Buty, podobnie, jak sprzęt elektroniczny, możemy reklamować. Jak się do tego zabrać? Co zrobić, aby producent przyznał nam rację i wymienił obuwie lub zwrócił nam pieniądze? O tym w Dzień Dobry TVN opowiedział Karol Pesta, biegły rzeczoznawca obuwia.
"Kiedyś to było nie do pomyślenia".
Czy warto otwarcie mówić, że upominek nie przypadł nam do gustu?
"Zachęcam gości, żeby niezwłocznie przyszli do recepcji".
"Morze zniknęło".
Co może się stać, gdy wybierzemy się do salonu, o którym nic nie wiemy?
Korzystamy z usług fryzjerów czy manikiurzystek, bo chcemy o siebie zadbać i dobrze wyglądać. Problem pojawia się wtedy, gdy efekt zabiegu, który z założenia miał być upiększający rozczarowuje. Wiele kobiet wstydzi się przyznać, że są niezadowolone z usługi. Z kolei inne, gdy zgłaszają problem, słyszą, że taka panuje moda.
Lato sprzyja zakupom i porządkom w garderobie. Warto poznać nową kolekcję obuwia i akcesoriów, a także zasady wymiany, zwrotów i reklamacji w CCC, aby zakupy online przebiegły bezproblemowo. Przekonaj się, że formalności ograniczono do minimum.
Każdy, kto kiedykolwiek zamawiał prezent w Internecie zna ten dreszczyk emocji: "czy paczka dojdzie na czas?" Zazwyczaj ta historia ma szczęśliwe zakończenie, ale jeśli zamawiamy coś tuż przed świętami, kiedy sklepy internetowe i firmy kurierskie przeżywają największe oblężenie, może być różnie. Jak szybko paczka powinna do nas dotrzeć w przypadku firm kurierskich? A jeśli zamawiamy dostawę przez Pocztę Polską? Jak egzekwować swoje prawa, jeśli prezent nie dotrze na czas? I czy możemy go zwrócić? O tym w Dzień Dobry TVN Karol Krzywicki - zastępca prezesa UKE.
Cykl życia naszych sprzętów AGD i RTV wydaje się coraz krótszy. Z tego też powodu Unia Europejska chce zobowiązać producentów do wytwarzania trwalszego sprzętu, który będzie można zreperować. O tych zmianach oraz bublach AGD i RTV rozmawialiśmy w Dzień Dobry TVN z Piotrem Koluchem z Fundacji Pro-Test. Dowiedzieliśmy się również, czym jest planowana awaryjność produktu i, co Marcin Prokop zrobił z popularnej kiedyś frani.