Sport i fitness

Joga na skołatane nerwy. Relaksujące ćwiczenia, które poprawią stan twojego zdrowia psychicznego

Sport i fitness

Joga na skołatane nerwy. Relaksujące ćwiczenia, które poprawią stan twojego zdrowia psychicznego

W czasach izolacji wiele osób uskarża się na negatywny wpływ niskiej aktywności fizycznej na ich psychikę. Tymczasem doskonałą formą ćwiczeń w domu jest joga - ale nie tradycyjna, tylko metoda treningowa opracowana przez Karolinę Erdmann. Sprawdź, na czym ona polega.

Joga na rozluźnienie

Yoga Beat to idealna dzienna dawka ruchu. Celem treningu nie jest rzeźbienie pośladków i brzucha, a budowanie dobrego samopoczucia we własnym ciele. Ćwiczenia uzupełnione są muzyką z beatem i aromaterapią.

Yoga Beat jest moją autorską metodą i jest to dynamiczna joga, która łączy ze sobą elementy pilatesu, treningu funkcjonalnego. Wyjątkowość tej metody polega na tym, że ważnym elementem w niej jest muzyka, która nas motywuje do działania, która wywołuje emocje i która jest bardzo pobudzająca 

– wyjaśniła Karolina Erdmann i dodała:

Ta metoda wpływa bardzo pozytywnie na nasze samopoczucie, bo jesteśmy w stanie zarówno bardzo mocno się zmęczyć, bo jest to dość intensywny wysiłek, ale tak samo jesteśmy w stanie na samym końcu uspokoić głowę i lepiej się poczuć we własnym ciele 

W trakcie treningu większość ćwiczeń wykonuje się z głową w dół, dzięki czemu dajemy odpocząć naszej szyi i ramionom.

Yoga Beat - ćwiczenia

Do ćwiczeń przyda nam się mata. Gdy znajdziemy sobie wystarczająco dużo przestrzeni, siadamy wygodnie, zamykamy oczy i kładziemy dłonie na kolanach. Potem zaczynamy powolutku kręcić kółka głową. Wykonujemy je na jedną i drugą stronę.

Następnie przechodzimy do ćwiczenia, które pomoże nam rozgrzać ramiona i barki. Spokojnie i powoli kręcimy nimi kółka do przodu, a później do tyłu. Jednocześnie skupiamy się na własnym wdechu i wydechu.

Splatamy dłonie za plecami, mocno wypychamy klatkę piersiową do przodu, odchylamy głowę w tył i znów kręcimy koła głową. Najpierw w jedną, a potem w drugą stronę. Następnie ponownie splatamy dłonie, tym razem przed sobą, wypychamy ich wewnętrzną część i robimy koci grzbiet.

Kolejne ćwiczenie polega na tym, że obie dłonie układamy za plecami, unosimy biodra do góry, odchylamy szyję do tyłu i powolutku przechodzimy do klęku podpartego. W tej pozycji kręcimy koła całym ciałem.

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player.

Zobacz też:

Relaksująca joga z Agi Jensen. Odpręż swoje ciało i rozluźnij spięte mięśnie

Ma 13 lat i ogromny talent do jazdy figurowej na łyżwach. Z powodu pandemii lodowisko przeniosła do domu

Wzmocnij swoje plecy. Ćwiczenia na odcinek lędźwiowy 

Co sądzisz o tym artykule?
72
8
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0