dieta

    dieta

    Warzywa i owoce powinny stanowić niezbędny element naszej diety, bo są doskonałym źródłem witamin, błonnika, dobrze przyswajalnych węglowodanów oraz cennych przeciwutleniaczy. To wszystko prawda. O ile jednak warzywa możemy stosunkowo bezkarnie spożywać w dużych ilościach, o tyle na owoce trzeba już uważać. Dlaczego? Wyjaśniała to dietetyczka kliniczna Milena Nosek.

    Mimo że już samo słowo „dieta” spędza wielu osobom sen z powiek, to marzenia o smukłej sylwetce motywują ich do walki z niechcianymi kilogramami. Na rynku istnieje wiele kuracji odchudzających oferujących cudowne rezultaty. Od pewnego czasu dużą popularnością cieszy się dieta ketogeniczna. W programie rozmawialiśmy o tym, na czym polega i czy jest bezpieczna.

    Gluten jest mieszaniną białek znajdującą się w wielu produktach żywnościowych. W największych ilościach występuje w mące pszennej, żytniej i jęczmiennej oraz w produktach otrzymywanych z tych mąk, np. pieczywie. Gluten stosowany jest także jako spulchniający dodatek do żywności, np. do wyrobów mięsnych. W ostatnich latach gluten jest uważany za składnik naszej diety, który powinien być wykluczany. Ale jak jest naprawdę? Czy każdy powinien ograniczyć gluten w diecie? Czy gluten jest szkodliwy?

    Święta Wielkanocne to okazja do spotkania z rodziną, spędzenia z nią więcej czasu przy świątecznym stole. I właśnie największym problemem może się okazać zbyt długie przesiadywanie przy stole i spożycie za dużej ilości pokarmów. Jak poradzić sobie z przejedzeniem? Jak zapobiec przejedzeniu? A co zrobić, jeśli jest już za późno i w tym roku (jak zawsze) pofolgowałeś za bardzo ze świątecznymi potrawami?

    Jakie błędy śniadaniowe popełniamy najczęściej?O tym, jakich produktów powinniśmy unikać rano, opowiedziała nam Hanna Stolińska-Fiedorowicz, dietetyk kliniczny. Dlaczego szklanka zimnego soku owocowego nie jest dobrą propozycją na początek dnia? Czy eksperymentalne gofry z zupy Marcina Prokopa nadają się na poranny posiłek? Zobaczcie.

    Czy całe ich życie jest podporządkowane sportowi? Ile czasu poświęcają na aktywność w mediach społecznościowych? W Dzień Dobry TVN, jedna z najpopularniejszych sportowych par w polskim internecie - Sylwia i Akop Szostakowie, którzy swoim fanom w mediach społecznościowych doradzają co jeść i jak ćwiczyć.

    Anna Tomaszewicz kochała słodycze, jednego dnia potrafiła zjeść półtora opakowania ptasiego mleczka, a każdą kawę słodziła dwoma łyżeczkami cukru. Taka dieta sprawiła, że kobieta przybrała na wadze i to sporo. Kiedy z powodu nadmiernego tłuszczyku miała problemy ze schyleniem się, uznała, że przyszedł czas na zmiany. Dzięki diecie i treningowi, w ciągu 12 miesięcy schudła 27 kg. O swojej przemianie Ania opowiedziała w Dzień Dobry TVN. Jak udało jej się przetrwać trudne momenty, które pojawią się w czasie odchudzania? Czy po utracie tkanki tłuszczowej miała problem z nadmiarem skóry? Obok niej na naszej kanapie usiadł lekarz medycyny estetycznej, dermatolog Bartłomiej Kwiek. Zapytaliśmy go, co zrobić, aby po zrzuceniu kilogramów nie wyglądać jak "suszona śliwka"?

    Dlaczego niektórzy w sytuacjach stresowych sięgają po przekąski? Jak sobie z tym radzić? W Dzień Dobry TVN gościliśmy dziś panią Anitę Sierpowską, która właśnie przez podjadanie w sytuacjach stresowych bardzo przytyła. W końcu postanowiła coś z tym zrobić i przez ostatni rok schudła około 40 kilogramów! Na naszych kanapach usiedli także Qczaj i Emilia Cesarek, dietetyk kliniczny.

    W insulinooporności dochodzi do zmniejszenia wrażliwości tkanek organizmu na insulinę mimo jej prawidłowego lub podwyższonego poziomu we krwi. Jednym z elementów leczenia insulinooporności jest stosowanie odpowiedniej diety. Co zatem mogą jeść, a czego nie powinny osoby z tym zaburzeniem? Jakie badania trzeba zrobić, kiedy podejrzewamy u siebie insulinooporność? Zapytaliśmy o to w Dzień Dobry TVN dietetyk kliniczną Hannę Stolińską-Fiedorowicz.

    Wiele pań po pięćdziesiątym roku życia nie może pochwalić się płaskim lub tylko lekko zaokrąglonym brzuchem, bo na jego miejscu pojawiła się piłeczka, która nie chce zniknąć. Dlaczego tak się dzieje?

    Alergia. Pyłki można pokonać dietą? Wiele osób zmagających się z alergią ma przepisywane leki. Czy branie medykamentów przy tej dolegliwości jest konieczne? A może ratunkiem w przypadku alergii, nawet tych wziewnych, jest dieta? Zapytaliśmy o to gości Dzień Dobry TVN: alergolog i dermatolog Danutę Myłek oraz prowadzącą cykl "Naturalnie!" Agnieszkę Cegielską.

    Jak ćwiczyć, by mieć ładnie wyrzeźbioną sylwetką, ale by nie wyglądać jak kulturystka? Takie pytanie zadaliśmy Katarzynie Kępce, która propaguje zdrowy tryb życia i Emilii Cesarek, ekspertce od spraw żywienia. Jak ważna w rzeźbieniu oraz budowaniu mięśni jest dieta? Jakie produkty należy wprowadzić do naszego dziennego jadłospisu? I jaki trening daje najlepsze efekty?

    W studiu Dzień Dobry TVN gościliśmy Annę Radowicką, z która porozmawialiśmy o uwielbianych przez Polaków, choć okrytych złą sławą ziemniakach. Dietetyczka zdradziła, że ziemniaki wcale nie są tuczące. Jeden ziemniak to zaledwie 80 kcal. Najwięcej wartości odżywczych kryje się pod skórką, dlatego też nie powinniśmy obierać ziemniaków przed ich ugotowaniem. Czy można codziennie jeść ziemniaki? I czy to prawda, że nie wolno ich łączyć z mięsem?

    Wielu osobom pizza kojarzy się raczej z niezbyt zdrowym jedzeniem typu fast food. Tymczasem według znanej amerykańskiej dietetyczki Chelsey Amer zjedzenie pizzy na śniadanie jest o wiele zdrowsze niż miseczka płatków na mleku. Jak te rewelacje skomentowały w Dzień Dobry TVN: szefowa kuchni Flavia Borawska oraz coach zdrowia i żywienia Agnieszka Mielczarek? Ile kalorii ma kawałek pizzy?

    W studiu Dzień Dobry TVN gościliśmy Annę Radowicką, z którą rozmawialiśmy na temat prawidłowo zbilansowanej diety dziecka. Dietetyczka zdradziła, że źródłem energii będą przede wszystkim węglowodany złożone, a więc razowe pieczywo, kasze, ryże, pełnoziarniste makarony. Do diety warto wprowadzić również produkty bogate w witaminę B 12, która wspomaga koncentrację i zapamiętywanie oraz produkty zawierające magnez i żelazo.

    Z uczuciem głodu zmaga się wiele osób będących na diecie. Czy uczucie głodu towarzyszy każdej diecie? Jak zapanować nad pragnieniem jedzenia tego, czego jeść nie powinniśmy? O komentarz w studiu Dzień Dobry TVN poprosiliśmy dietetyczkę Agatę Ziemnicką-Łaska.