Mowa nienawiści w Internecie
Hejt w Internecie to niebezpieczne zjawisko, które może dotknąć każdego, zwłaszcza młodych ludzi. Trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że rozwój technologiczny niesie za sobą liczne korzyści, ale także zagrożenia, których pod żadnym pozorem nie należy bagatelizować. Poczucie anonimowości w sieci sprawia, że coraz częściej mówi się o słownej agresji, określanej także mianem mowy nienawiści. Hejterzy najczęściej uderzają w konkretne osoby, a ich ofiary nie zawsze potrafią poradzić sobie z krzywdzącymi wypowiedziami, będącymi odzwierciedleniem frustracji i innych negatywnych emocji.
Cyberprzemoc przybrała na sile pod wpływem globalnej pandemii koronawirusa. Izolacja i obowiązujące restrykcje sprawiły, że życie towarzyskie na dobre przeniosło się do wirtualnej rzeczywistości. Prawda jest jednak taka, że nawet poluzowanie obostrzeń nie przekona młodych ludzi do rezygnacji z aktywności w mediach społecznościowych. Niełatwo jest uchronić najbliższych przed pogłębiającym się zjawiskiem hejtu, które niesie za sobą bardzo poważne konsekwencje. Problem ten zwrócił uwagę ubezpieczycieli, którzy rozszerzają swoje oferty o świadczenia, zapewniające pomoc w przypadku naruszenia naszych praw w Internecie.
Ubezpieczenie od hejtu w Internecie
Standardowe świadczenia ubezpieczeniowe, które cieszą się największym uznaniem rodziców, zapewniają wsparcie finansowe w razie wypadku. Przeważnie gwarantują one zwrot kosztów leczenia i rehabilitacji, rekompensują także ewentualny pobyt dziecka w szpitalu. Uszczerbek na zdrowiu w postaci uszkodzenia ciała to najczęściej pojawiający się w polisach zapis, który skutecznie przekonuje opiekunów do skorzystania z oferty firm ubezpieczeniowych. Dotyczy on między innymi złamania kończyn, skręcenia stawów oraz wybitych zębów. Indywidualną ofertę można dostosować do wieku i aktywności pociechy. Nierzadko obejmuje ona także rekompensatę strat poniesionych w wyniku uprawiania sportu, jak również zwrot kosztów leczenia psychiatrycznego w przypadku zdiagnozowania depresji.
W odpowiedzi na zupełnie nowe zagrożenia, które dotyczą także dzieci w wieku szkolnym, przedstawiciele branży ubezpieczeniowej zaczęli dostosowywać świadczone usługi do dzisiejszych realiów. Oferowane przez nich ubezpieczenie ochrony prawnej od hejtu w Internecie to propozycja, która nie bez powodu zyskuje coraz większą popularność wśród rodziców. Polisa pozwala uchronić się przed następstwami naruszenia dobrego imienia. Daje możliwość skorzystania z pomocy doświadczonego informatyka, który zabezpiecza wskazane treści bądź usuwa je z Internetu. Gwarantuje też niezbędną w takich sytuacjach konsultację z prawnikiem. Trzecie świadczenie, na które mogą liczyć rodzice wykupujący tego rodzaju ubezpieczenie, to wsparcie psychologa, które nierzadko okazuje się w takich sytuacjach niezbędne.
Zobacz także:
- Poranne nawyki na dobry początek dnia. Jakie zmiany warto wprowadzić?
- Czy praca po 16 godzin dziennie to gwarancja sukcesu? "To nie są warunki do budowania rodziny"
- Ile zarabiają influencerzy? "Są to gigantyczne kwoty"
Autor: Magdalena Brzezińska
Źródło: bankier.pl
Źródło zdjęcia głównego: The Good Brigade/Getty Images