Trening koordynacji ruchowej. Jak zacząć przygodę z trickboardem?

Źródło: Dzień Dobry TVN
Dziś ćwiczymy balans!
Dziś ćwiczymy balans!
Korfball – koedukacyjna dyscyplina sportu
Korfball – koedukacyjna dyscyplina sportu
Bieg po Nowe Życie. Wisła 2022. Wspieramy polską transplantologię
Bieg po Nowe Życie. Wisła 2022. Wspieramy polską transplantologię
Mistrzyni Europy w trójboju siłowym
Mistrzyni Europy w trójboju siłowym
Sup, wake, a może surfing? Czas na sporty wodne!
Sup, wake, a może surfing? Czas na sporty wodne!
Jak ćwiczyć z gumami?
Jak ćwiczyć z gumami?
Najnowsza moda w fitnessie - taniec sensualny
Najnowsza moda w fitnessie - taniec sensualny
Wiosenna dawka energii od Qczaja
Wiosenna dawka energii od Qczaja
Proste ćwiczenia na stres - całość
Proste ćwiczenia na stres - całość
Trening brzucha
Trening brzucha
Trening z taśmami dla każdego
Trening z taśmami dla każdego
Czy sportowcy powinni być wzorem do naśladowania?
Czy sportowcy powinni być wzorem do naśladowania?
Od jakich ćwiczeń rozpocząć trening po ciąży?
Od jakich ćwiczeń rozpocząć trening po ciąży?
Kanapowe ćwiczenia dla leniuszków
Kanapowe ćwiczenia dla leniuszków
Trening kettlebell lifting
Trening kettlebell lifting
  Katarzyna Zapała to trenerka personalna, która odwiedziła Dzień Dobry TVN, by opowiedzieć o trickboardzie. Nowatorskie narzędzie służące do ćwiczenia koordynacji ruchowej tylko z pozoru wydaje się łatwym w obsłudze gadżetem. Kasia opowiedziała, jak poprawnie wykonywać ćwiczenia, by rozruszać mięśnie głębokie.

Do czego służy trickboard?

Trickboard, inaczej deska balansująca, to narzędzie do ćwiczeń, które może przypominać z wyglądu deskę do snowboardu. Powstała z myślą o tych, którzy kochają ten sport zimowy i chcą ćwiczyć swoje mięśnie poza ośnieżonym stokiem. Trickboard spodoba się również tym, którzy chcą zadbać o swoją koordynację ruchową oraz rozwój mięśni głębokich.

Trickboard. Deska dla wymagających

Katarzyna Zapała udowodniła w Dzień Dobry TVN, że wystarczy kilka minut, by przekonać się do trickboardu. Ćwiczenia na desce należy traktować jako trening uzupełniający, który rozwinie poczucie balansu i równowagi. Z jego pomocą można ćwiczyć przysiady, skoki oraz pompki.

- Tutaj też będziemy mówili o naszym zmyśle kognitywnym, czyli ułożeniu naszego ciała w przestrzeni. Trzeba znaleźć punkt, gdy nie patrzymy na deskę. Naszym umysłem próbujemy ogarnąć położenie ciała w przestrzeni – tłumaczyła trenerka.

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz na platformie Player.

Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.

Zobacz także:

Autor: Zofia Wierzcholska

Źródło zdjęcia głównego: Mateusz Grochocki/East News

podziel się:

Pozostałe wiadomości