Wyzwiska, wykluczenie, a nawet - agresja fizyczna to wciąż aktualne doświadczenia osób niebiałych żyjących w Polsce.
Przekaz utworu jest niezwykle istotny społecznie.
Osoby w spektrum autyzmu, jak każdy z nas, marzą o budowaniu przyjaźni. Z kolei ich podejście do miłości to dla wielu nadal temat tabu. Rozmowa z bohaterami kampanii "Siła w spektrum" w poruszający sposób prezentuje ich punkt widzenia.
Odważni, charyzmatyczni i barwni. Tacy są uczestnicy kampanii społecznej Fundacji Avalon pod tytułem "Teraz mnie widzisz?".
W sierpniu – miesiącu świadomości na temat łuszczycy - wystartowała Ogólnopolska Kampania Społeczna "Daj Się Odkryć".
Tamara Arciuch nagłośniła w mediach społecznościowych kampanię społeczną (P)OKAŻ SERCE, która zwraca uwagę na to, że nowotwory u dzieci i młodzieży są zbyt późno diagnozowane. Aktorka dołączyła do postu fotografię, a w komentarzach zawrzało. - Widać zaokrąglony brzuszek, gratulacje pani Tamaro - brzmi jeden z wpisów. Co na to artystka?
"Wybaczam dla siebie, by poczuć spokój i pójść dalej".
"Wszyscy jesteśmy seksualni".
Jurorka programu "Top Model" wrzuciła do sieci zaskakujące wideo. Widać na nim, jak Joanna Krupa pada ofiarą napastnika. Na środku ulicy nieznany mężczyzna ukradł jej płaszcz i uciekł. Nagranie wywołało poruszenie wśród jej fanów. Później gwiazda wyjaśniła, jakie były okoliczności tego incydentu.
"Wiele kobiet nie ma relacji ze swoimi piersiami".
"Kampania nie jest konfrontacyjna".
"Przemoc w białych rękawiczkach" w reżyserii Tomasza Wasilewskiego to ostatni z trzech filmów kampanii przeciwko przemocy, które promują Linię Pomocy SEXED.PL. O szczegółach w Dzień Dobry TVN opowiedział Mateusz Hładki.
"Jest niezbędna do budowania zdrowego i tolerancyjnego społeczeństwa"
Zalando porusza w swoich kampaniach ważne społecznie tematy: problemy mniejszości seksualnych, ciałopozytywność, zróżnicowanie, inkluzywność, zwiększanie świadomości ekologicznej i recycling w branży modowej. Firma oddała głos młodym influencerom, którzy propagują w mediach społecznościowych te same wartości.
Profilaktyka i wsparcie pacjentek dotkniętych nowotworem piersi - taki jest cel wyjątkowego kalendarza "Power of community 2021". Dochód z jego sprzedaży przeznaczony zostanie dla kobiet chorych na raka i ich bliskich. Panowie spotkali się na sesji zdjęciowej już po raz piąty. O szczegółach kampanii "BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa" opowiedzieli nam trener Daniel Qczaj, podróżnik i bloger Robert Szulc oraz menadżer Artur Łyczko.
Te dane są zatrważające: prawie 60 proc. Polek podczas pierwszej wizyty odczuwa wstyd, co powoduje, że nie badają się regularnie. Postanowiła to zmienić Dominika Gwit, biorąc udział w kampanii "W kobiecym interesie". Na czym polega akcja? Aktorkę gościliśmy w Dzień Dobry Wakacje.
"Nasz chleb powszedni" to kampania społeczna pokazująca, jak spotkanie z przedstawicielami mniejszości wpływa na ich postrzeganie przez Polaków. Akcję przygotowały organizacje Otwarta Rzeczpospolita oraz Chlebem i Solą. Czy łatwo było znaleźć bohaterów spotu? Czy kamery filmujące ich spotkania z klientami piekarni były ukryte? Jak internauci reagowali na tę kampanię? Do Dzień Dobry TVN zaprosiliśmy Pawła Cywińskiego z inicjatywy Chlebem i solą, aby powiedział o szczegółach kampanii.
"Raz, dwa, trzy... zginiesz Ty" - tak nazywa się kampania, która ma wstrząsnąć polskimi kierowcami i pokazać, jak tragiczne w skutkach mogą być błędy popełniane na drodze. Czy tego typu szokujące akcje przynoszą oczekiwane rezultaty? O tym w Dzień Dobry TVN mówił socjolog Tomasz Sobierajski. Obok niego na kanapie usiedli: rzecznik KSP Sylwester Marczak i rzecznik Okręgowego Inspektoratu Służby Więziennej Arleta Pęconek. Zapytaliśmy ich, jakie są główne przyczyny wypadków na drodze i ilu sprawców wypadków komunikacyjnych odsiaduje wyroki w polskich więzieniach.
1 lutego w sześciu miastach Polski na ulicach pojawiły się billboardy, na których można przeczytać: "Statystycznie 1 z 3 twoich znajomych miała aborcję. Nie jesteś sama". O celach kampanii rozmawialiśmy w Dzień Dobry TVN z Natalią Broniarczyk z Porozumienia kobiet 8 marca.
Ruszyła kampania społeczna Ministerstwa Zdrowia promująca zdrowy styl życia. Według niektórych jest kontrowersyjna, ponieważ zachęca do ruchu, zdrowego odżywiania, unikania stresu i używek oraz... płodzenia potomstwa. Jako wzór do naśladowania posłużyły twórcom spotu króliki. Czy rzeczywiście w tej kwestii powinniśmy naśladować te sympatyczne zwierzątka? Zapytaliśmy o to w Dzień Dobry TVN biologa Łukasza Bożyckiego. A może wzorem dla nas powinny być inne zwierzęta? ;)
Wczoraj odbył się pokaz mody Joanny Przetakiewicz. Projektantka zaprezentowała podczas pokazu film, stworzony wraz z Mają Sablewską, mający przypomnieć nam o rolach kobiety i mężczyzny. Dziennikarka Dzień Dobry TVN Agnieszka Jastrzębska spytała Joannę o to, co według niej jest najbardziej męską cechą na świecie. Jak Przetakiewicz wychowała swoich synów?
Na dzisiejszym pokazie mody Joanny Przetakiewicz odbędzie się projekcja filmu, który stworzyła wraz z Mają Sablewską. Tematyka klipu do tej pory jest tajemnicą, która ma zostać rozwiązana dopiero dziś wieczorem. Projektantka zdradza jedynie, że to część wymyślonej przez nią kampanii społecznej. Dziennikarce Dzień Dobry TVN Agnieszce Jastrzębskiej udało się dostać na plan filmowy...
Spot kampanii Fundacji Integracja - „Nie chce być strażakiem!” pokazuje, że osoby niepełnosprawne mogą być całkowicie pełnosprawne w wielu zawodach. Do Zielonych Drzwi Anna Maruszeczko zaprosiła prezesa fundacji Piotra Pawłowskiego, aby zapytać go o cel wspomnianej akcji i jej adresatów. Od Anny Żmijewskiej dowiedzieliśmy się, jak radzą sobie z wykonywaniem zadań niepełnosprawni zatrudnieni w Centrum Nauki Kopernik, których pracę koordynuje.
Jarosław Kuźniar - jeden z najbardziej znanych i niestety hejtowanych dziennikarzy w Polsce - został zaproszony do udziału w akcji "Ryj Kuźniara", która jest częścią społecznej kampanii HejtStop. O hejcie w sieci i walce z nim rozmawialiśmy w Dzień Dobry TVN z koordynatorką wspomnianej akcji Joanną Grabarczyk oraz bohaterem kampanii Jarkiem Kuźniarem. Jak nasz prowadzący radzi sobie z hejtem? Czy go dotyka?
Picie zalecanej ilości wody jest pożyteczne dla organizmu. Tymczasem Polacy piją jej coraz mniej. Z tego powodu - z inicjatywy Polskiego Towarzystwa Dietetyki oraz Instytutu Promocji Zdrowia i Dietoterapii - zorganizowano ogólnopolską społeczną kampanię edukacyjną Wybieram wodę! Ile litrów wody dziennie powinniśmy pić? Czy woda w nadmiernej ilości nie wypłukuje z nas potrzebnych minerałów? W Dzień Dobry TVN gościliśmy ambasadorkę akcji Justynę Steczkowską oraz dr inż. Danutę Gajewską - Prezes Polskiego Towarzystwa Dietetyki.
Katarzyna Klaczek odważnie mówi, że jest nosicielką wirusa HIV. Niedawno wzięła udział w kampanii HIVOKRYZJA, która ma na celu zmienić odbiór społeczny osób zakażonych tym wirusem. Kasię i organizatorkę kampanii Małgorzatę Kruk gościliśmy W Dzień Dobry Wakacje. Czy Kasia rzeczywiście na co dzień odczuwa dyskryminację? Co myślała o ludziach z HIV zanim dowiedziała się, że jest nosicielką wirusa? Czy po ujawnieniu informacji, że jest zarażona wirusem HIV, straciła przyjaciół? Jaki jest cel kampanii HIVOKRYZJA?
To jedna z najbardziej kontrowersyjnych kampanii społecznych. Chorzy na raka tańczą do popularnej piosenki Erica Prydza "Call On Me", pokazując swoje ciała pełne seksu i witalności. Autorką kontrowersyjnej kampanii społecznej, która powstała w Norwegii, jest Polka Magdalena Kamoy. Po co to zrobiła? I jak kampania został przyjęta przez Norwegów, którzy słyną ze swej poprawności politycznej? Z reżyserką rozmawiał dziennikarz Dzień Dobry TVN Marcin Sawicki.
Włoska organizacja broniąca praw kobiet wyemitowała spot, w których chłopcy są proszeni o uderzenie dziewczynki. Wszyscy jednak odmawiają podając swoiste powody. Ma to świadczyć o tym, że mężczyźni mają wdrukowaną w psychikę odmowę krzywdzenia słabszych, w tym kobiet. Jednak nie wszystkim ta kampania się spodobała i nie wszyscy się z jej tezą zgadzają. Zobaczcie.