Styl życia

Dzień Polskiej Muzyki. "Tego dnia chcemy wyrazić uznanie dla pracy twórców"

Styl życia

Autor:
Nastazja
Bloch
Dzień Polskiej Muzyki

Dzień Polskiej Muzyki to kampania społeczna promująca rodzimy rynek i zwiększająca świadomości naszych rodaków na temat znaczenia muzyki dla rozwoju polskiej kultury i gospodarki. Skąd wziął się pomysł na akcję i na czym ona polega? O tym opowiedzieli nam: Anna Ceynowa, Tomek Lipiński i Małgorzata Uściłowska, znana także jako "Lanberry".

Dzień Polskiej Muzyki – idea kampanii

1 października już po raz trzeci odbędzie się kampania społeczna Dzień Polskiej Muzyki. To ogólnopolskie święto, w którego celebrację zaangażowani są wszyscy ci, dla których polska muzyka jest nieodłącznym elementem życia. Celem kampanii jest promocja oraz wsparcie rodzinnego rynku.

To święto wszystkich artystów i fanów muzyki. Tego dnia chcemy wyrazić uznanie dla pracy twórców, artystów, którzy na co dzień karmią nas swoją piękną muzyką. Chcemy też przypomnieć, że polska muzyka jest bardziej różnorodna, ciekawa oraz zachęcić słuchaczy do kupowania płyt, biletów na koncerty oraz słuchania piosenek w rozgłośniach radiowych czy streamingu

- powiedziała Anna Ceynowa, prezes Fundacji EMPOWER POLAND.

- Muzyka broni się sama i twórcy też, natomiast polska muzyka potrzebuje jeszcze większej ekspozycji, zarówno w radiu, jak i w telewizji. O to walczymy i mówimy bardzo głośno, żeby tego miejsca było więcej - dodała Małgorzata Uściłowska, "Lanberry". - Dbamy o polską kulturę. Im więcej będzie polskiej muzyki w mediach, tym mniej będzie muzyki międzynarodowej, która jest ta sama wszędzie – wyjaśnił Tomasz Lipiński.

Kampania Dzień Polskiej Muzyki i jej przebieg

Kampania organizowana jest po raz trzeci i od samego początku są w nią zaangażowane nie tylko największe rozgłośnie radiowe i telewizje muzyczne, ale też rozgłośnie regionalne i lokalne. Jak przyznała Anna Ceynowa, w całym kraju udział wzięło około 60 stacji radiowych, w tym roku także stacje zagraniczne, które właśnie dziś w wybranych godzinach będą grały wyłącznie polskie przeboje. Ale to nie jedyne niespodzianki. Tego dnia specjalne oferty i promocje przygotowały również sklepy muzyczne oraz punkty z biletami.

- Pandemia dała nam w kości, ale wszyscy poczuliśmy, że jesteśmy razem i to branżowe środowisko w tej chwili jest bardzo zżyte i skupione na tym, żeby pilnować swoich interesów – podsumował Tomasz.

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Wszystkie odcinki znajdziesz na platformie Player.pl.

Zobacz także:

Autor:Nastazja Bloch

Źródło zdjęcia głównego: Paweł Wodzyński/East News

Tagi:
Prowadzący:
Tagi:
Prowadzący:
Pozostałe wiadomości