Wakacje all inclusive podczas pandemii. Czy można uzyskać zwrot zaliczki za wykupione wczasy?

Granice wielu państw stopniowo otwierają się na turystów. Nadal jednak wiele osób obawia się ryzyka zakażenia i rezygnuje z zagranicznych wojaży, nawet jeśli wypadają one w odleglejszym terminie. Czy w takiej sytuacji mogą liczyć na zwrot zaliczki, zwłaszcza gdy wykupili opcję all inclusive?

Wakacje zagraniczne a koronawirus - pytanie

Pandemia koronawirusa zmieniła wakacyjne plany wielu osób. Choć różne kraje powoli przygotowują się na przyjazd turystów, to niektóre osoby odwołują zagraniczne wyjazdy z obawy o własne zdrowie. Stąd też pytanie od naszej widzki:

Mam wykupione wakacje w Grecji od 10 sierpnia. Wpłaciłam zaliczkę. Jednak nawet po otwarciu granic nie chcę jechać, bo boję się koronawirusa. Wykupiłam opcję all inlclusive, a z tego, co wiem, w hotelach ta usługa jest odwoływana, czyli zmieniają się warunki. Czy mogę uzyskać zwrot zaliczki?

- czytamy.

Zwrot zaliczki za wykupione wakacje

Na pytanie odpowiedziała nasza ekspertka, adwokat Eliza Kuna. Zwróciła uwagę na zapisy Ustawy o świadczeniu usług turystycznych. Upoważniają nas one do odstąpienia od konkretnej umowy i domagania się zwrotu wpłaconej zaliczki za zakupione wakacje. Musi jednak zostać spełniony jeden warunek. Jaki?

Następują nieprzewidziane i nadzwyczajne okoliczności w miejscu, w którym ta usługa turystyczna miałaby być świadczona. Na pewno stan pandemii, epidemii, jakieś ograniczenia z tym związane są takimi okolicznościami, ale póki co nie mamy orzeczeń sądów, które pomagałyby nam to zinterpretować

- wyjaśniła prawniczka.

Warto więc próbować walczyć o odzyskanie pieniędzy, jakie już zostały wpłacone za planowane wakacje.

Zobacz także:

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player.

Autor: Wioleta Pyśkiewicz

1,5% dla Fundacji TVN
Fundacja TVN 1,5%
podziel się:

Pozostałe wiadomości