywołuje szereg niepowtarzalnych emocji wśród wszystkich entuzjastów sportów zimowych. Zawodnicy stający do rywalizacji w tej wyjątkowej dyscyplinie muszą sprostać wielu wyzwaniom, takim jak czasochłonne i wyczerpujące treningi, ale i odpowiednio skomponowana dieta. Posiłki mają zapewnić sportowcom cenną energię, stanowią także niezastąpione wsparcie w ochronie organizmu przed infekcjami. O tajnikach jadłospisu polskich skoczków rozmawialiśmy z Magdaleną Wieczorek, dietetykiem Kadry Narodowej w Skokach Narciarskich w latach 2015-2019.

    Z okazji Dnia Świętego Marcina w Poznaniu sprzedaje się rogale świętomarcińskie. Dlaczego są przygotowywane akurat tego dnia? Jak powstają te przysmaki? Ile mają kalorii? Dowiecie się tego z naszego materiału.

    Makaron - podstawa kuchni włoskiej i codziennej diety wielu z nas. Anna Radowicka, dietetyczka, zdradziła, która pasta jest są najzdrowsza oraz radzi, jak należy ją gotować, żeby zachować ich wartości odżywcze i witaminy.

    Wiele osób uważa, że wraz z wiekiem metabolizm bardzo zwalnia. Tymczasem badania pokazują, że to nieprawda i to, jak działa nasza przemiana materii, zależy przede wszystkim od nas samych. Co zrobić, aby ją poprawić? Na ten temat w Dzień Dobry TVN rozmawialiśmy z Michałem Wrzoskiem, dietetykiem klinicznym.

    Dieta dziecka powinna obfitować w spore ilości składników odżywczych, które przyczynią się do prawidłowego rozwoju. Niestety wciąż wielu uczniów nie odżywia się tak jak należy, co wynika zazwyczaj z braku czasu rodziców na przygotowanie im odpowiednich posiłków. Rozwiązaniem mogą być szybkie i zdrowe przekąski, które dzieci z powodzeniem zabiorą ze sobą do szkoły. Smakołyki dostarczą im energii, a także odpowiednich witamin i minerałów.

    Cykoria to warzywo zdrowe, będące idealnym dodatkiem zarówno do sałatek, jak i do potraw podawanych na ciepło. Jest nie tylko smaczna, ale i niskokaloryczna. Z tych powodów jest jedną z ulubionych potraw osób dbających o linię. Korzyści zdrowotnych płynących z jej spożywania jest więcej – poznaj je wszystkie.

    Świadomość społeczna dotycząca produktów spożywczych stale się zwiększa. Klienci coraz częściej czytają etykiety i wybierają wyłącznie te produkty, które w swoim składzie nie zawierają sztucznych barwników oraz substancji konserwujących. Czym jest zdrowe odżywianie? To nic innego, jak dostarczanie do organizmu wszystkich niezbędnych składników, witamin i mikroelementów, które zapewniają jego prawidłowe funkcjonowanie i rozwój.