szkoła

    szkoła

    Dzień nauczyciela jest idealną okazją do pochylenia się nad pozostawiającą wiele do życzenia sytuacją polskich pedagogów. Podczas gdy, choć wciąż zbyt późno i zbyt mało, zaczęło się mówić o zdrowiu psychicznym ich podopiecznych, oni sami nie mogą liczyć na systemowe wsparcie. O to, jak wyczerpująca i niedoceniana potrafi być praca w szkole, zapytaliśmy nauczycielkę i działaczkę, Justynę Drath.

    Jest dopiero połowa października, a w szkołach uczniowie mają po kilka kartkówek i sprawdzianów tygodniowo. Dzieci mają bardzo dużo nauki, rodzice załamują ręce, a nauczyciele muszą się spieszyć, by zdążyć z realizacją wszystkich tematów z podstawy programowej. Szerokim echem w mediach społecznościowych odbił się wpis Edyty Pazury, w którym poruszyła kwestię fatalnego stanu polskiego systemu edukacji.

    Najnowsze badania przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu Gdańskiego pokazują, że co siódmy młody Polak może być uzależniony od uczenia się. Problem dotyka głównie kobiety i dzieci, które "znajdują się pod ogromną presją nieustannej nauki pod testy i niepopełniania błędów". W ocenie specjalistów w przyszłości taka postawa może się przerodzić w uzależnienie od pracy.

    Dieta dziecka powinna obfitować w spore ilości składników odżywczych, które przyczynią się do prawidłowego rozwoju. Niestety wciąż wielu uczniów nie odżywia się tak jak należy, co wynika zazwyczaj z braku czasu rodziców na przygotowanie im odpowiednich posiłków. Rozwiązaniem mogą być szybkie i zdrowe przekąski, które dzieci z powodzeniem zabiorą ze sobą do szkoły. Smakołyki dostarczą im energii, a także odpowiednich witamin i minerałów.

    Wielu rodziców, aby ułatwić swoim dzieciom start w dorosłe życie lub zachęcić do znalezienia hobby, zapisuje jej na różne zajęcia dodatkowe. Czy to dobry pomysł? Czym się kierować przy ich wyborze i co zrobić, aby nie zniechęcić dziecka? Na ten temat w Dzień Dobry TVN rozmawialiśmy z Kamilą Szczawińską, modelką i mamą trójki dzieci oraz Martą Bąkowską, dziecięcym psychologiem klinicznym z Zakładu Psychologii Zdrowia Instytutu Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie.

    Jakub Lewandowski, przewodniczący Rady Dzieci i Młodzieży Rzeczypospolitej Polskiej przy Ministrze Edukacji i Nauki, niedawno w ostrych słowach ocenił zmiany, jakie zaszły w polskich szkołach. Przez to został wezwany na spotkanie z ministrem Czarnkiem, a Rada wystąpiła o odwołanie go z funkcji przewodniczącego. Lewandowski w Dzień Dobry TVN powiedział, w jakiej, jego zdaniem, kondycji jest obecnie system edukacji.

    Wychowanie fizyczne w szkołach wciąż kojarzy się z przykrym obowiązkiem, którego wielu uczniów stara się uniknąć. Co więcej, zajęcia z wf-u mają niską rangę nie tylko w oczach dzieci, ale i rodziców. Nowe wytyczne Ministerstwa Edukacji zakładają zachowanie dystansu w czasie zajęć lekcyjnych, co w przypadku ćwiczeń fizycznych jest szczególnie trudne. Jak przekonać dzieci do aktywności fizycznej? Dlaczego wychowanie fizyczne jest tak ważnym przedmiotem?