Hobby

Krakowskie wakacje z kulturą w Akademii Sztuk Teatralnych. "Nauczyłem się pracy z tremą i lepszego zrozumienia siebie"

Hobby

Reporter:
Izolda Sanetra
Krakowskie wakacje z kulturą

W Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie w ramach wakacji z kulturą przez dwa tygodnie odbywały się warsztaty. Młodzi ludzie mieli szansę pod okiem profesjonalistów zgłębiać tajniki sztuki aktorskiej. Co wynieśli z zajęć? Kogo spotkali?

Krakowskie wakacje z kulturą

Były przeznaczone dla młodzieży szkolnej w wieku 12-19 lat. Zajęcia odbywały się w grupach w przestrzeniach krakowskiej Akademii Sztuk Teatralnych.

Jak podkreślił organizator warsztatów Adrian Ochalik, na miejscu młodzież mogła poczuć się jak studenci szkoły teatralnej. - Zajęcia były odwzorowane prawie tak samo. Mieli zajęcia ze śpiewu, tańca, muzyki, savoir-vivre'u - wymienił.

Uczestniczy warsztatów zgodnie przyznali, że wiele z nich wynieśli. - Znalazłem się tutaj poszukując zajęć z zakresu tematyki teatralnej. Nauczyłem się tutaj profesjonalnego podejścia i pracy z tremą oraz ćwiczeń na koncentrację i lepszego zrozumienia siebie - przyznał Łukasz Wiącek. - Nauczyłam się zmieniać głos, to jak wcielać się w kogoś innego, jednocześnie pozostając przy tym sobą - dodała Adela Pytel.

Krakowskie warsztaty teatralne dla młodzieży

W warsztaty zaangażowała się firma Balchotrapez i Revolt Energy.

- Jak usłyszeliśmy o inicjatywie krakowskich warsztatów, postanowiliśmy uczestniczyć w tym w ramach, chociażby sponsoringu. Zaproponowaliśmy również Stowarzyszeniu Siemacha udział w warsztatach. Wiedzieliśmy o tym, że jest tam sporo młodzieży i dzieci, które są bardzo utalentowane, a nie zawsze stać je na to, by uczestniczyć w tego typu zajęciach. Być może już niedługo zobaczymy ich na dużym ekranie lub w teatrze - tłumaczył Mateusz Małek z firmy Blachotrapez, Revolt Energy

Słowa te potwierdziła Irena Kruczek ze Stowarzyszenia Siemacha. - Wiele dzieci, które są w placówkach wsparcia dziennego mają różne ukryte talenty. Dopiero, jak pojawiają się u nas i zaczynają grać na instrumentach, śpiewać czy wchodzą do grupy teatralnej okazuje się, że to są perełki, które trzeba promować i dać im możliwość rozwoju - wyjaśniła.

Uczestnicy warsztatów mieli również do wykonania zadanie, które polegało na stworzeniu dzieła nawiązującego do haseł firm, czyli "Żyj pod prąd" i "Dachy wielu pokoleń". Ponadto młodzież miała okazję spotkać się z m.in. ambasadorami marki Blachotrapez: Kamilem Stochem i Dawidem Kubackim. Jakie przesłanie mieli skoczkowie? Jak zareagowali uczestnicy? Zobacz w materiale wideo.

Wszystkie odcinki Dzień Dobry Wakacje i Dzień Dobry TVN znajdziesz na Player.pl.

Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.

Zobacz także:

Reporter: Izolda Sanetra

Źródło zdjęcia głównego: Dzień Dobry TVN

Pozostałe wiadomości