ruch

    Poznaj porady ekspertki.

    Zobacz, jak ograniczyć ból pleców lub szyi.

    Wiele spośród z nich można z powodzeniem wykonywać w domu lub na innej, dowolnej przestrzeni.

    Co to oznacza dla pasażerów? Poznaj listę lotnisk, do i z których loty będą wykonywane z pierwszeństwem.

    Wiosna na dobre zagościła już w większości polskich miast. Pogodna aura ma niebagatelny wpływ na poprawę nastroju, lecz przede wszystkim zachęca do korzystania z uroków aktywności na świeżym powietrzu. Inspirujące nagranie, które Anna Kalczyńska opublikowała w mediach społecznościowych, jest tego najlepszym dowodem.

    Ryszard Kałaczyński stanowi niekwestionowany wzór do naśladowania dla wielu osób. Doświadczony maratończyk ze wsi Witunia ma na swoim koncie liczne sukcesy i nieraz udowodnił, że pracę na roli można z powodzeniem połączyć z aktywnością fizyczną.

    Medytacja to popularna technika relaksacyjna, pozwalająca zredukować stres i odzyskać wewnętrzną równowagę. Praktyka mająca na celu wyciszenie, wielu osobom kojarzy się z popularną jogą, jednak jej potencjał z powodzeniem wykorzystać można także podczas spaceru, tańca czy porannego joggingu. Jakie korzyści przynosi ćwiczenie umysłu w ruchu? Czy każdy może zdecydować się na tę formę aktywności?

    Znalezienie w sobie motywacji do tego, aby wyjść z domu i trochę się poruszać nie jest łatwe. Większość z nas chce wolny czas spędzić na kanapie przed telewizorem. Tymczasem, jest sposób, aby połączyć przyjemne z pożytecznym. Jak ćwiczyć i jednocześnie oglądać film lub serial? Dowiecie się tego z naszego materiału.

    "Było źle, a teraz jest tragicznie".

    Joga oddechu (pranajama) wbrew pozorom nie jest najłatwiejsza. Ćwiczenie prana jogi, czyli techniki opanowania oddechu, rozpoczyna się zwykle dopiero po opanowaniu asanów. Osobom praktykującym jogę, łatwiej jest najpierw rozciągnąć i przygotować ciało, a dopiero później skupić się na swoim wnętrzu i oddechu.

    Alżbeta Lenska kilka lat temu przeżyła skomplikowaną operację mózgu. Od tamtej pory czyta dużo książek, pogłębia swoją wiedzę i stara się cieszyć chwilą. W mediach społecznościowych wyznała teraz, że z każdym dniem coraz bardziej kocha także życie w ruchu. Z jakiego powodu?

    Przyjęło się, że 10 tysięcy kroków to zalecana dawka ruchu, który powinniśmy wykonywać na co dzień. Jednak czy dla każdego taka liczba będzie odpowiednia? Ortopeda wskazuje, że aktywność fizyczna musi być dostosowana indywidualnie i nie ma jednej sztywnej reguły.

    Rok spędzony przed ekranami komputerów z pewnością nie był korzystny dla kręgosłupów dzieci. Godziny spędzone przy biurku, lockdown i brak ruchu dały się we znaki. Jak zaktywizować nasze pociechy do aktywności fizycznej? O tym rozmawialiśmy z fizjoterapeutą Pawłem Zawitkowskim.

    Jak donosi Światowa Organizacja Zdrowia, co 4. mężczyzna i co 3. kobieta nie ćwiczą wystarczająco dużo, by zapobiec różnym chorobom. A jak się okazuje, istnieje wiele dowodów na to, że jeżeli się ruszamy, żyjemy dłużej i zmniejszamy ryzyko zachorowań na wiele chorób. W studiu Dzień Dobry TVN gościliśmy dr Annę Plucik-Mrożek, która leczy ruchem oraz Beatę Domaszewicz, która chorowała na nowotwór piersi i za wysokie tętno. Jak często należy ćwiczyć, by zachować zdrowie?

    W Starej Wsi na trzydniowym szkoleniu w Akademii Lidera spotkali się pasjonaci sportu, którzy ciągle chcą poszerzać swą wiedzę i promować sport w lokalnych społecznościach. Towarzyszyliśmy im z kamerą Dzień Dobry Wakacje.

    Czy Polacy to aktywny naród? Zdania w tej kwestii są bardzo podzielone. Sprawdzić to postanowił nie kto inny, jak Filip Chajzer. Jak dbamy o formę i co oznacza dla nas witalność? Dziennikarz Dzień Dobry TVN dotarł do badań, z których wynika, że dla 47% Polaków witalność to przede wszystkim aktywność fizyczna, ale nie tylko. Co jeszcze?

    W Święta Bożego Narodzenia lubimy sobie podjeść. W te dni nie powinniśmy jednak zapomnieć o kilkuminutowej dawce ruchu. W Dzień Dobry TVN trener personalny Tomek Choiński pokazał ćwiczenia na spalanie tłuszczu, które warto zrobić po odejściu od stołu. Tym razem będziecie mieli okazję zobaczyć Tomka w wersji slow motion :)

    W ostatnim czasie aktywność fizyczna Plaków znacznie wzrosła. Jednak nadal nie jest to wynik zadowalający. Z czym mamy największy problem? Gdzie szukać motywacji i jak wyrobić w sobie nawyk uprawiania sportu? W studiu Dzień Dobry TVN gościliśmy Tomasza Sobierajskiego, socjologa i Dana Millmana, mistrza świata w gimnastyce, coacha i pisarza.

    W okresie wakacyjnym nie wypada nie być w formie. Słoneczna pogoda za oknem nie sprzyja jednak spędzaniu czasu na siłowni. Alternatywą dla sal fitness jest uprawianie sportów plenerowych. O jakich dyscyplinach mowa? Czym jest street workout? A Wy, jak dbacie o formę latem?

    Statystyki są bezlitosne, dlatego postanowiliśmy działać. Razem z ambasadorami akcji "Czytam i podaję dalej": Joanną Brodzik i Anią Dziewit i Rafałem Rutkowskim zachęcamy Was do czytania książek. Anna Dziewit wzięła naszą redakcyjną bibliotekę na kółkach i ruszyła rozdawać ludziom książki. Przyłączcie się do akcji "Czytam i podaję dalej"!

    Polskie nastolatki tyją najszybciej w Europie. Komputery i konsole zastąpiły naszym pociechom zabawy z rówieśnikami. Jak przekonać dzieci do zdrowej aktywności fizycznej? W studiu Dzień Dobry TVN gościliśmy aktorkę Katarzynę Figurę i Piotra Łukasiaka – trenera personalnego.