ćwiczenia

    ćwiczenia

    Przewlekły stres ma bardzo niekorzystny wpływ na działanie całego naszego organizmu. Zdarza się, że napięcie w naszym ciele jest tak duże, że nieświadomie zaciskamy szczękę, a to może powodować bóle, głowy, szyi czy karku. Jak sobie pomóc? Jakie ćwiczenia pomogą nam uwolnić się od nadmiernego stres? O tym w Dzień Dobry TVN opowiadała Justyna Bolek, trenerka fitness.

    Gimnastyka artystyczna to jedna z dyscyplin gimnastyki, która wykorzystuje przybory w prezentowanym układzie taneczno-akrobatycznym. Hobbystycznie może ją uprawiać niemal każdy.

    Brak czasu, przepełnione siłownie czy zbyt daleka odległość od klubu. Te czynniki wcale nie muszą oznaczać rezygnacji z aktywności fizycznej i treningów fitness. Regularne ćwiczenia z powodzeniem można przeprowadzać w warunkach domowych. Wysokiej jakości sprzęt oraz pomoc przy jego wyborze oferuje nowy sklep internetowy Sportano.

    Efektywność treningów możemy zwiększyć nie tylko za pomocą dobrze dobranych ćwiczeń, ale także odpowiedniej muzyki, która dodaje motywacji. Energetyzujące utwory sprawią, że nasz pobyt na siłowni (również tej domowej) stanie się przyjemniejszy, a wysiłek mniej odczuwalny.

    W okresie świątecznym chętnie sięgamy po tradycyjne potrawy, które stanowią odstępstwo od zdrowej diety. Rodzinne spotkania przy suto zastawionym stole są zwykle wspaniałym doświadczeniem, jednak nierzadko wiążą się także z poczuciem przejedzenia. W Dzień Dobry TVN trenerka fitness Katarzyna Bigos przedstawiła prosty zestaw ćwiczeń dla osób pragnących spalić poświąteczne kalorie.

    Wyciskanie sztangi to jeden z podstawowych sposobów pracy nad sylwetką z naciskiem na górne partie ciała, co nie oznacza wcale, że podczas ćwiczenia nie pracują inne partie mięśni. Wyciskanie sztangi na ławce to jeden z najczęstszych widoków na siłowniach komercyjnych, ale też popularne ćwiczenie w siłowniach domowych. Popularne jest też wyciskanie sztangi na stojąco, określane często jako żołnierskie wyciskanie sztangi.

    Tuż przed Bożym Narodzeniem mnóstwo ludzi na liście rzeczy "to-do" ma wpisane porządki. Mycie okien, pranie dywanów, odkurzanie nawet najbardziej zapomnianych zakątków mieszkania… I choć są to czynności, których wiele osób nie lubi, niewiele wie, że można potraktować je jako trening. W jaki sposób? Kilka cennych wskazówek podaje nam trenerka, Victoria Goldensquat. 

    Aby trening klatki piersiowej przyniósł oczekiwane efekty, ćwiczenia na klatkę powinny angażować jak najwięcej partii mięśniowych obręczy barkowej i grzbietu w połączeniu z odpowiednim torem oddychania. Ćwiczenia na klatkę piersiową w domu polecane są dla początkujących sportowców bądź jako uzupełnienie rehabilitacji chorób płuc, kręgosłupa, wad postawy lub jako profilaktyka powikłań z hipokinezy.

    Jak prawidłowo trenować z gumami? W programie Dzień dobry TVN trenerka Anna Dziedzic wyjaśniła, jak powinien wyglądać podstawowy trening z gumami, jakie partie ciała możemy nimi ćwiczyć, a także o jakie gumy najlepiej poprosić w sklepie.

    Od kilku lat panuje moda na 10 tys. kroków dziennie, przez co wielu ludzi każdego dnia wyrusza w plener, a aplikacje liczą przebytą przez nich trasę. Dlaczego jest to potrzebna aktywność? O tym w Dzień Dobry TVN opowiedziała trenerka fitness oraz doktorantka gdańskiej Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu, Justyna Bolek.

    Znalezienie w sobie motywacji do tego, aby wyjść z domu i trochę się poruszać nie jest łatwe. Większość z nas chce wolny czas spędzić na kanapie przed telewizorem. Tymczasem, jest sposób, aby połączyć przyjemne z pożytecznym. Jak ćwiczyć i jednocześnie oglądać film lub serial? Dowiecie się tego z naszego materiału.

    Maraton historycznie został zapoczątkowany przez bitwę pod Maratonem w 490 r. p.n.e., a dokładniej przez dystans, jaki pokonał posłaniec grecki Fejdippides między Maratonem a Atenami, by obwieścić zwycięstwo. Współcześnie wyróżniamy wiele rodzajów maratonów – klasyczny maraton na 42 km ("królewski"), a także ultramaraton powyżej 42 km lub minimaratony, np. na 10 km lub na podobny, krótszy względem oryginalnego maratonu, dystans.

    Sprawdź, jakie ćwiczenia na talię i boczki stosować, aby szybko pozbyć się nadmiaru tłuszczu i wymodelować mięśnie. Jak zaplanować trening, jaką wybrać rozgrzewkę, jakie robić ćwiczenia na boczki i talię z obciążeniem lub bez? Co ćwiczyć w domu i na siłowni?