Jak skutecznie zareklamować buty? Poznaj rady eksperta

Jak reklamować buty?
O butach bez tajemnic!
Źródło: Dzień Dobry TVN
Buty, podobnie, jak sprzęt elektroniczny, możemy reklamować. Jak się do tego zabrać? Co zrobić, aby producent przyznał nam rację i wymienił obuwie lub zwrócił nam pieniądze? O tym w Dzień Dobry TVN opowiedział Karol Pesta, biegły rzeczoznawca obuwia.

Jak reklamować obuwie?

Choć podczas kupowania butów zazwyczaj nie otrzymamy karty gwarancyjnej, to istnieje odpowiedzialność sprzedawcy za niezgodność towaru z umową. - Jest na pewno korzystniejsza dla konsumenta, ponieważ nie ustala warunków gwarant, tylko ustawodawca - powiedział w Dzień Dobry TVN Karol Pesta, biegły rzeczoznawca obuwia.

Taka odpowiedzialność sprzedawcy obowiązuje przez dwa lata. Oznacza to, że w tym czasie mamy prawo zareklamować obuwie. - Przydatność towaru do użytku wynosi dwa lata, to nie oznacza, że but ma się nie zużywać, tylko ma spełniać swoją funkcjonalność - dodał.

Częścią buta, która często się niszczy, jest zapiętek. - Zapiętek jest elementem, który służy temu, żeby zabezpieczyć stopę przed wyzuwaniem, ponieważ kiedy chodzimy, to pięta unosi się względem zapiętka. Jest to naturalne, co krok trzemy piętą o ten zapiętek. Dorosły mężczyzna stawia krok co około 70 centymetrów. Można sobie łatwo policzyć - kilometr, ile to będzie kroków, bardzo dużo tych cykli tarcia występuje - wyjaśnił.

Do tego dochodzą jeszcze kwestie prawne. - Czyli domniemanie, że ta wada tkwiła w towarze, czyli problem jest w materiale, a nie w tym, że konsument chodzi w bucie - tłumaczył.

Reklamacja obuwia - jak ją zgłosić?

W sytuacji, gdy sprzedawca nie chce uznać naszej reklamacji, możemy skorzystać z pomocy instytucjonalnej, czyli np. rzecznika konsumenta. - Można skorzystać z opinii rzeczoznawcy takiego, jak ja albo można od razu iść do sądu - dodał.

Aby zgłosić reklamację, wystarczy, że wyślemy maila, w którym podamy, kiedy kupiliśmy buty i opiszemy problem. - Więcej konsumenta nie interesuje. To sprzedawca ma obowiązek odebrać od ciebie wadliwy towar. Jak nie podasz adresu, powinien o ten adres zapytać, zamówić kuriera, usunąć wadę, wymienić towar na nowy - stwierdził.

Co jeszcze trzeba wiedzieć o składaniu reklamacji? Dowiecie się tego z dalszej części rozmowy.

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Wszystkie odcinki oraz Dzień Dobry TVN Extra znajdziesz też na Player.pl.

Skocz do sklepu TVN!
Skocz do sklepu TVN!

Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości