W najnowszej kampanii marka skupiła się na portrecie pięciu przedstawicieli pokolenia Z. Ich wizerunki uwieczniła malarka Justyna Grodecka. Jaki był klucz, którym kierowało się Zalando wybierając ambasadorów kampanii "Portret pokolenia Z"? Przede wszystkim szukano osób, które swoim działaniem reprezentują istotne dla pokolenia Z. wartości. Młodzi aktywiści, którzy swoje treści publikują głównie w sieci często bywają pomijani w publicznym dyskursie. Marka Zalando postanowiła to zmienić i dać im narzędzia, dzięki którym ich głos zostanie usłyszany. Kogo zaprosili do kampanii?
Kacper Kruz - o plus size z dystansem
Kacper Kruz każdego dnia stara się inspirować ludzi, szczególnie osoby plus size, aby nie bały się wyrażać siebie. Na Tik-Toku śledzi go ponad 750 tysięcy osób, na instagramie ma 100 tysięcy obserwatorów, a jego kanał na YouTube subskrybuje 50 tysięcy użytkowników. Jakby tego było mało, Kacper planuje stworzyć własną markę odzieżową i teraz to właśnie na tym postanowił się skupić. Czym się wyróżnia na tle rówieśników? - Przede wszystkim dystansem do siebie - mówi. - Potrafię sam śmiać się, ze swoich kompleksów, dzięki czemu skutecznie je tym leczę. Moi widzowie pokochali mnie za moje poczucie humoru, pewność siebie i wiarę, że każdy z nas ma prawo stać się gwiazdą.
Ewelina Antonowicz - studentka zrównoważonego rozwoju
Ewelina kocha modę i podchodzi do niej w sposób holistyczny: popularyzuje, szkoli, współpracuje z markami. Zajmuje się również badaniem problemów, które w tej branży się pojawiają. Mając zaledwie 22 lata, została koordynatorką w największej międzynarodowej organizacji, która zajmuje się tymi zagadnieniami. W wolnym czasie sama zajmuje się projektowaniem. Właśnie rusza jej start-up, którego celem jest pomoc dla marek odzieżowych tak, aby mogły zarządzać ekologiczną produkcją i pozyskiwać dostawców, którzy podchodzą do środowiska i ekologii z należytą odpowiedzialnością.
mat. prasowe
Kacper Potępski - transpłciowy aktywista
Kacper także prężnie działa w mediach społecznościowych - jest transpłciowym aktywistą. Oprócz Instagrama i Tik-Toka chętnie angażuje się w lokalne działania i akcje, które wspomagają społeczność osób transpłciowych. Był jedną z twarzy kampanii #JestemPrzeciwkoTransfobii. Swoich fanów i obserwatorów zaraża pozytywną energią, dla każdego znajdzie ciepłe, miłe słowo.
Bartosz Kloch - zapalony kolarz z protezami
Urodził się bez nóg i choć wydawało mu się, że mu to nie przeszkadza, przez większość życia wstydził się swojej niepełnosprawności, ukrywał ją. Założenie krótkich spodenek wydawało mu się nie do przejścia. Aż w końcu pewnego dnia przyjaciółka namówiła go, żeby pomalował protezy na czerwono. To było jak wyzwolenie. Dziś Bartek jest tiktokerem i zapalonym kolarzem - w ubiegłym roku przejechał na rowerze 7777 kilometrów, a teraz planuje wyprawę na Gibraltar. Nie jest to jednak jego jedyna aktywność. Swoją popularność postanowił przekuć na coś dobrego i zainicjował akcję #reddrop, którą zwraca uwagę na to, jak ważne jest krwiodawstwo.
mat. prasowe
Justyna Grodecka - malarka ze społecznym zacięciem
To właśnie Justyna stworzyła portrety wszystkich bohaterów akcji. Jest artystką multimedialną, a także wielokrotną stypendystką Ministra Kultury i Rektora Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Jej sercu bliskie są różne techniki artystycznego wyrazu, choć to malarstwo pozostaje głównym nurtem jej działalności. W swojej twórczości zajmuje się tematami autobiograficznymi, ale nie stroni też od poruszania ważnych społecznie problemów.
mat. prasowe
Zobacz więcej:
- Filip Chajzer przyznał się do depresji. "Leżysz w łóżku i marzysz o tym, żeby Cię nie było"
- Stewardesy - perfekcyjny uśmiech i smutna prawda. "Po locie pilot dwuznacznie sapał mi do słuchawki"
- Tomasz Oświeciński broni 12-letniej córki. "Nie widzę w tym nic złego"
Autor: Adrianna Kowalczyk