- Jak wynika z badania firmy IQS, co trzeci ankietowany Polak po pięćdziesiątce chce dalej cieszyć się życiem, 60 proc. lubi robić zakupy, a co czwarty chce próbować nowych marek i produktów.
- "Tymczasem handlowcy wrzucają ich wszystkich do jednego worka i traktują starsze pokolenia jako osoby stopniowo wyłączające się z życia, z kłopotami finansowymi" - pisze "Rzeczpospolita".
- Dlaczego tak się dzieje?
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Polscy 50-latkowie ignorowani przez marketingowców
Jak wynika z badania firmy IQS, co trzeci ankietowany Polak po pięćdziesiątce chce dalej cieszyć się życiem, 60 proc. lubi robić zakupy, a co czwarty chce próbować nowych marek i produktów. - Tymczasem handlowcy wrzucają ich wszystkich do jednego worka i traktują starsze pokolenia jako osoby stopniowo wyłączające się z życia, z kłopotami finansowymi. Marketerzy stawiają na nich krzyżyk i koncentrują się na pokoleniu Z oraz rodzinach z dziećmi - czytamy w "Rzeczpospolitej". Jak jednak zaznaczono, "pozycjonowanie się na najmłodszych nie musi być skuteczne, bo kto inny ma dziś pieniądze - właśnie pokolenie 50+". Specjaliści podkreślają, że mimo to konsumenci z tej grupy są dla wielu marketerów "przezroczyste".
Dlaczego marketingowcy ignorują osoby 50+?
- Opieramy się na stereotypach dotyczących poziomu ich zamożności, podejścia do technologii cyfrowych, otwartości na nowe produkty i usługi - wskazuje w rozmowie z "Rzeczpospolitą" Beata Sadowska, szefowa marketingu IQS.
- Warto uświadomić sobie, że niemal co piąta osoba 66+ deklaruje bardzo dobrą sytuację finansową, co w skali kraju stanowi ponad 1,3 mln seniorów z dużą siłą nabywczą, a w całej grupie osób 50+ to ok. 2 mln osób, do których można kierować produkty i usługi wykraczające poza "tylko to, czego potrzebują" - zaznaczyła.
Zobacz także:
- Agata Młynarska o życiu po 50-tce: „Nie będzie mi nikt mówił, kiedy się kończę, a kiedy zaczynam”
- Rozwody 50+. "Nie należy obawiać się samotności. To daje możliwości na poznanie siebie"
- Skończyły 50 lat i grają w teledyskach gwiazd. "Mata napisał, że jestem jego idolką"
Autor: Regina Łukasiewicz
Źródło: PAP/akr/ sp/
Źródło zdjęcia głównego: SeventyFour/GettyImages