trening

    trening

    Według orędowników tego rodzaju walki sambo jest nauką obrony, a nie atakowania. Ma także szereg zalet niezwiązanych bezpośrednio z dyscypliną sportową. Uczy samodyscypliny, postaw moralnych i wzmacnia wytrzymałość. Czym dokładnie jest sambo?

    Siłą eksplozywną określamy umiejętność mięśni do uzyskiwania maksymalnej, dostępnej siły w jak najkrótszym czasie. Trenowanie siły eksplozywnej polecane jest dla wszystkich, gdyż ma doskonałe działanie ogólnorozwojowe i wzmacnia kondycję całego ciała.

    Okazuje się, że przygotowania do sezonu narciarskiego można rozpocząć bez obecności śniegu. Pomaga w tym dyscyplina sportowa o nazwie inline alpine. Na czym polega? O tym opowiedziała w Dzień Dobry TVN Anna Nowak, trenerka narciarstwa, ale także zawodniczka młodego sportu.

    Niemal każda osoba, która rozpoczyna swoją przygodę z aktywnością fizyczną zaczyna zastanawiać się, co jeść po treningu. Ważne jest jednak nie tylko to, co spożywa się po, ale także przed wysiłkiem. Dzięki tym krótkim poradom dowiesz się, co jeść przed i po treningu. Poznasz też odpowiedź, po jakie produkty sięgać budując masę, a jakie będąc na redukcji. Zacznij już dziś!

    Bieganie staje się coraz popularniejszą formą aktywności. Jest sposobem na utrzymanie dobrej kondycji, wzmocnienie, ale także zrzucenie zbędnych kilogramów czy choćby przyjemne spędzenie czasu. Pobudek do tego, żeby zacząć biegać, może być naprawdę wiele. Najważniejsze jest, aby mimo początkowych trudności nie zniechęcać się i nie porzucać zamiarów. Do biegania trzeba się odpowiednio przygotować, zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej.

    Taekwondo to koreańska sztuka walki stworzona przez generała Choi Hong Chi. System ten opiera się nie tylko na ćwiczeniach ciała, lecz także pracy nad duchem. Sama nazwa taekwondo składa się z trzech członów: tae (stopa), kwon (pięść) oraz do (sztuka, droga).

    Joga ashtanga jest dynamicznym rodzajem hatha-jogi. Dosłownie oznacza "jogę o ośmiu kończynach". Ćwiczenia w jodze ashtandze wykonuje się powoli i płynnie, niemal jak podczas tańca, jednak są one wymagające dla praktykujących. Wykorzystywane asany są przeznaczone raczej dla osób doświadczonych w jodze, o dużej elastyczności. Wykonywane są w określonym porządku.

    Spacer farmera to jeden z głównych rodzajów ćwiczeń zalecanych osobom, które chcą wzmocnić przede wszystkim swój korpus. Warto jednak wiedzieć, że wpływa również na inne partie ciała. Jak poprawnie wykonywać spacer farmera i jakich efektów można się spodziewać?

    Sara Prokopek, która jakiś czas temu wzięła udział w programie "Hotel Paradise 3", nigdy nie ukrywała swojego zamiłowania do sportu i zdrowej diety. Treści publikowane przez nią w sieci wyraźnie wskazują, że troska o dobre samopoczucie i zachowanie zgrabnej sylwetki to ważny element jej codzienności. Tym razem 28-latka pochwaliła się udziałem w obozie sportowym, który został zorganizowany przez Annę Lewandowską.

    W dzisiejszych czasach media co rusz donoszą o niespodziewanych atakach, napaściach i pobiciach. Poszkodowanymi są najczęściej osoby, które nie są przygotowane do tego, by się bronić. Dobrym sposobem na ochronę własnego zdrowia i życia oraz pomoc w sytuacjach zagrożenia innym jest poznanie technik samoobrony. W Dzień Dobry Wakacje trenerzy klubu Krav Maga Mazowsze - Andrzej Gross i Przemysław Migda, opowiedzieli o korzyściach płynących z treningu, ważnej roli prewencji oraz obserwacji otoczenia.

    Jak znaleźć motywację do treningów i pracy nad sobą? Praktyczny poradnik, który w tym pomoże, stworzyła popularna trenerka Ola Żelazo. Aby wprowadzić jej zasady w życie nie potrzeba żadnych sprzętów, można je więc od razu wprowadzić w życie. A to pozwoli rozpocząć ćwiczenia, zanim nasz zapał do nich się ulotni.

    Zrezygnuję z wesela brata, bo mam trening. Nie pojadę na służbowe spotkanie, bo wypadnę z rytmu ćwiczeń. Nie zjem symbolicznego kawałka tortu na własnym ślubie, bo mam rozpisaną dietę redukcyjną. Nie pójdę na urodziny najbliższego przyjaciela, bo muszę iść na siłownię. Coraz więcej osób obsesyjnie myśli o swojej sylwetce i idealnie wyrzeźbionych mięśniach. Problem ten dotyczy przede wszystkim mężczyzn. Gdzie kończy się sportowe hobby, a zaczyna nałóg? O tym opowiadają trener i motywator Daniel Józek Qczaj oraz Maja Ruszpel, specjalistka terapii uzależnień.

    Trening interpersonalny to metoda pracy w grupie, przeważnie podczas kilkudniowych warsztatów, mająca na celu poprawę umiejętności interpersonalnych kursantów. Pozwala zidentyfikować uczestnikom treningu indywidualne obszary wymagające rozwoju i dalszej pracy, a także poznać lepiej mechanizmy komunikacji interpersonalnej, przydatne najczęściej w pracy zawodowej zarówno w grupie, jak i w relacjach indywidualnych.

    15 czerwca świętujemy Światowy Dzień Praw Osób Starszych. Jego celem jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na problemy, z jakimi borykają się starsi ludzie. My postanowiliśmy przypomnieć, jak ważna dla seniorów jest aktywność fizyczna. O treningu dla osób chorych na Parkinsona opowiedzieli nam Wojciech Wiertel, trener sportów walki oraz Lidka Wiśniewska, uczestniczka zajęć Rock Steady Boxing.