sen

    sen

    Ten sposób stosują mieszkańcy kraju faraonów, dla których wysokie temperatury to codzienność.

    Ekspertka ostrzega.

    Sen ma fundamentalne znaczenie dla naszego zdrowia fizycznego i psychicznego. Jest kluczowy dla prawidłowego funkcjonowania niemal całego organizmu. Są jednak choroby, które mogą powodować lęk przed snem, a tym samym zagrażać życiu i zdrowiu. Co wywołuje strach przed zaśnięciem? Czym jest somnifobia i jakie mogą być jej konsekwencje?

    Spora grupa rodziców śpi w jednym łóżku ze swoim dzieckiem. Choć takie rozwiązanie wydaje się wygodniejsze, to przychodzi czas, kiedy maluch powinien przenieść się do swojego łóżka.

    Nagranie zobaczyło już 50 milionów osób.

    "Problem polega nie na tym, że jest zmiana, tylko co z nią robimy"

    Chrapanie jest często bagatelizowane przez wiele osób. Uznawane jest po prostu za dokuczliwy odgłos w czasie spania. Jednak nie można go lekceważyć. Chrapanie może powodować dolegliwości związane z niedoborem tlenu w organizmie w czasie snu. Jest często objawem towarzyszącym poważnej choroby, jaką jest bezdech nocny. Właśnie dlatego warto dowiedzieć się, jak leczyć tę przypadłość i jaki lek na chrapanie jest najlepszy.

    Poznaj wskazówki specjalisty.

    "To się opłaca pracodawcom".

    "Najbardziej wymagający czas dla organizmu".

    Badania pokazuję, że osoby, które przechorowały COVID-19 często mają problemy ze snem. Trudności w zasypianiu może u nas wywoływać także stres spowodowany tym, co dzieje się w Ukrainie. Jak sobie z tym poradzić? Co może pomóc zwalczyć bezsenność? O tym w Dzień Dobry TVN opowiadał Michał Skalski, psychiatra, specjalista zaburzeń snu.

    "Sen to najlepsza pigułka, której szukamy na odporność".

    "Najlepiej tłumaczyć u kogoś, kto się na tym zna".

    Naukowcy z USA zbadali jakość snu i jego wpływ na zdrowie u blisko siedmiu tysięcy osób. Okazuje się, że jego poszczególne, zaburzone parametry mają wpływ na serce i choroby układu krążenia.

    Spanie w skarpetkach nie jest zbyt popularne, jednak może mieć wiele korzyści zdrowotnych. Dlaczego warto w nich spać?

    Czym należy się kierować wybierając pościel? Czy ma ona wpływ na zdrowy sen? O tym na antenie Dzień Dobry TVN opowiedział prof. Michał Puchalski.

    Wiele osób ma problemy z zaśnięciem pierwszej nocy w miejscu. Zamiast słodko chrapać podczas urlopu czy na wyjeździe służbowym wiercą się przez kilka godzin w łóżku. Dlaczego tak się dzieje? Czy możemy temu zaradzić? Naukowcy znaleźli odpowiedzi na te pytania.

    Świadomy sen określany jest jako jedno z najbardziej niezwykłych doświadczeń w życiu człowieka. Wydaje się tak realny, jakby dział się na poziomie fizycznym.

    Sen ma ogromny wpływ na działanie całego naszego organizmu. Najnowsze badania sugerują, że pora, o której kładziemy się do łóżka, ma bezpośrednie przełożenie na działanie serca. W jaki sposób? Na ten temat w Dzień Dobry TVN rozmawialiśmy z dr. Michałem Skalskim, psychiatrą i specjalistą od zaburzeń snu.

    Jak prawidłowo zapewnić sobie nieprzerwany sen oraz pełną regenerację? Cenne wskazówki podaje nam Marek Bukała, hipnoterapeuta oraz terapeuta NLP.

    Niemowlę, które nie śpi w nocy, nie tylko nie daje spać rodzicom, ale może też wywoływać u nich obawy. Czy maluch nie może spać, bo dzieje się coś złego? A może niespokojny sen dziecka ma zupełnie niegroźne przyczyny i nie ma się czym martwić?

    Naukowcy z Uniwersytetu Exeter sprawdzili, kiedy najlepiej chodzić spać, aby nie chorować na serce. Ich obszerne badanie wskazało, że optymalna pora to ta między 22:00 a 23:00. - Jeśli nasze rezultaty zostaną potwierdzone w innych badaniach,

    Brak snu dotyka coraz większej liczby osób, wkracza do naszej codzienności i czasami zostaje na dłużej. Dr n. med. Michał Skalski, specjalista zaburzeń snu opowiada o konsekwencjach zmniejszania ilości snu. Ile czasu człowiek może nie spać?

    Zsynchronizowanie snu z biologicznym zegarem może zmniejszać ryzyko zawału serca i udaru mózgu - do takich wniosków doszli brytyjscy naukowcy. Badania trwały sześć lat i objęły 88 tys. ochotników. Wszystko wskazuje na to, że określili optymalną dla ludzkiego organizmu porę zasypiania.

    Eksperci jak mantrę powtarzają, że o odporność należy dbać przez cały rok. Tylko jak to robić skutecznie? Jakie nawyki powinniśmy wprowadzić w życie? Na te pytania w Dzień Dobry TVN odpowiedzieli prof. Marek Postuła, internista i kardiolog oraz Katarzyna Staszak, dziennikarka.

    Jak nauczyć dziecko przesypiać noce? To pytanie zadaje sobie wielu młodych rodziców, których pociechy nie tylko same ciągle się budzą, lecz także nie pozwalają zasnąć mamie i tacie. A skoro niemowlę przesypia większą część doby, dlaczego tak często urządza pobudki wszystkim domownikom?

    "Szacuje się, że na chroniczne problemy ze snem ma ok. 10 proc. ludzi"