Podczas diety brak ci sił i jesteś głodny? Sięgnij po ten składnik. "W zasadzie jest najważniejsze"

Źródło: Dzień Dobry TVN
Prawda i mit o byciu fit - biało robi różnicę
Prawda i mit o byciu fit - biało robi różnicę
Jakie produkty wysokobiałkowe wybierać?
Jakie produkty wysokobiałkowe wybierać?
Jedzenie w biegu nam szkodzi
Jedzenie w biegu nam szkodzi
Dieta na wysoki cholesterol
Dieta na wysoki cholesterol
Czas a dieta
Czas a dieta
Co trzeba zrobić, by w trakcie diety zachować energię i nie być głodnym? Na to pytanie w ramach cyklu "Prawda i mity o byciu fit" odpowiedzieli eksperci Dzień Dobry TVN - dietetyczka Marta Jachym-Raczyńska i trener Paweł Raczyński. Wyjaśnili też, co wspólnego ma tym z tym białko.

Źródła białka

Niektóre osoby, wprowadzając dietę, rezygnują z produktów będących źródłem białka. Zdaniem trenera Pawła Raczyńskiego i dietetyczki Marty Jachym-Raczyńskiej, to duży błąd, ponieważ jest ono nie tylko ważnym elementem budulcowym organizmu, ale także dodaje energii i syci.

- Bardzo dobrymi źródłami białka są produkty pochodzenia zwierzęcego, zwłaszcza mięso. Pierś z kurczaka zawiera około 20 gramów białka na 100 gramów samego produktu, podobnie mięso czerwone jak wołowina - wyliczał Paweł Raczyński.

Jeśli ktoś nie chce jeść ani mięsa, ani ryb, może sięgnąć po alternatywy.

- Świetnie sprawdzi się tofu, które przygotowane w odpowiedni sposób może smakować naprawdę dobrze. Dobrze sprawdzą się też warzywa strączkowe, jajka, sery - wskazała dietetyczka Marta Jachym-Raczyńska.

Ilość białka w posiłku podbiją także jogurty, maślanki i kefir.

Zapotrzebowanie na białko

Zaleca się spożywanie białka co najmniej w ilości 1 g/kg masy ciała dla osoby dorosłej. Osoby ćwiczące i odchudzające się: 1,4-2,5 g białka na kg masy ciała.

Zawartość białka na 100 g produktów spożywczych:

Mięso i ryby :

  • pierś z kurczaka - 21,5 g
    • tuńczyk w sosie własnym - 21 g
      • polędwica wołowa - 20 g
        • wieprzowina - kotlet mielony - 18 g
          • filet z dorsza - 17 g

            Rośliny strączkowe:

            • ciecierzyca - 9 g bób gotowany - 8 g
              • zielony groszek – 5,5 g
                • groszek cukrowy - 3,5 g
                  • fasolka szparagowa - 1,8 g

                    Inne: 

                    • mozzarella - 24,5 g
                      • komosa ryżowa - 14 g
                        • kasza gryczana – 13 g
                          • jajko – 7 g
                            • mleko krowie – 3,5 g
                              • mleko sojowe - 3,3 g

                                Białko a skuteczne odchudzanie

                                Jak podkreślili nasi eksperci, białko w dużej mierze pomoże nam w skutecznym zrzucaniu zbędnych kilogramów.

                                - Jest to niezwykle ważna informacja dla osób, które rozpoczynają swoje odchudzanie, z tego względu, że aby ono dobiegło do szczęśliwego końca, musimy być konsekwentni w długim okresie. A jeżeli będziemy ciągle głodni, ciągle zmęczeni, ciągle mieli ochotę na słodkie, zniweczymy ten proces. Dlatego pod tym kątem białko jest super ważne i ośmielę się powiedzieć, że w zasadzie najważniejsze - stwierdził Paweł Raczyński.

                                Jakie produkty wysokobiałkowe wybierać?
                                Źródło: Dzień Dobry TVN

                                Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Zobacz program na platformie VOD.pl. Wszystkie odcinki oraz Dzień Dobry TVN Extra znajdziesz też na Player.pl.

                                Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.

                                Zobacz także:

                                Autor: Izabela Dorf

                                Źródło: Łukasz Kowalski

                                Źródło zdjęcia głównego: Michał Żebrowski/East News

                                podziel się:

                                Pozostałe wiadomości