Dżem o pandemii i nowym materiale
Zespołu Dżem nie trzeba nikomu przedstawiać. Jego nazwa powstała przypadkowo rok po założeniu, gdy jeden z organizatorów koncertu spolszczył słowo "jam". Od wtedy nieustannie grali i zabawiali publiczność, aż do momentu, gdy w zeszłym roku wszystko przerwała pandemia koronawirusa.
- Ostatnie miesiące nie należą do łatwych. Koronawirus wywrócił funkcjonowanie świata, także naszego, niemal do góry nogami . Koncerty, spotkania z Wami, wszystko to, co napędzało nas – Dżem – i dawało siłę, satysfakcję i poczucie, że to, co robimy ma sens zostało w pierwszej kolejności mocno utrudnione, a wręcz uniemożliwione - wyznali muzycy z zespołu Dżem.
Choć tęsknią za koncertowaniem, doceniają również czas wolny. W końcu mają chwilę dla siebie, co wykorzystują na tworzenie nowego materiału.
- Paradoksalnie, po wielu latach w zasadzie ciągłego koncertowania i bycia "w trasie", to zatrzymanie pozwoliło nam jednak chwilę odpocząć, zregenerować się, przemyśleć kilka ważnych spraw i... zacząć realizować pomysły, które w głowach krążyły od bardzo dawna. (...) Przerywając dżemową ciszę donosimy zatem, że od kilku tygodni intensywnie pracujemy nad nowym materiałem. Odświeżamy w głowach pomysły, odczytujemy notatki i zapiski z szufladek, tworzymy, próbujemy, poprawiamy, nagrywamy, słuchamy, znowu poprawiamy, próbujemy - dodali muzycy w specjalnym oświadczeniu.
Zespół Dżem sprzedaje dżem
W tym samym czasie ich management również nie próżnował i zrealizował oryginalną koncepcję. Od początku kariery artystów przez ich działalność przewijał się dżem. Zespół wiele razy otrzymywał od fanów słoiki. Teraz postanowiono to wykorzystać.
- Niejednokrotnie po koncertach dostawaliśmy od Was jako dowód sympatii słoiczek pysznego domowego przetworu , produkt ten gościł również na okładce zapisu "Spodkowego" koncertu z 1992 roku, a nawet w jednej z naszych piosenek z płyty "2004" - wspominali muzycy.
W taki sposób zrealizowali pomysł na produkcję i sprzedaż dżemów marki Dżem. Do wyboru na ich stronie internetowej są cztery smaki: truskawkowy i malinowy (po 13,99zł) oraz porzeczkowy i agrestowy (po 12,99 zł). Każdy słoiczek zawiera 260 g produktu i na wszystkich widnieje napis "bio", bowiem przetwory są wytworzone z ekologicznych owoców, gotowane i pasteryzowane.
- Tym razem to my chcielibyśmy zaproponować Wam gadżet w postaci serii przepysznych, ekologicznych Dżemowych dżemów. Teraz sami możecie skosztować ile Dżemu jest w dżemie – a może ile dżemu jest w Dżemie? Gorąco polecamy! - dodał zespół Dżem.
Dżemy i powidła w kuchni Dzień Dobry TVN. Zobacz wideo:
Zobacz też:
- Twórczość Szymborskiej trafi do Światowego Archiwum Arktycznego. Nośnik, na którym została zapisana, przetrwa setki lat
- Anna Czartoryska-Niemczycka o życiu w dobie pandemii: "Wciąż mam nadzieję, że to wszystko minie"
- Wiosenne stylizacje Anny Kalczyńskiej przed studiem Dzień Dobry TVN. Która lepsza - zdecyduj w naszej sondzie
Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player.pl
Autor: Sabina Zięba