Wydatki na odzież i obuwie w 2020
Branża ma za sobą najgorszy rok w historii ze spadkiem sprzedaży o ponad 22 pro c. W 2020 r. Polacy wydali na odzież i obuwie ponad 21 mld zł, czyli ponad 6 mld zł mniej niż rok wcześniej.
- Nawet przestawienie się na sprzedaż internetową nie pomogło w zwalczaniu skutków aż trzech lockdownów. Ten rok zaczyna się od zamkniętej większości sklepów w centrach handlowych, ale powinien przynieść lepsze wyniki - czytamy w " Rzeczpospolitej".
Jak prognozuje firma badawcza Euromonitor International, ten rok ma przynieść wzrost rynku do 23,5 mld zł, co oznacza o 11,7 proc. lepszy wynik niż w fatalnym 2020.
- Niemniej do poziomu z 2019 r. nadal daleko i odrabianie strat potrwa - podkreśla gazeta.
2020 - najgorszy rok dla branży odzieżowej
Patrząc na statystyki, widać, że czas kryzysowy bez strat przeszły sieci spożywcze, a na przeciwległym biegunie są te oferujące odzież.
- Nowa rzeczywistość wpłynęła na zwyczaje zakupowe konsumentó w - podkreśla Mariusz Woźniakowski z Katedry Marketingu, Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Jak dodaje, klienci chętniej korzystają ze sklepów zlokalizowanych bliżej domów, a rzadziej odwiedzają obiekty handlowe.
- Zyskały na popularności zakupy przez internet, nawet w grupie konsumentów niekorzystającej z tej formy handlu – podkreśla Mariusz Woźniakowski.
"Rzeczpospolita" zwraca uwagę, że "choć na razie wyniki są fatalne – styczeń oznacza spadki ruchu w centrach o 60 proc. – to pojawiają się także nowe marki, które wchodzą na nasz rynek.
5 trendów zakupowych na 2021 rok. Zobacz wideo:
Zobacz też:
Trzy pokolenia na jednym zdjęciu. Małgorzata Ohme w poruszający sposób uczciła urodziny zmarłej mamy
Marcin Prokop z czułością o swojej babci: "Była silną kobietą, zanim stało się to modne"
Autor: Luiza Bebłot
Źródło: PAP