Zdrowie psychiczne to też zdrowie i warto o nie dbać. Fundacja UNAWEZA i projekt "MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym" wspólnie z agencją specjalizującą się w influencer marketingu, zaprosili twórców internetowych do udziału w akcji "Popatrz, Posłuchaj, Połącz". Inicjatywę wspiera wiele gwiazd, m.in.: Magda Gessler, Agnieszka Woźniak-Starak, Bogna Sworowska czy Qczaj.
Dalszą część artykułu znajdziesz pod materiałem wideo.
Pierwsza Pomoc dla Zdrowia Psychicznego
Prawie milion młodych ludzi w Polsce może doświadczać kryzysu psychicznego. Właśnie dlatego w tym roku projekt MŁODE GŁOWY skupia się na Pierwszej Pomocy dla Zdrowia Psychicznego. To uznany na świecie, rekomendowany przez Światową Organizację Zdrowia sposób postępowania w sytuacjach kryzysu emocjonalnego.
- Jeśli można edukować się w zakresie pierwszej pomocy ofiarom wypadków, można też wdrażać do naszego codziennego życia i programów edukacyjnych Pierwszą Pomoc dla Zdrowia Psychicznego. Popatrz, Posłuchaj, Połącz – to trzy proste kroki, które mogą uratować życie. Ty też możesz pomóc - powiedziała Martyna Wojciechowska.
Czym są trzy kroki PPP?
- Popatrz - Oceń sytuację, zauważ oznaki kryzysu, zapewnij bezpieczeństwo sobie i osobie, której udzielasz pomocy.
- Posłuchaj - Okaż empatię, zadaj otwarte pytania o sytuację i samopoczucie osoby, nie oceniaj, nie udzielaj rad.
- Połącz - Zaproponuj konkretną pomoc w znalezieniu odpowiedniego wsparcia.
Jak można pomóc osobom w kryzysie zdrowia psychicznego?
Gwiazdy telewizji i popularni influencerzy wspierają akcję "Popatrz, Posłuchaj, Połącz". Do inicjatywy dołączyło blisko 300 twórców, m.in.: Agnieszka Woźniak-Starak, Magda Gessler, Qczaj, Przemek Kucyk, Bogna Sworowska czy Red Lipstick Monster.
- Uważam, że największym przywilejem w życiu jest mieć wpływ. Słowo "influencer/influencerka" w dokładnym rozumieniu dokładnie to oznacza. Dla mnie wiąże się to z ogromną odpowiedzialnością. Za to, co mówimy, ale także za osoby, które nas obserwują - zaznaczyła Martyna Wojciechowska. - Wpływ, jaki na młodych odbiorców mają popularni twórcy internetowi, jest nie do przecenienia. Dlatego chcemy dać im konkretne narzędzia, które ułatwią prowadzenie odpowiedzialnej działalności w sieci, szczególnie w tak wrażliwym obszarze, jakim jest zdrowie psychiczne - dodała założycielka fundacji UNAWEZA.
Martyna Wojciechowska podkreśla, że celem akcji jest chęć rozpoczęcia rozmowy na temat zdrowia psychicznego z influencerami. - Czas o zdrowiu psychicznym zacząć mówić otwarcie i odpowiedzialnie. Cieszę się, że zainteresowanie naszą akcją wyraziło już kilkuset twórców internetowych - podsumowała gwiazda.
Współtwórcą kampanii jest agencja DDOB, specjalizująca się w influencer marketingu.
- Dla wielu młodych ludzi social media to nie tylko przestrzeń do wyrażenia siebie, ale też miejsce pełne presji, ocen i samotności. Jako pierwsza agencja w Polsce, która zbudowała także własną społeczność odbiorców online, jeszcze lepiej rozumiemy te wyzwania - i tym bardziej cieszy nas, że tylu twórców włączyło się w ten projekt pro bono i z przekonaniem do jego idei - przyznał Amadeusz Marciniak, Head of Media w DDOB.
Więcej informacji o Pierwszej Pomocy dla Zdrowia Psychicznego można znaleźć na stronie: www.helppp.pl.
Zobacz także:
- Pluszowa foka pomaga dzieciom w terapii. "Mój syn ma schizofrenię i rezultat jest widoczny"
- Co siódmy polski medyk miał myśli samobójcze. "Właściwie nie ma oddziału bez problemów z ciężką depresją"
- Bartek Jędrzejak szczerze o depresji: "Miałem problem z wyjściem z domu"
Autor: Justyna Piąsta
Źródło zdjęcia głównego: mat. prasowe