Trendy modowe

Zaskakujący męski hit tego lata. Dlaczego mężczyźni pokochali spódnice?

Trendy modowe

Bruce Yuanyue Bi/Getty Images

Bez wątpienia lato to czas spódnic, które zapewniają swobodę i przewiew podczas upałów. Okazuje się jednak, że ten element garderoby z chęcią wybierają nie tylko kobiety, ale również mężczyźni - tak wynika z najnowszego raportu Lyst.

Popularność męskich spódnic

Choć można by było przypuszczać inaczej, to męskie spódnice wcale nie są nowością. To od nich zaczęła się cała moda męska, bowiem początkowo kobiety przepasywały się długimi pledami, by zakryć wszystkie newralgiczne miejsca na ciele, natomiast mężczyznom wystarczał skrawek materiału zawiązany w pasie. Dopiero w średniowieczu nadszedł trend na germańsko-nordyckie spodnie, które skutecznie wyeliminowały ówczesne spódnice.

W Europie okrywające nogi portki najpierw stanowiły dowód barbarzyństwa, by z czasem stać się symbolem męskości. Do dziś zresztą królują powiedzenia, że "spodnie to wolność" oraz pytania "kto w tej rodzinie nosi spodnie?". Niektórym nie mieści się w głowach, że mężczyźni mogliby nosić spódnice, jednak najnowsze badania pokazują, że coraz chętniej decydują się na nie nie tylko Szkoci, ale też faceci na całym świecie.

Mężczyźni w spódnicach

Po raz pierwszy w historii mody współczesnej męskie spódnice pojawiły się pod koniec lat 70. na pokazie Vivienne Westwood. Następnie w latach 80. w swoich kolekcjach zaczął pokazywać je Jean Paul Gaultier promując "garderobę dla dwojga". Pierwsi owy trend pokochali Japończycy, którzy w 2004 roku odstawili typowo męskie spodnie. Dla nich jednak nie było to trudne, ze względu na tradycyjne męskie kimona, Yakuta. Ciekawe jest jednak, że nietypowa moda zaczęła pojawiać się także w innych krajach, a znane firmy odzieżowe postanowiły wprowadzić męskie spódnice do swoich ofert.

Z roku na rok ten element garderoby jest coraz bardziej popularny. Udowadnia to ostatni raport Lyst Index. Co sezon bierze on bowiem pod uwagę współczynniki konwersji, sprzedaż, dane z wyszukiwarki Google oraz wzmianki i zaangażowanie w mediach społecznościowych, więc zebrane informacje pokazują, co najbardziej interesuje klientów na świecie. W najnowszym zestawieniu z najgorętszymi ubraniami dla mężczyzn drugiego kwartału 2021 roku, w pierwszej dziesiątce znalazła się męska spódnica projektu Thoma Browne'a . Ten projektant kocha kilty i od 2018 roku wypuszcza na wybiegi facetów w spódnicach.

– Spódnice zawsze były trendy. Teraz wreszcie możemy je kupić w sklepach – powiedział dziennikarz mody, Christian Allaire. – Jest szykowna, prosta i wygodna. Musiałem się przemóc, żeby ją włożyć, ale teraz czuję się świetnie – dodał z kolei influencer Chris Black, fan spódnicy Thoma Browne'a.

Jak Wam się podoba ten trend? Zagłosujcie w naszej sondzie!

Zobacz także:

Zobacz wideo: Michał Piróg i Tomasz Jacyków o męskich spódnicach

Autor: Sabina Zięba

Pozostałe wiadomości