Koronawirus a praca zdalna. Czy firma musi nam zwrócić pieniądze za zużytą energię?

''Pytanie od widza''
W czasie pandemii koronawirusa wielu z nas wykonuje pracę zdalną. Siłą rzeczy zużywamy w domu więcej energii elektrycznej. Czy z związku z tym pracodawcy będą nam musieli zwrócić pieniądze za wyższe rachunki? Sprawę wyjaśnia prawnik.

Praca zdalna - więcej zużytej energii

Z powodu pandemii koronawirusa wiele firm zamknęło biura i zarządziło pracę zdalną. Wykonywanie obowiązków służbowych w domu związanych chociażby z korzystaniem z laptopa wpływa jednak na zużycie większej ilości energii, co przekłada się na wyższe rachunki. W związku z tym pojawiło się pytanie:

Czy pracodawca ma obowiązek zrekompensować koszty poniesione przez pracowników w związku z pracą w domu (np. koszt energii elektrycznej potrzebnej do zasilania komputera i innego sprzętu wykorzystywanego w pracy)?

Ustawa nie nakłada takiego obowiązku na pracodawców, aby koszty mediów zwracać

- powiedziała adwokat Eliza Kuna.

Szansa w indywidualnych negocjacjach

Sprawa nie jest jednak przesądzona. Zdaniem prawniczki, wydaje się to możliwe w wyniku indywidualnych negocjacji z właścicielem firmy. Pod warunkiem, że uda się nam oddzielić koszty energii zużytej przez urządzenia służbowe od tych związanych z korzystaniem ze prywatnego sprzętu.

>>> Zobacz także:

Chrzciny w czasie pandemii. Ile osób możemy zaprosić do kościoła i na przyjęcie?

Ślub w czasach pandemii. Ile osób może uczestniczyć w ceremonii?

Wizyta u rodziców, którzy ze względu na wiek są w grupie ryzyka. Czy konieczna jest kwarantanna przed odwiedzinami?

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player.

Autor: Iza Dorf

podziel się:

Pozostałe wiadomości