dietetyk

    Jesienią warto korzystać z produktów wzmacniających odporność, które w sytuacji awaryjnej mogą stanowić skuteczny zestaw ratunkowy do szybkiego postawienia na nogi. Jak przygotować naturalną apteczkę?

    Napoje roślinne są dobrą alternatywą mleka, więc można je dolewać do kawy, wykorzystywać w przepisach kulinarnych lub stosować jako dodatek do koktajli. Na co zwrócić uwagę, wybierając napój z roślin?

    Dietetyczka podzieliła się z nami złotą wskazówką.

    Nadchodzą coraz cieplejsze dni i letnie fale upałów. By cieszyć się dobrym samopoczuciem mimo skwaru i dusznego powietrza, powinniśmy zadbać o odpowiednie nawodnienie.

    Dietetyk wskazuje rodzaje najbogatsze w składniki pokarmowe.

    Kto nie powinien ich jeść? Odpowiedzi na te pytania udzieliła w Dzień Dobry TVN dietetyk kliniczna Małgorzata Różańska.

    "Dlaczego decydujemy się na męczarnię?".

    Problemy z przemianą materii niekoniecznie muszą wiązać się ze zmianami wyglądu. Bo fakt, że wciąż mieścisz się w stare ubrania, nie musi oznaczać, że w organizmie nie dochodzi do szkodliwych procesów.

    Zgrabna, wysportowana sylwetka jest powodem do dumy i zadowolenia. Jednak osoby zbyt chude nie zawsze czują się ze sobą dobrze. Oczywiście w każdym przypadku należy zachować zdrowy dystans do swojego wyglądu. Warto się jednak również dowiedzieć, jak w nieobciążający organizm sposób przytyć 5 kg, 7 kg czy nawet więcej.

    Co warto wyeliminować z jadłospisu?

    Zielone warzywa zawierają bardzo dużo chlorofilu. Im więcej go spożywamy, tym lepszy jest stan naszej flory jelitowej i ogólny stan zdrowia. Świetnie się sprawdzą również różne zielone koktajle i smoothie. Najlepszymi, prostymi przepisami podzieliła się dietetyk kliniczny - Hanna Stolińska.

    Gdy w domu pojawia się dziecko, mamy w natłoku obowiązków zapominają o sobie. Tymczasem zdrowa i zbilansowana dieta dotyczy nie tylko maluchów, ale także i dorosłych. Małgorzata Jackowska, dietetyczka pokazała, jak szybko wykonać zdrowy obiad z dzieckiem na rękach.

    "Chodziliśmy po lekarzach, wszyscy się dziwią, dlaczego cały czas tyję".

    "Tragedią dla psa jest kapusta z grzybami".

    "Wlewaliśmy kieliszek do kąpieli i skóra od razu stawała się jedwabiście gładka".

    Sezon jesienno-zimowy większości z nas kojarzy się z nieprzyjemnym chłodem oraz długimi wieczorami, spędzanymi w domowym zaciszu. W tym szczególnym czasie warto zatroszczyć się o zdrowy jadłospis, który pozwala uniknąć infekcji, ale i skutecznie uporać się z wyziębieniem organizmu. Podstawę takiego menu powinny stanowić pożywne potrawy, ale także aromatyczne, rozgrzewające napoje. Herbata z przyprawami doskonale sprawdzi się jako dodatek do posiłku, uprzyjemni też niejeden filmowy seans czy spotkanie w gronie przyjaciół.

    Jesienny jadłospis powinien obfitować w pożywne, rozgrzewające dania, które pomagają poradzić sobie z niską temperaturą za oknami, a przy okazji skutecznie wspierają układ odpornościowy organizmu. Nie da się ukryć, że nic tak dobrze nie wpływa na poprawę samopoczucia w deszczowy dzień, jak gorące, aromatyczne potrawy, przygotowywane na bazie zdrowych produktów. Zupa tajska z warzywami i kurczakiem jest tego najlepszym przykładem.

    Trwa sezon na grzyby. Kurki, podgrzybki, borowiki szlachetne to tylko niektóre ze skarbów czekających na nas w lasach. Czy jednak oprócz walorów smakowych posiadają one jakiekolwiek właściwości odżywcze? Dietetyczka, Marta Jachym rozwiała wszelkie wątpliwości na temat grzybów. O czym trzeba pamiętać podczas ich zbierania?

    Samanta Chudzik, będąc na diecie ketogenicznej w wariancie śródziemnomorskim, w ciągu 2 lat schudła 59 kg. Dlaczego ta metoda jest zdrowsza od klasycznej? Jak wygląda typowy jadłospis? O tym w Dzień Dobry TVN porozmawialiśmy z bohaterką oraz jej dietetyczką, Anną Gudan.

    Zadbaj o swój układ kostny przez dietę. Poznaj zdrowe przepisy dr Hanny Stolińskiej na placuszki gryczano-lniane, burgery z dorsza, owsiankę na słono, brukselkę, pieczonego kalafiora i sałatkę z tofu.

    Znowu nie możesz zdjąć pierścionka? Twoje spodnie zrobiły się za ciasne? Czas to zmienić. Z dietetyk kliniczną dr Wandą Baltazą w Dzień Dobry TVN porozmawialiśmy o tym, co zrobić, żeby pozbyć się opuchlizny i nadmiaru wody z organizmu.

    Brzuch to dla wielu kobiet przyczyna kompleksów. Martwimy się tym, że nie jest idealnie płaski, surowo oceniamy każdą pojawiającą się na nim fałdkę tłuszczu. Prawda jest jednak taka, że to nie tylko wizytówka, którą można pochwalić się na plaży czy na siłowni, to przede wszystkim centrum naszego organizmu, w którym skumulowana jest kobiecość i wszystkie związane z nią emocje.

    Czekolada - kochamy ją za smak i zapach. Słodka przekąska natychmiastowo poprawia humor, dodaje energii i wprowadza nas w błogi nastój. Jedzona w nadmiarze potrafi jednak wywołać niepożądane efekty. Jak zatem zapanować nad apetytem i powstrzymać się przed zjedzeniem całej tabliczki jednego dnia?

    Marzymy o pięknej i szczupłej sylwetce, stosujemy różne diety, testujemy cateringi i wylewamy siódme poty na siłowni, a mimo wszystko efekty wciąż nie są zadowalające. Jedną z przyczyn jest brak konsekwencji. Dlaczego tak trudno utrzymać nam zdrową i zbilansowaną dietę? Rozmawialiśmy o tym z dr Hanną Stolińska, dietetyczką kliniczną.

    Żucie gumy to popularna metoda odświeżenia oddechu i utrzymania prawidłowej higieny jamy ustnej, a nawet zaspokojenia głodu. Czy jest to bezpieczne?

    Arbuz jest nie tylko pełen cennych substancji odżywczych, ale również orzeźwiający. Słodki i lekkostrawny idealnie nadaje się na letnią przekąskę. Jakie ma właściwości, ile zawiera kalorii i jak go wybrać, aby w pełni korzystać z jego zdrowotnych zalet? Oto porady dietetyk, Moniki Stromkie-Złomaniec.

    Przed nami sezon urlopowy, a co za tym idzie podróże i odkrywanie egzotycznych zakątków świata. Niestety wymarzone wakacje mogą nam jednak popsuć dolegliwości żołądkowo-jelitowe, które zwykle pojawiają się w najmniej oczekiwanym momencie. Dlatego w Dzień Dobry TVN zapytaliśmy Wandę Baltazę, dietetyk kliniczną, jak się przed nimi uchronić.

    Ból głowy, nudności, złe samopoczucie – takie zazwyczaj objawy występują po nadmiernym spożyciu alkoholu. Na szczęście można temu zapobiec. O sposobach na kaca w Dzień Dobry TVN porozmawialiśmy z dietetykiem klinicznym, dr Wandą Baltazą.

    Naukowcy z Amerykańskiego Centrum Kontroli Chorób i Prewencji opublikowali listę 20 najzdrowszych warzyw na świecie. W klasyfikacji wzięto pod uwagę zawartość 17 witamin i składników mineralnych, które WHO uważa za najważniejsze dla zachowania zdrowia. Dlaczego warto włączyć do diety warzywa, które są w tym rankingu? W Dzień Dobry TVN wyjaśniła to dietetyk, Urszula Somow.