Sztuczna inteligencja zagraża influencerom? "Istnieje duże ryzyko"

Sztuczna inteligencja zagraża influencerom? "Istnieje duże ryzyko"
Źródło: Dzień Dobry TVN
Które zawody zastąpi sztuczna inteligencja?
Które zawody zastąpi sztuczna inteligencja?
Sztuczna inteligencja na co dzień
Sztuczna inteligencja na co dzień
Sztuczna inteligencja ramię w ramię z lekarzami
Sztuczna inteligencja ramię w ramię z lekarzami
Czy za 10 lat będą nas leczyć lekarze czy roboty?
Czy za 10 lat będą nas leczyć lekarze czy roboty?
Sztuczna inteligencja szturmem weszła do naszego życia
Sztuczna inteligencja szturmem weszła do naszego życia
Sztuczna inteligencja kreuje rzeczywistość
Sztuczna inteligencja kreuje rzeczywistość
Influencerzy wykreowani przez sztuczną inteligencję coraz bardziej zyskują na popularności. Mimo że fizycznie nie istnieją, to reklamują realne produkty, prowadzą programy telewizyjne, a bywa nawet tak, że ktoś im się oświadcza. Czy stanowią dla nas zagrożenie? Dziennikarz TVN24 Marcin Barszcz postanowił to sprawdzić.

Wykreowani influencerzy

Wirtualna sława, zarezerwowana dotychczas tylko dla ludzi, czeka teraz także sztucznie wygenerowane postaci. To już nie tylko reklamy z tworami sztucznej inteligencji, ale także nasi przyjaciele, znajomi i osoby z którymi nawiązujemy romantyczne relacje będą w przyszłości mogą zostać wygenerowani.

Granica pomiędzy rzeczywistością a przestrzenią wirtualną zaczyna się coraz mocniej zacierać. - Z punktu widzenia psychologicznego można powiedzieć, że rzeczywiście istnieje duże ryzyko. Takie kontakty będą część społeczeństwa zadowalać - powiedział kierownik Centrum HUMANTECH SWPS dr Konrad Maj.

- Jest część osób, które nie mogą znaleźć sobie odpowiednich partnerów nawet do rozmów, czują się wyobcowani i wyalienowani. Zamiast się z tym zmierzyć, powstaje wygodna alternatywa - dodał.

Czy influencer to zawód przyszłości?

Dane przedstawione przez Morning Consult pokazują, że 57% urodzonych w latach 1997-2012 chce zostać influencerami. - Podstawową cechą influencera jest otwartość i odwaga, bo jednak pokazywanie się na żywo przed kamerą wymaga odwagi - przyznał Jakub Biegaj z Agencji Infuecnerów Gethero.

Aż 79% osób regularnie dokonuje zakupów w Internecie, a marki i reklamodawcy często wykorzystują fakt, że influencer zdobył dużą widownię i przez to reklamodawcy chętnie współpracują z nim w celu promowania swoich produktów - Można na tym budować bardzo dużo rzetelnej komunikacji - dodał.

Czy można jednak stworzyć influencera, który będzie idealnie dopasowany do danej marki? Odpowiedzią na to pytanie są AI influencerzy, którzy swoim wyglądem i tworzonymi treściami mają przypominać prawdziwe osoby.

Jedną z nich jest Lil Miquela, którą na Instagramie obserwuje ponad 2,5 mln osób. To prawdziwa gwiazda, która na swoim koncie ma wiele kampanii reklamowych znanych marek.

Zarobki wygenerowanych influencerek wahają się nawet od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych za sponsorowany post w mediach społecznościowych. - To na dobrą sprawę jest tylko wyobrażenie agencji - powiedział Jakub Biegaj.

Analityk informacji przyznał, że wykreowane przez sztuczną inteligencję osoby jest coraz trudniej odróżnić - To jest po prostu bardzo dobre fałszerstwo - podsumował Maciej Jagaciak.

Więcej na TVN24 GO.

Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości

Mała łazienka z charakterem: płytki w jodełkę jako stylowe rozwiązanie
Materiał promocyjny

Mała łazienka z charakterem: płytki w jodełkę jako stylowe rozwiązanie