Dlaczego 50-latkowie są niedoceniani? "Marketerzy stawiają na nich krzyżyk"

Kobiety na zakupach w butiku
Polscy 50-latkowie ignorowani przez marketingowców. Dlaczego?
Źródło: SeventyFour/GettyImages
Najnowsze badania pokazują, że Polacy po pięćdziesiątce chcą aktywnie korzystać z wolnego czasu, odkrywać nowe marki i wciąż podejmować konsumenckie decyzje. Mimo to wielu marketerów nadal ignoruje tę grupę, skupiając się bardziej na przedstawicielach pokolenia Z. Dlaczego?
Artykuł w skrócie:
  • Jak wynika z badania firmy IQS, co trzeci ankietowany Polak po pięćdziesiątce chce dalej cieszyć się życiem, 60 proc. lubi robić zakupy, a co czwarty chce próbować nowych marek i produktów.
  • "Tymczasem handlowcy wrzucają ich wszystkich do jednego worka i traktują starsze pokolenia jako osoby stopniowo wyłączające się z życia, z kłopotami finansowymi" - pisze "Rzeczpospolita".
  • Dlaczego tak się dzieje?

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

DD_20250604_Reklamy_napisy
Sentyment do starych reklam (napisy)
Źródło: Dzień Dobry TVN

Polscy 50-latkowie ignorowani przez marketingowców

Jak wynika z badania firmy IQS, co trzeci ankietowany Polak po pięćdziesiątce chce dalej cieszyć się życiem, 60 proc. lubi robić zakupy, a co czwarty chce próbować nowych marek i produktów. - Tymczasem handlowcy wrzucają ich wszystkich do jednego worka i traktują starsze pokolenia jako osoby stopniowo wyłączające się z życia, z kłopotami finansowymi. Marketerzy stawiają na nich krzyżyk i koncentrują się na pokoleniu Z oraz rodzinach z dziećmi - czytamy w "Rzeczpospolitej". Jak jednak zaznaczono, "pozycjonowanie się na najmłodszych nie musi być skuteczne, bo kto inny ma dziś pieniądze - właśnie pokolenie 50+". Specjaliści podkreślają, że mimo to konsumenci z tej grupy są dla wielu marketerów "przezroczyste".

Dlaczego marketingowcy ignorują osoby 50+?

- Opieramy się na stereotypach dotyczących poziomu ich zamożności, podejścia do technologii cyfrowych, otwartości na nowe produkty i usługi - wskazuje w rozmowie z "Rzeczpospolitą" Beata Sadowska, szefowa marketingu IQS.

- Warto uświadomić sobie, że niemal co piąta osoba 66+ deklaruje bardzo dobrą sytuację finansową, co w skali kraju stanowi ponad 1,3 mln seniorów z dużą siłą nabywczą, a w całej grupie osób 50+ to ok. 2 mln osób, do których można kierować produkty i usługi wykraczające poza "tylko to, czego potrzebują" - zaznaczyła.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości