Fundacja Martyny Wojciechowskiej i nowy projekt o zdrowiu psychicznym. "Trzy proste kroki, które mogą uratować życie"

Martyna Wojciechowska
Fundacja Martyny Wojciechowskiej i nowy projekt o zdrowiu psychicznym. "Trzy proste kroki, które mogą uratować życie"
Źródło: mat. prasowe

Zdrowie psychiczne to też zdrowie i warto o nie dbać. Fundacja UNAWEZA i projekt "MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym" wspólnie z agencją specjalizującą się w influencer marketingu, zaprosili twórców internetowych do udziału w akcji "Popatrz, Posłuchaj, Połącz". Inicjatywę wspiera wiele gwiazd, m.in.: Magda Gessler, Agnieszka Woźniak-Starak, Bogna Sworowska czy Qczaj.

Dalszą część artykułu znajdziesz pod materiałem wideo.

Czy Martyna Wojciechowska odnajdzie miłość w Irlandii?
Źródło: Dzień Dobry TVN

Pierwsza Pomoc dla Zdrowia Psychicznego

Prawie milion młodych ludzi w Polsce może doświadczać kryzysu psychicznego. Właśnie dlatego w tym roku projekt MŁODE GŁOWY skupia się na Pierwszej Pomocy dla Zdrowia Psychicznego. To uznany na świecie, rekomendowany przez Światową Organizację Zdrowia sposób postępowania w sytuacjach kryzysu emocjonalnego.

- Jeśli można edukować się w zakresie pierwszej pomocy ofiarom wypadków, można też wdrażać do naszego codziennego życia i programów edukacyjnych Pierwszą Pomoc dla Zdrowia Psychicznego. Popatrz, Posłuchaj, Połącz – to trzy proste kroki, które mogą uratować życie. Ty też możesz pomóc - powiedziała Martyna Wojciechowska.

Czym są trzy kroki PPP?

  • Popatrz - Oceń sytuację, zauważ oznaki kryzysu, zapewnij bezpieczeństwo sobie i osobie, której udzielasz pomocy.
  • Posłuchaj - Okaż empatię, zadaj otwarte pytania o sytuację i samopoczucie osoby, nie oceniaj, nie udzielaj rad.
  • Połącz - Zaproponuj konkretną pomoc w znalezieniu odpowiedniego wsparcia.

Jak można pomóc osobom w kryzysie zdrowia psychicznego?

Gwiazdy telewizji i popularni influencerzy wspierają akcję "Popatrz, Posłuchaj, Połącz". Do inicjatywy dołączyło blisko 300 twórców, m.in.: Agnieszka Woźniak-Starak, Magda Gessler, Qczaj, Przemek Kucyk, Bogna Sworowska czy Red Lipstick Monster.

- Uważam, że największym przywilejem w życiu jest mieć wpływ. Słowo "influencer/influencerka" w dokładnym rozumieniu dokładnie to oznacza. Dla mnie wiąże się to z ogromną odpowiedzialnością. Za to, co mówimy, ale także za osoby, które nas obserwują - zaznaczyła Martyna Wojciechowska. - Wpływ, jaki na młodych odbiorców mają popularni twórcy internetowi, jest nie do przecenienia. Dlatego chcemy dać im konkretne narzędzia, które ułatwią prowadzenie odpowiedzialnej działalności w sieci, szczególnie w tak wrażliwym obszarze, jakim jest zdrowie psychiczne - dodała założycielka fundacji UNAWEZA.

Martyna Wojciechowska podkreśla, że celem akcji jest chęć rozpoczęcia rozmowy na temat zdrowia psychicznego z influencerami. - Czas o zdrowiu psychicznym zacząć mówić otwarcie i odpowiedzialnie. Cieszę się, że zainteresowanie naszą akcją wyraziło już kilkuset twórców internetowych - podsumowała gwiazda.

Współtwórcą kampanii jest agencja DDOB, specjalizująca się w influencer marketingu.

- Dla wielu młodych ludzi social media to nie tylko przestrzeń do wyrażenia siebie, ale też miejsce pełne presji, ocen i samotności. Jako pierwsza agencja w Polsce, która zbudowała także własną społeczność odbiorców online, jeszcze lepiej rozumiemy te wyzwania - i tym bardziej cieszy nas, że tylu twórców włączyło się w ten projekt pro bono i z przekonaniem do jego idei - przyznał Amadeusz Marciniak, Head of Media w DDOB.

Więcej informacji o Pierwszej Pomocy dla Zdrowia Psychicznego można znaleźć na stronie: www.helppp.pl.

Zobacz także:

Jak przekazać 1,5% na Fundację TVN? Kliknij w obraz
Jak przekazać 1,5% na Fundację TVN? Kliknij w obraz
podziel się:

Pozostałe wiadomości