Nie chcą być niewidzialni. Co kryje się za kampanią społeczną "Teraz mnie widzisz?"

Kampania społeczna: "Teraz mnie widzisz?"
Źródło: Dzień Dobry TVN
Savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnością
Savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnością
Radio, w którym słabość została przekuta w moc
Radio, w którym słabość została przekuta w moc
Dziś obchodzimy Międzynarodowy Dzień Osób z Niepełnosprawnościami
Dziś obchodzimy Międzynarodowy Dzień Osób z Niepełnosprawnościami
Life On Wheelz o seksie osób z niepełnosprawnościami
Life On Wheelz o seksie osób z niepełnosprawnościami
Bartłomiej Mróz – prekursor parabadmintona w Polsce
Bartłomiej Mróz – prekursor parabadmintona w Polsce
Życie na adrenalinie
Życie na adrenalinie
Artur Wachowicz łamie tabu o niepełnosprawności
Artur Wachowicz łamie tabu o niepełnosprawności
Odważni, charyzmatyczni i barwni. Tacy są uczestnicy kampanii społecznej Fundacji Avalon pod tytułem "Teraz mnie widzisz?". Akcja organizacji ma za zadanie uświadomić społeczeństwu, że osoby z niepełnosprawnością chcą być zauważane nie tylko przez pryzmat swoich ograniczeń. Co warto wiedzieć o tej inicjatywie?

Kampania społeczna Fundacji Avalon

Osoby z niepełnosprawnością codziennie mierzą się z masą wyzwań, w tym - z poczuciem niewidzialności. Fundacja Avalon po raz szósty zorganizowała ogólnopolską kampanię społeczną pod nazwą "Teraz mnie widzisz?", która ma na celu ukazanie, iż takie osoby są pełnowartościowymi członkami społeczeństwa. Przez brak kontaktu z osobami z niepełnosprawnością wielu z nas nie wie, jak w kulturalny sposób zachować się w ich otoczeniu, w efekcie czego - unikamy z nimi kontaktu.

- Często większym problemem osób z niepełnosprawnościami nie jest ich niepełnosprawność, a ich niewidzialność - przekonuje prezes Fundacji Avalon - Sebastian Luty. Z tego powodu kampania walczy ze stereotypami i chce, aby ludzie najpierw zauważyli człowieka, a dopiero później - ewentualną niepełnosprawność. Bohaterowie kampanii ubrani w barwne stroje zadziornie zwracają uwagę odbiorcy, pytając: "Teraz mnie widzisz? Jest nas ponad 5 milionów, a wciąż czujemy się niewidzialni. Niepełnosprawność to nie wszystko".

Walka ze stereotypami

Kampania społeczna "Teraz mnie widzisz?" promuje ideę inkluzywnego społeczeństwa, w którym każdy może być sobą, realizować swoje ambicje na równych zasadach, niezależnie od swoich niepełnosprawności. Jak przekonują organizatorzy akcji - równy dostęp do zasobów, edukacja, otwartość oraz społeczna świadomość prowadzą do zwiększenia widoczności osób z niepełnosprawnościami i podkreślają ich podmiotowość.

W kampanii społecznej, poza głównym spotem, wzięło udział dziewięcioro bohaterów, którzy przedstawili swoją perspektywę na pomijanie osób z niepełnosprawnościami. W spotach zobaczymy m.in. aktorkę Annę Dzieduszycką, aktywistę Sebastian Grzywacza i mówcę motywacyjnego Mariusza Kędzierskiego.

Więcej informacji na temat działania oraz wsparcia Fundacji znajdują się na stronie www.fundacjaavalon.pl. 

Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.

Zobacz także:

Autor: Zofia Wierzcholska

Źródło: mat. prasowe

Źródło zdjęcia głównego: Fundacja Avalon

podziel się:

Pozostałe wiadomości

Jaką torbę materiałową wybrać na lato?
Materiał promocyjny

Jaką torbę materiałową wybrać na lato?