Pandemia wyzwoliła kreatywność
Od kilkunastu lat pracowali na etatach w dużych firmach, z dnia na dzień zostali pozbawieni stanowisk, a ich życie zawodowe runęło w gruzach. Mimo wszystko się nie poddali. Czas pandemii, chwilowy wypoczynek i spokój zaowocowały nowymi pomysłami. Znacie skądś ten scenariusz? My również! W ciągu roku na naszej drodze spotkaliśmy wiele osób, którym pandemia znacząco pokrzyżowała plany. Nie ma jednak sytuacji bez rozwiązania. Zakończenie jednej drogi zawsze zwiastuje początek czegoś nowego. Tylko pytanie, czy warto zakładać nowy biznes w tak niepewnych czasach? Może lepiej wstrzymać się z decyzją na kilka miesięcy?
- To jest dobry moment, żeby startować. Pandemia oprócz tego, że wywołuje wiele trudności, to oczywiście daje też wiele szans. Jestem zwolenniczką tego, żeby te szanse widzieć. To, co dostrzegam wśród klientek i osób, którymi się otaczam, to korzystanie z tych możliwości, które pandemia dała – powiedziała Ewa Gadomska.
Specjalistka ds. rozwoju biznesu przyznała, że w czasie pandemii przedsiębiorstwa i firmy, które najbardziej ucierpiały, znalazły inny pomysł na siebie. Przykładowo lokalna siłownia postanowiła wprowadzić wynajem długo- i krótkoterminowy sprzętu sportowego. Znajoma, która jeszcze rok temu prowadziła kwiaciarnię w centrum handlowym, dziś zajmuje się aranżacją wnętrz i balkonów.
Nie każdy pomysł może jednak zostać przyjęty przez otoczenie. Warto więc wcześniej dokładnie sprawdzić swoją grupę odbiorców i spisać docelowe działania.
Moim zdaniem najlepszym sposobem na przetestowanie każdego pomysłu biznesowego jest znalezienie kilku pierwszych klientów i zweryfikowanie tego na żywym organizmie
- stwierdziła nasza rozmówczyni.
Ewa Rydzyńska i jej własna marka odzieżowa
Ewelina Rydzyńska w czasie pandemii założyła własną markę modową. Nie obeszło się oczywiście bez problemów. Mimo wszystko firmę udało się otworzyć, a stylistka tym samym udowodniła, że "chcieć to móc". Dobre przygotowanie, odpowiednia wiedza i nerwy ze stali - to trzy rzeczy, które zdecydowanie przydają się przy realizacji autorskich pomysłów.
- Uruchomiłam pierwszy set swojego projektu i okazał się on dość dużym sukcesem, ale też zweryfikował moje podejście do budowania całego tego biznesu. Jeżeli przenosimy biznes do sieci, to warto zadbać o dobry sklep internetowy – podkreśliła Ewelina.
Sama doświadczyła też, czym jest praca nad odpowiednim narzędziem spełniającym wszystkie wymagania. Miała bowiem problemy ze stroną internetową, która pozbawiona była kilku istotnych funkcji.
- To są takie elementy, które wychodzą na samym początku, a których ja, jako osoba zaczynająca biznes, po prostu nie wiedziałam i nie byłam świadoma. Musiałam zrobić krok do tyłu, wypiąć sklep, który powstał jako pierwszy i zbudować narzędzie, które będzie dostosowane do potrzeb konsumenta, ale i do udogodnień w prowadzeniu działalności gospodarczej - opowiadała Ewelina Rydzyńska w Dzień Dobry TVN.
Mając już za sobą długą drogę, przedstawiła najważniejsze rzeczy, o których warto pamiętać w czasie planowania biznesu.
- Ja się wyłożyłam w dość spektakularny sposób. Niezwykle istotnym elementem w biznesie jest czynnik ludzki. Należy zweryfikować swojego dostawcę i osobę, którą zapraszamy do współpracy. I niestety należy zabezpieczać się umowami prawnymi. Bez nich trudno jest później egzekwować swoje prawa. Umowa daje komfort doprowadzenia biznesu do końca bez konieczności ulegania emocjom - podsumowała stylistka.
Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player.pl.
Zobacz także:
Są utalentowane i mają znane nazwiska. Dzieci gwiazd podbijają show-biznes
Najgłośniejsze rozwody w show-biznesie. "Gwiazdy zawsze miały pod górę w budowaniu trwałych relacji"
Kochasz spać? Niektórzy zrobili z tego biznes i zarabiają duże pieniądze
Autor: Nastazja Bloch