Materiał promocyjny

Nowe technologie wspierają 30. Finał WOŚP

Źródło: Dzień Dobry TVN
Już jutro 30. Finał WOŚP
Już jutro 30. Finał WOŚP
Agnieszka Woźniak-Starak wspiera WOŚP
Agnieszka Woźniak-Starak wspiera WOŚP
Magda Gessler od serca dla WOŚP
Magda Gessler od serca dla WOŚP
Kobiecy kalendarz z silnym przesłaniem dla WOŚP
Kobiecy kalendarz z silnym przesłaniem dla WOŚP
Babcia Janinka uszyła poduszkę na WOŚP
Babcia Janinka uszyła poduszkę na WOŚP
Przez 30 lat działania WOŚP zmieniło się praktycznie wszystko, oprócz celu, bo ten jest zawsze ten sam - pomagać. Dziś możemy prowadzić zbiórki internetowe i docierać do ludzi na całym świecie. Jak nowe technologie wspomagają WOŚP?

30. Finał WOŚP - jak jest dziś?

W tym roku po raz kolejny nie jedyną formą zbierania pieniędzy będą papierowe puszki, które znamy już od 30 lat, ale również uruchomione zostaną e-Skarbonki, dzięki którym nie ma już barier lokalizacyjnych, czy pogodowych dla wolontariuszy WOŚP. E-Skarbonkę mogą założyć zarówno firmy, organizacje, jak i osoby fizyczne, które chciałyby prosić o wsparcie dla WOŚP.

Jak zostać wirtualnym wolontariuszem?

eSkarbonka to wirtualna puszka - cyfrowe i bezpieczne rozwiązanie, które umożliwia włączenie się w WOŚPowy festiwal pomagania "zdalnie", bez wychodzenia z domu.

- Wystarczy wejść na stronę wosp.org.pl i tam zarejestrować swoją puszkę, i zbierać wśród swoich znajomych w social mediach - mówi Jerzy Hołub przedstawiciel Mastercard.

Zeszłoroczny, pandemiczny Finał był trudny, ale też wyjątkowy. To, co było niemożliwe w dotychczasowej formie – kwestowanie na ulicach, spotkania z ludźmi - przeniosło się do on-line’u. 

- W zeszłym roku zarejestrowało się ponad 20000 wirtualnych wolontariuszy i udało się uzbierać 17. milionów...

Liczymy na duży rekord. Mimo tej trudnej sytuacji, wiemy, że Polacy lubią pomagać - dodaje Jerzy Hołub.

Mastercard gra z Orkiestrą już dziesiąty raz, dostarczając nowoczesne, cyfrowe narzędzia, ułatwiające wolontariuszom pracę, a darczyńcom przyłączenie się do zbiórki. Jednym z nich jest eSkarbonka, która w zeszłym roku biła rekordy popularności: 

  • zebrano w niej ponad 17 mln zł czyli 10 proc. całej zebranej w czasie 29. Finału kwoty,
    • stronę eSkarbonki odwiedziło prawie 2 mln ludzi, wpłacając średnio 55 zł,
      • w dniu finału dokonywana była 1 wpłata co 6 sekund,
        • największa jednorazowa wpłata wyniosła 27 tyś zł. 

          #MastercardGrazWOSP

          Przypominamy również, że wszyscy możemy pomagać, dołączając do akcji specjalnej na Twitterze.

          Wystarczy w dniu finału opublikować na Twitterze wpis oznaczony #MastercardGrazWOSP, a za każdy tweet lub retweet unikalnego użytkownika przekazane zostanie 5 zł na konto Fundacji. 

          Tylko w zeszłym roku zebrano w ten sposób ponad 360 tys. zł na rzecz WOŚP, a od początku trwania akcji – ponad 1,6 mln zł. 

          Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w licytacjach, i do czynnego wspierania Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. 

          Wspomnienia 1. Finału WOŚP - jak było kiedyś?

          30 lat temu, kiedy WOŚP wystartował, organizatorzy mieli do dyspozycji fax i dwa numery telefonu. Podczas pierwszego Finału udało się zebrać ponad 1,5 miliona dolarów, za który zakupiony zostaje specjalistyczny sprzęt ratujący życie.

          - Kończy się Finał, jest noc, nad ranem, w studio stoją worki pełne pieniędzy. Pieniądze zostały przywiezione tutaj. Jak to policzyć? Ręcznie się nie da, potrzebne są do tego liczarki, takie do liczenia pieniędzy, ale pogniecionych banknotów nie da się do nich włożyć, w związku z czym, na stołach konferencyjnych, rozłożone koce i panie salowe z żelazkami... Nie wiem ile czasu, ale to szło w tygodnie, prasowały te wszystkie banknoty, żeby można je było włożyć do liczarek i policzyć - mówi dr hab. n. med. Bohdan Maruszewski.

          Zobacz także:

          Autor: Patrycja Sibilska

          Źródło zdjęcia głównego: Dzień Dobry TVN

          Materiał promocyjny
          podziel się:

          Pozostałe wiadomości

          Serowe arcydzieła na talerzu Andrzeja Polana
          Materiał promocyjny

          Serowe arcydzieła na talerzu Andrzeja Polana