- Kurierzy codziennie nie tylko dostarczają paczki, ale nierzadko ratują też ludzkie życie.
- Program "Bezpiecznie z DHL" szkoli kurierów z zakresu pierwszej pomocy i reagowania w sytuacjach kryzysowych.
- Szkolenie zwiększa pewność siebie i gotowość do działania w trudnych momentach.
Jak wygląda szkolenie z pierwszej pomocy?
Według najnowszych danych w całej Polsce pracuje ponad 120 tysięcy kurierów. To właśnie oni codziennie przemierzają dziesiątki, a nawet setki kilometrów, by dostarczyć wyczekiwaną przez nas przesyłkę.
Bartosz Mioduszewski pracuje jako kurier od 17 lat. - Z przesyłką byłem już w szpitalu, w środku lasu. Jedną z ciekawszych przesyłek była replika tablic z postulatami sierpniowymi odebrana z Centrum Solidarności. Byłem też w hotelu w Sopocie, gdzie odbierałem zabytkową ruletkę. Dostarczam ludziom nie tylko przesyłki, czasem też potrafię wzbudzić uśmiech - podkreślił w Dzień Dobry TVN.
- Jadąc samochodem służbowym z przesyłkami, napotkałem rozbity samochód, stał na środku skrzyżowania, a większość samochodów minęła to auto. Stwierdziłem, że trzeba pomóc. Zatrzymałem się, podszedłem i wyprowadziłem kierowcę z samochodu. Oczywiście zadzwoniłem po służby ratownicze - wspominał.
Dlaczego kurierzy powinni być szkoleni z pierwszej pomocy?
Ze względu na takie sytuacje kurierzy wciąż się szkolą, by być gotowymi nie tylko do drogi, ale też do tego, co może na niej wydarzyć.
- Nasz zespół to ponad 5 tysięcy profesjonalnych kurierów. Ich rola jest szczególna, bo dziś kurier to nie tylko dostawca przesyłek, ale osoba, która jednego dnia ratuje sytuację, dostarczając paczkę, na którą szczególnie czeka klient, a innym razem, będąc odpowiednio przygotowanym do udzielenia pierwszej pomocy, może uratować czyjeś zdrowie i życie na drodze - zaznaczyła rzecznik prasowy DHL, Justyna Dąbrowska.
- Właśnie dlatego powstał program Bezpiecznie z DHL. Chcemy, by kurierzy w całej Polsce mieli wiedzę na temat tego, jak pomóc, jak bezpiecznie ratować i jak reagować w sytuacjach, w których od ich reakcji zależy czyjeś zdrowie i życie - dodała.
Program Bezpiecznie z DHL
Program obejmuje kluczowe zagadnienia związane z pierwszą pomocą oraz elementy związane z ratownictwem drogowym i zachowaniem w sytuacjach, z którymi kurierzy mogą spotkać się w codziennej pracy.
Co działo się podczas szkolenia? - Mówiliśmy o tym, gdzie zadzwonić po pomoc, że trzy dziewiątki są bardzo ważne, co powiedzieć dyspozytorowi medycznemu. Przećwiczyliśmy również uciski klatki piersiowej, obsługę defibrylatora, działanie w anafilaksji, pen adrenalinowy i jego użycie, opatrunki, oparzenia - tłumaczył ratownik medyczny, Karol Bączkowski.
Jak program oceniają sami kurierzy?
- Dużo nowych rzeczy się dowiedzieliśmy, wszystkie wątpliwości rozwialiśmy. W ciężkich, takich trudnych sytuacjach emocje na pewno biorą górę, ale myślę, że całe to szkolenie nam pomoże - stwierdziła kurierka, Dominika Snopkowska.
- Dzięki temu człowiek czuje się pewniej, wie, jak się zachować i odważniej podchodzi, a jednak okazało się, że ratowanie ludzi nie jest takie trudne - podsumował kurier, Piotr Kras.
Zobacz także:
- Dzieci uratowały przerażonego kota. Zrobiły to w bardzo kreatywny sposób
- Listonosz uratował życie seniorce. "Nagle straciła równowagę"
- 12-latek wyskoczył z okna i doznał urazu. Uratował go pies
Reporter: Piotr Stolc
Źródło zdjęcia głównego: ddtvn