Linia lotnicza rozdzieliła rodzinę. 13-miesięczne dziecko miało podróżować innym samolotem niż rodzice

Dziecko w samolocie
Włochy. Linie lotnicze oddzieliły rodziców od 13-miesięcznego dziecka
Źródło: Klaus Vedfelt / Getty Images
Para Australijczyków musiała zmierzyć się z nietypową sytuacją podczas podróży do Europy. Kryzys w branży lotniczej sprawił, że wiele połączeń zniknęło z siatki. Podobnie stało się z lotem podróżników z antypodów. Ich rejs został odwołany, a rodzicom 13-miesięcznego dziecka zaproponowano absurdalne rozwiązanie.

Włochy. Linie lotnicze oddzieliły 13-miesięczne dziecko od rodziców

Do niecodziennego incydentu doszło we Włoszech. Para Australijczyków podróżowała wraz z 13-miesięcznym dzieckiem po Starym Kontynencie. Europejską wyprawę zakończyła w Rzymie, skąd miała wrócić do domu bezpośrednim lotem. Niestety rejs został odwołany w związku z kryzysem w transporcie powietrznym.

Zgodnie z regulaminem przewoźnik szukał więc alternatywnych połączeń lotniczych, aby rodzina mogła swobodnie przemieścić się pomiędzy kontynentami. Rozwiązanie, które zaproponował, okazało się jednak irracjonalne.

Podróże samolotem i nie tylko 

Źródło: Dzień Dobry TVN
Słuchają się jej samoloty
Słuchają się jej samoloty
Czego nie wiesz o lataniu?
Czego nie wiesz o lataniu?
Spełniamy podniebne marzenie
Spełniamy podniebne marzenie
Rowerem przez Afrykę
Rowerem przez Afrykę
Jak wygląda życie polskich nomadek?
Jak wygląda życie polskich nomadek?
Robert Szulc zakończył podróż dookoła świata
Robert Szulc zakończył podróż dookoła świata

Z powodu braku trzech wolnych miejsc w jednej maszynie linie lotnicze Qantas zaproponowały Australijczykom, by polecieli innym samolotem niż ich 13-miesięczne dziecko. Niemowlę miałoby wówczas podróżować bez opieki. Zdenerwowani rodzice natychmiast zareagowali na ten absurdalny pomysł. Podjęli 55 prób telefonicznego kontaktu z przewoźnikiem w celu rozwiązania tego problemu.

Linie lotnicze Qantas Airways tłumaczą się z wpadki

Jak podaje włoski dziennik "Il Messaggero", pracownicy linii lotniczych Qantas Airways nie zaoferowali australijskim pasażerom innego rozwiązania. Podróżnicy zostali zmuszeni, by spędzić dodatkowe 12 dni w Rzymie, czekając na samolot, którym mogli lecieć wraz z dzieckiem.

Dopiero po nagłośnieniu sytuacji w mediach przewoźnik przeprosił klientów i zaproponował im rekompensatę w wysokości 200 dolarów australijskich (ponad 600 złotych) pomnożoną przez liczbę dni, w których musieli ponieść koszty nieplanowanego pobytu we Włoszech.

Więcej na ten temat przeczytasz na tvn24.pl.

Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości