trening

    trening

    Ninjutsu to nie tylko japońska technika walki, ale także sztuka bycia, przetrwania, dążenie do ciągłego rozwoju zarówno fizycznego, jak i duchowego. Przez długi czas osoby używające ninjutsu postrzegane były jako zabójcy i szpiedzy, ponieważ ich działanie utożsamiane było z podstępem i zaskoczeniem. Ninjutsu stworzone zostało jako zbiór metod służących przetrwaniu w niebezpiecznych rejonach Japonii. Obecnie istnieje wiele szkół nauczających ninjutsu.

    Aktywność fizyczna dzieci i młodzieży w dobie pandemii znacząco spadła. Dlatego w cyklu "(Od)wagi dzieciaki" przedstawiamy wam inspirujące rozwiązania, które poprawiają kondycję i zdrowie najmłodszych. Zalicza się do nich m.in. wspinaczka. - Daje im dużo gibkości i odwagę, bo muszą pokonywać swoje lęki - zauważa Paulina Kajzerek, instruktorka.

    Aplikacje do treningu są najlepszym źródłem informacji o potrzebach organizmu i jego możliwościach podczas aktywności. Pomagają utrzymać motywację i realizować założony plan. Sprawdź, jak wybrać dobrą aplikację. Dlaczego warto postawić na Welbi?

    W okresie świątecznym chętnie sięgamy po tradycyjne potrawy, które stanowią odstępstwo od zdrowej diety. Rodzinne spotkania przy suto zastawionym stole są zwykle wspaniałym doświadczeniem, jednak nierzadko wiążą się także z poczuciem przejedzenia. W Dzień Dobry TVN trenerka fitness Katarzyna Bigos przedstawiła prosty zestaw ćwiczeń dla osób pragnących spalić poświąteczne kalorie.

    Wyciskanie sztangi to jeden z podstawowych sposobów pracy nad sylwetką z naciskiem na górne partie ciała, co nie oznacza wcale, że podczas ćwiczenia nie pracują inne partie mięśni. Wyciskanie sztangi na ławce to jeden z najczęstszych widoków na siłowniach komercyjnych, ale też popularne ćwiczenie w siłowniach domowych. Popularne jest też wyciskanie sztangi na stojąco, określane często jako żołnierskie wyciskanie sztangi.

    Tuż przed Bożym Narodzeniem mnóstwo ludzi na liście rzeczy "to-do" ma wpisane porządki. Mycie okien, pranie dywanów, odkurzanie nawet najbardziej zapomnianych zakątków mieszkania… I choć są to czynności, których wiele osób nie lubi, niewiele wie, że można potraktować je jako trening. W jaki sposób? Kilka cennych wskazówek podaje nam trenerka, Victoria Goldensquat. 

    Aby trening klatki piersiowej przyniósł oczekiwane efekty, ćwiczenia na klatkę powinny angażować jak najwięcej partii mięśniowych obręczy barkowej i grzbietu w połączeniu z odpowiednim torem oddychania. Ćwiczenia na klatkę piersiową w domu polecane są dla początkujących sportowców bądź jako uzupełnienie rehabilitacji chorób płuc, kręgosłupa, wad postawy lub jako profilaktyka powikłań z hipokinezy.

    Od kilku lat panuje moda na 10 tys. kroków dziennie, przez co wielu ludzi każdego dnia wyrusza w plener, a aplikacje liczą przebytą przez nich trasę. Dlaczego jest to potrzebna aktywność? O tym w Dzień Dobry TVN opowiedziała trenerka fitness oraz doktorantka gdańskiej Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu, Justyna Bolek.