Miał być widok na morze, a jest na… śmietnik. Jak złożyć reklamację za usługi hotelowe?

Jak złożyć reklamację za usługi hotelowe? Porady eksperta
Źródło: Dzień Dobry TVN
Miał być widok na morze, a jest na... śmietnik
Miał być widok na morze, a jest na... śmietnik
Podróż marzeń do Namibii
Podróż marzeń do Namibii
Rodzinne podróże po Skandynawii
Rodzinne podróże po Skandynawii
Robert Szulc zakończył podróż dookoła świata
Robert Szulc zakończył podróż dookoła świata
Gdzie, jak i czym podróżować w 2022 roku?
Gdzie, jak i czym podróżować w 2022 roku?
Łukasz i jego podróż przez Bajkał
Łukasz i jego podróż przez Bajkał
Wybierając hotel, oczekujemy udanego wypoczynku i dobrej obsługi. Często okazuje się jednak, że miejsce nie spełnia naszych oczekiwań wyszczególnionych na stronie obiektu. W takim wypadku należy się nie poddawać i złożyć reklamację pobytu. Co jej podlega? O tym w Dzień Dobry TVN Marta Klepka, ekspertka ds. hotelarstwa.

Jak skutecznie zareklamować pobyt w hotelu?

Najważniejsze, żeby gość miał odwagę zgłosić reklamację. Hotelarze bardzo lubią jednak wiedzieć, co się dzieje i zależy im tym, żeby rozwiązać problem od początku pobytu, by mogli zadziałać. Należy przyjść i poprosić o rozmowę. Recepcjonista powinien zaprosić do niej menadżera. Odkładanie zażaleń koniec pobytu nie daje się szansy naprawienia sytuacji od ręki.

- Zachęcam zawsze gości, żeby niezwłocznie przyszli do recepcji (...). Najpierw warto rozmawiać, jeśli rozmowa nie pomoże z różnych powodów, to składamy reklamację pisemnie, najlepiej w dwóch egzemplarzach - wskazuje Marta Klepka, ekspertka ds. hotelarstwa.

Zawsze warto mieć dokumentację, czyli zdjęcia czy filmik.

- W reklamacji podajemy konkrety. Opis, czego nie spełnił dany obiekt, z czym się nie zgadzamy, na co liczyliśmy - tłumaczy gościni Dzień Dobry TVN.

Prawnicy doradzają, żeby napisać reklamację na miejscu i poprosić o podpis menadżera. Jeśli reklamację składamy mailowo, powinniśmy też mieć na mailu skan rezerwacji, której dokonaliśmy. Wysyłamy na adres recepcji hotelu lub prosimy managera o wizytówkę.

Kiedy gościowi hotelowemu przysługuje reklamacja?

Możemy zareklamować wszystko to, co odbiega od naszego przekonania i wizji tego, co kupiliśmy - dochodzi do umowy cywilnoprawnej. Jak się coś nie zgadza faktycznie z tym, co było napisane na stronie albo broszurce, możemy zgłosić zażalenie.

Można zareklamować m.in.:

  • odległość od morza/jeziora/centrum, jeśli jest inna niż na np. stronie internetowej;
  • pokój z widokiem innym niż był obiecany, np. na śmietnik zamiast na morze;
  • brak wody, w tym ciepłej wody, ogrzewania, klimatyzacji, uszkodzony telewizor;
  • sytuacje związane z kategoriami hoteli.

Co nie podlega reklamacji?

Pogoda nie żadną przesłanką do tego, żeby reklamację uznać - to czynniki atmosferyczne. Goście często są oburzeni tym, że mają komary w pokojach. Skarżą się też na innych gości. Decydując się na podróż do hotelu, musimy sobie zdawać sprawę z tego, że nie jest wynajęty dla nas na wyłączność - tam też będą inni ludzie, także dzieci.

"Bitwa o gości" - co się wydarzy w 3. odcinku

W najbliższym odcinku "Bitwy o gości" poznamy właścicieli czterech obiektów. Tym razem oceniać się będą właściciele luksusowego kempingu pod Warszawą, nowoczesnych stodół nad Zalewem Czorsztyńskim, stuletniej willi z duszą w góralskiej Wiśle oraz domu w duchu zen w Beskidzie Niskim. Konkurenci jak zwykle odwiedza się nawzajem, aby sprawdzić, czy cena jest adekwatna do oferowanych warunków.

Jak złożyć reklamację za usługi hotelowe?
Bitwa o Gości - oferta kontra rzeczywistość
Źródło: Dzień Dobry TVN

"Bitwa o gości" - gdzie i kiedy oglądać?

Premiera 3. odcinka "Bitwy o gości" już w niedzielę, 15 października o godz. 17:30 na antenie TVN. Program można oglądać również na platformie Player.pl.

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Zobacz program na platformie VOD.pl. Wszystkie odcinki oraz Dzień Dobry TVN Extra znajdziesz też na Player.pl.

Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości