Pracownicy i pracodawcy w kryzysie. Gdzie mogą szukać pomocy?

home office
Tom Werner/ Getty Images
Zarówno pracownicy, jak i pracodawcy coraz silniej odczuwają skutki epidemii. W odpowiedzi na tę nagłą i trudną sytuację, ruszyła akcja #RazemŁatwiej, a razem z nią telefon i platforma wsparcia. Jaką pomoc można tam uzyskać?

Akcja #RazemŁatwiej

Wiele firm pracuje obecnie zdalnie. Przejście w ten tryb wiąże się jednak z wieloma problemami, którym należy sprostać. A to nie zawsze jest łatwe.

Największym wyzwaniem jest konieczność błyskawicznej adaptacji do świata online i działania w szeroko pojętym digitalu. Chodzi o rekrutację i sposób przyjęcia nowych pracowników, ale też komunikację kryzysową z zespołem narażonym na skutki epidemii.

Problem ten zauważyła agencja Employer Branding Institute, która zapoczątkowała akcję #RazemŁatwiej. W jej ramach uruchomiono telefon wsparcia. Podczas konsultacji specjaliści doradzają klientom, jak zmodyfikować dotychczasowe działania, aby dostosować je do obecnych warunków.

Kiedy zaczął się ten chaos związany z koronawirusem okazało się, że pracodawcy potrzebują zupełnie innej pomocy, mają zupełnie inne problemy. I zaczęliśmy się wsłuchiwać w to, czego oni tak naprawdę potrzebują i w jakich znaleźli się sytuacjach

- tłumaczy Magdalena Pilarska z Employer Branding Institute.

Platforma uConnect.pl

Nie tylko pracodawcy, ale również pracownicy coraz silniej odczuwają skutki epidemii. Martwią się o zdrowie swoje i najbliższych, coraz ciężej znoszą izolację. Do tego dochodzą obawy o konieczność poszukiwania nowej pracy, zdalną szkołę, sprawy urzędowe czy oszczędności. Czasy są niepewne i coraz więcej osób potrzebuje doradztwa, a często nie ma skąd go zaczerpnąć. Dlatego w ramach akcji #RazemŁatwiej powstała specjalna platforma uConnect.pl , która ma ich wspierać.

Pomyśleliśmy, że znajdziemy sposób na to, żeby dać ludziom miejsce, w którym mogą otrzymać rzetelne wsparcie w różnych kategoriach - od doradztwa zawodowego po wsparcie psychologiczne czy doradztwo finansowe. To wszystko jest możliwe dzięki grupom tematycznym moderowanym przez ekspertów z tych dziedzin

- podkreśla Magdalena Pilarska.

Platforma daje również możliwość umówienia się na spotkania indywidualne z ekspertami.

Platforma jest i funkcjonuje. Mamy zebraną grupę ekspertów, która jest gotowa do działania

- zapewnia.

Docelowo platforma będzie dostępna dla wszystkich. Na razie skorzystać z niej mogą pracownicy firm, które zgłoszą się do Employer Branding Institute.

Zobacz też:

Autor: Anna Korytowska

podziel się:

Pozostałe wiadomości

Serowe arcydzieła na talerzu Andrzeja Polana
Materiał promocyjny

Serowe arcydzieła na talerzu Andrzeja Polana