Gwiazdy opowiadają o fryzjerskich wpadkach
Reporterka Dzień Dobry TVN Karolina Kalatzi gościła na jubileuszu Łukasza Urbańskiego - stylisty fryzur, który na co dzień współpracuje z wieloma polskimi gwiazdami. Dziennikarka przy okazji zapytała będących na imprezie gości, jakie mają ogólne doświadczenia ze źle wykonywanymi usługami w branży beauty.
- Przeżywałam te wpadki notorycznie. Jak ktoś zerknie w internecie na moje stare zdjęcia, będzie wiedział, o czym mówię. Nie chcę do końca zwalać na fryzjerów. To wynikało też z tego, że ja nie wiedziałam do końca, kim jestem. Szukałam stylu, szukałam siebie. Wtedy, jak ja debiutowałam, nie było tylu stylistów i doradców - tłumaczy Patrycja Markowska.
- Kiedyś poszedłem do fryzjera. Jakaś taka pani, której nie znałem mnie strzygła. Chyba to była młoda dziewczyna. Nie mam do niej żalu, pretensji, ale tak mnie opitoliła, że (...) wyszedłem i wyglądałem ja mój tata - zaznacza Grzegorz Zawierucha, nawiązując do podkreślonych przez fryzurę zakoli.
- To było dobrych parę lat temu, nawet paręnaście, jak poszłam z babcią do takiej osiedlowej pani fryzjerki. Omówiłyśmy, co bym chciała i zaczęło się już w momencie mycia włosów, ponieważ zostałam cała ochlapana. (...) Zaczęło mi się lać po szyi do dekoltu, wszędzie. Byłam cała mokra. Pani przeprosiła, ale generalnie machnęła ręką, że to się czasem zdarza. (...) A później te pasemka. Te pasemka to była pomsta - wspomina Wiktoria Gąsiewska.
Prawo klientów do reklamacji usług fryzjerskich
Jaką odpowiedzialność wynikającą z przepisów mają osoby wykonujące usługi fryzjerskie? Czy klienci mogą rościć sobie prawo do ewentualnego odszkodowania?
- Kiedyś to było nie do pomyślenia, żeby pozwać fryzjera, który popsuł nam fryzurę. Natomiast teraz, mam takie wrażenie, że średnio raz w miesiącu dostaję zapytanie, co do zasady od klientki będącej kobietą, o to, czy może w takiej sytuacji, gdy doszło do zniszczenia włosów, pozwać fryzjera. I rzeczywiście takie procesy w sądach mają miejsce - wyjaśnia w Dzień Dobry TVN mecenas Karolina Pilawska.
We wspomnianych sprawach udział biorą nierzadko biegli sądowi, którzy oceniają, czy usługodawca działał zgodnie ze sztuką, czy popełnił błąd. - Wówczas wchodzi odpowiedzialność odszkodowawcza, kwestia zadośćuczynienia za to, że my [klientki - przyp. red.] cierpiałyśmy, doznałyśmy krzywd psychicznych z tego tytułu - dodaje prawniczka.
W przypadku usług kosmetycznych, fryzjerskich zawieramy ustną umowę o dzieło, czyli umawiamy się z tym fryzjerem na określony rezultat. (...) Jeżeli okazuje się, że to dzieło zostało wykonane źle, to mamy prawo reklamować takie dzieło. Możemy żądać od fryzjera, żeby on nam tę fryzurę poprawił. Natomiast często jest tak, że jest niemożliwe przywrócenie do tego pierwotnego stanu, więc możemy domagać się obniżenia ceny za te usługę
Co stanowi materiał dowodowy, gdy klient chce w takim przypadku wnieść jednak sprawę do sądu? Sprawdź w naszym materiale wideo.
Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Wszystkie odcinki oraz Dzień Dobry TVN Extra znajdziesz też na Player.pl.
Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.
Zobacz także:
- Jak uzyskać odszkodowanie za opóźniony lot? Prawniczka dzieli się radą i podaje kwoty
- Burza zniszczyła twoje auto lub dom? Zobacz, jak skutecznie ubiegać się o odszkodowanie
- Tysiące klientów nie dostało pieniędzy z odszkodowań. "Było to mniej więcej na zasadzie piramidy"
Autor: Berenika Olesińska
Reporter: Karolina Kalatzi
Źródło zdjęcia głównego: Peter Dazeley/Getty Images