Przepisy kulinarne

Kuchnia wysokobłonnikowa

Dziś w kuchni Dzień Dobry TVN Andrzej Polan opowiedział nam o zaletach spożywania otrąb owsianych. Zastanawiacie się, jak wkomponować otręby w codzienną dietę? Polecamy przepisy Andrzeja!

Obwarzanki z otrębami

Składniki:
Mąka żytnia razowa 200g
Mąka pszenna 400g
Otręby owsiane wysokobłonnikowe Sante 1szkl
Drożdże 50g
Woda ciepła ok.2szkl
Cukier trzcinowy Sante 2 łyżki
Siemię lniane 1/2szkl
Sól
Twaróg chudy 300g
Rzodkiewka, szczypiorek, ogórek zielony, koperek,

 

Przygotowanie:
Z drożdży, wody ciepłej, cukru oraz 4 łyżek maki przygotowujemy rozczyn, odstawiamy do wyrośnięcia. Obie mąki mieszamy, dodajemy otręby, siemię lniane, i rozczyn, dokładnie wyrabiamy ciasto i odstawiamy na około 40 minut. Wyrośnięte ciasto dzielimy na porcje, z każdej robimy obwarzanek i układamy na papierze do pieczenia. Przykrywamy ściereczką lub folią spożywczą i ponownie odstawiamy do wyrośnięcia. Wyrośnięte obwarzamy kilka sekund we wrzącej wodzie, posypujemy otrębami i siemieniem lnianym i wstawiamy do nagrzanego piekarnika do temp. 200 stopni. Z twarogu  i warzyw przygotowujemy awanturkę wiosenną, idealną do naszych obwarzanków.

 

Babka ziemniaczana z otrębami owsianymi wysokobłonnikowymi Sante i prażonymi jabłkami

Składniki:
Ziemniaki 1kg
Cebula dymka 1 pęczek
Otręby owsiane wysokobłonnikowe  Sante  ok. 4 łyżek
Jajka 3szt
Natka pietruszki, koperek, oregano,
Sól, czarny pieprz,
Olej rzepakowy do smażenia
Boczek plastry wędzony nieparzony 20 plasterków
Jabłka 4szt
Cytryna 1szt

Przygotowanie:
Ziemniaki ścieramy na tarce o drobnych oczkach, odciskamy nadmiar wody, z dna naczynia zbieramy skrobię i dodajemy do odcedzonych ziemniaków. Dodajemy pozostałe składniki i dokładnie mieszamy. Masę przekładamy do foremki wyłożonej plastrami boczku i pieczemy w piekarniku około 1 godziny w temp. 180 stopni. Jabłka obieramy i przesmażamy na patelni, miksujemy , doprawiamy sokiem z cytryny. Upieczoną babkę podajemy z musem jabłkowym.

 

Kruche ciasteczka z otrębami owsianymi wysokobłonnikowymi Sante i świeżymi truskawkami

Składniki:
Cukier trzcinowy                                                200 g
Masło                                                                      50 g
Jajka                                                                       2 szt.
Otręby owsiane wysokobłonnikowe Sante     150g
Orzechy laskowe                                                    100g
Truskawki                                                                  500 g
Jogurt naturalny gęsty                                             250g

Przygotowanie:
Wszystkie składniki poza truskawkami mieszamy. Powstałą masę nakładamy łyżeczką na papier do pieczenia. Pieczemy w temperaturze 190C przez około 20 minut. Truskawki łączymy z syropem z pędów sosny i startą skórką cytryny. Truskawki podajemy z łyżką jogurtu naturalnego i chrupiącymi ciasteczkami z otrębów owsianych wysokobłonnikowych.

 

 

 

Źródło: Dzień Dobry TVN |
Co sądzisz o tym artykule?
89
8
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0