Diety i odchudzanie

    Diety i odchudzanie

    Prawidłowa pielęgnacja nie zawsze wystarcza, by cieszyć się długimi włosami i zadbanymi paznokciami. Oprócz używania dobrze dobranych kosmetyków warto wprowadzić do codziennej diety witaminy na włosy i paznokcie, które są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Dobre witaminy na włosy pomogą zadbać o ich zdrowie, gładkość oraz gęstość. Sprawdź, jaką suplementację najlepiej stosować i dlaczego.

    Węglowodany to jedna z grup składników odżywczych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Dowiedz się, co to są węglowodany złożone, czym różnią się od węglowodanów prostych oraz w czym są węglowodany złożone o niskim indeksie glikemicznym i co to oznacza.

    Usuwanie wody z organizmu to temat na czasie, ponieważ dbanie o szczupłą sylwetkę w dużej mierze opiera się na utrzymaniu odpowiedniego poziomu wody w organizmie. Dlatego zrzucanie kilogramów zawsze rozpoczyna się od pozbycia się części wody z ciała. Zaburzenia w gospodarce wodno-elektrolitowej, pomimo wpływu na wygląd sylwetki, decydują również o wszystkich procesach fizjologicznych.

    Szeroka gama wyrobów spożywczych dostępnych na półkach sklepowych niekiedy doprowadza nas do rozterek. Zastanawiamy się m.in. nad tym, które produkty to dobre źródła węglowodanów. Warto wiedzieć, jak odróżnić produkty obfite w węglowodany proste od wyrobów bogatych w węglowodany złożone, by odżywiać się zdrowo.

    Dieta bez glutenu nie wymaga wyrzeczeń ani wielu godzin spędzonych w kuchni. Dania bezglutenowe są tak samo smaczne jak posiłki osób niepozostających na diecie. Można przygotować je w wielu wersjach: bezmlecznej, wegetariańskiej czy też z mięsem. Poznaj przepisy na obiad lub śniadanie bezglutenowe.

    We współczesnym świecie panuje moda na różnego rodzaju diety. Jednak w stosowaniu diet oraz wierze w ich skuteczność i bezpieczeństwo należy być ostrożnym. Jedną z popularnych ostatnio diet jest dobór produktów zgodnie z naszą grupą krwi.

    Dietę warzywno-owocową dr Ewy Dąbrowskiej zna cała Polska. Na spotkanie z czytelnikami przyleciała z Norwegii jej synowa - Beata, która pisze książki na podstawie przepisów swojej teściowej. Spotkała się z nią dziennikarką Dzień Dobry TVN Katarzyna Olubińska. Jakie są główne założenia diety warzywno-owocową dr Ewy Dąbrowskiej? Dlaczego jest zdrowa?

    Jak działa dieta cytrynowa? Jakie obowiązują zasady w diecie cytrynowej? Co można jeść, a czego unikać w diecie cytrynowej? Które gwiazdy były na tej diecie i ile kilogramów udało im się zrzucić? O diecie cytrynowej rozmawialiśmy w Dzień Dobry TVN z dietetyczką i coachem żywieniowym Agnieszką Mielczarek.

    Jesz wtedy, kiedy nie jesteś głodny? Kompulsywnie sięgasz po kolejne ciastko czy chipsa? To oznaka tego, że traktujesz jedzenie jak pocieszenie. Jak skończyć z podjadaniem? Jak inaczej nakarmić nasz "emocjonalny głód"? Czym zastąpić jedzenie?

    Zauważyłeś, że odkąd jesteś w związku, przybyło ci kilka dodatkowych kilogramów? To zupełnie normalne - mówią badania, według których po pierwszym udanym roku związku partnerom średnio przybywa 2,2 kilograma. Dlaczego w stałych związkach tyjemy?

    Jak zdrowo schudnąć - bez głodzenia się i bez efektu jo-jo? Idealną dietą, która spełnia te wymagania, jest dieta nordycka - prawdziwy sekret długowieczności Skandynawów. Czym jest dieta nordycka? Jak wygląda przykładowy jadłospis? Czy każdy może ją stosować?

    Według australijskich naukowców, osoby regularnie jedzące śniadania, przyjmują znacznie więcej kalorii niż osoby, które opuszczają ten posiłek, w efekcie czego przybierają na wadze. Czy tego samego zdania jest gość Dzień Dobry TVN: dietetyk kliniczny Emilia Cesarek?

    Ile kalorii ma alkohol? Który alkohol jest najmniej kaloryczny, a który najbardziej? Dlaczego rzucenie alkoholu pomaga w schudnięciu? Rozmawialiśmy o tym w studiu Dzień Dobry TVN.

    O diecie, która robi furorę w Stanach Zjednoczonych, opowiedziała nam Agata Dąbrowska - trenerka personalna, instruktorka fitness i dietetyczka. Podstawowym założeniem tej diety jest to, że przez 8 godzin w ciągu dnia możemy jeść co chcemy, a przez kolejne 16 pościmy.

    Orzechy są bardzo zdrowe, ale czy możemy je jeść codziennie i bez ograniczeń? Czym orzechy, będące owocami suchymi, różnią się od owoców mokrych? Po jakie orzechy nie powinny sięgać kobiety w ciąży i mamy karmiące piersią? W których orzechach jest najwięcej kwasu omega 3? Zapytaliśmy o to gościa Dzień Dobry TVN dietetyk Dorotę Osóbkę.

    Naukowcy ostrzegają, że nawet jedna nieprzespana noc może zwiększyć apetyty na niezdrowe jedzenie. Dlaczego tak się dzieje? O komentarz poprosiliśmy gości Dzień Dobry TVN: specjalistkę ds. żywienia Emilię Cesarek i specjalistę ds. zaburzeń snu, psychiatrę dra n. med. Tadeusza Piotrowskiego. Co według nich należy jeść, żeby dobrze spać? I jak spać, żeby nie przytyć?

    Wiele pań po pięćdziesiątym roku życia nie może pochwalić się płaskim lub tylko lekko zaokrąglonym brzuchem, bo na jego miejscu pojawiła się piłeczka, która nie chce zniknąć. Dlaczego tak się dzieje?

    Badania opublikowane na łamach pisma "Current Biology" wykazały, że późnym popołudniem i wczesnym wieczorem spalamy o 10 proc. kalorii więcej niż we wczesnych godzinach porannych. Co o tych badaniach sądzi dietetyk - Ula Somow? Jakie czynniki, poza zegarem biologicznym, wpływają na szybkość przemiany materii?

    Przed Świętami Bożego Narodzenia cały czas się odchudzasz i obawiasz się jeśli pofolgujesz sobie jedzeniowo jednego dnia (np. w Wigilię), to przytyjesz? W „Dzień Dobry TVN” staraliśmy się odpowiedzieć na to pytanie. Czy musisz się obawiać dodatkowych kilogramów po świątecznym obżarstwie? Sprawdziliśmy to!