witaminy

    witaminy

    Olej z kryla pomoże we wzmocnieniu odporności całego organizmu, a ponadto wywrze pozytywny wpływ na skórę i włosy. W jakich ilościach należy go spożywać?

    W dzisiejszych czasach nieustannie rośnie wybór odnośnie kosmetyków, produktów do pielęgnacji oraz suplementów diety. Mogłoby się więc wydawać, że łatwo jest zagubić się wśród drogeryjnych półek, pomiędzy tysiącami rzekomo skutecznych preparatów. Jednak okazuje się, że wśród klientów firm kosmetycznych czy producentów suplementów diety, rośnie także świadomość konsumencka. Panie, które zdecydowały się wypróbować płyn doustny Este Synergy, sprawdziły skład i były zadowolone z tego, co w nim znalazły. Dowiedz się, dlaczego opłaca się stosować preparaty świadomie i sprawdź, co zawierają te rewolucyjne szoty.

    Podnosi odporność organizmu i pełni funkcję ochronną w przypadku przeziębienia, jest więc szczególnie ważna teraz, jesienią i w czasie pandemii. Witamina C przynosi naszemu organizmowi wiele korzyści. Ta, którą znajdziemy w naturalnych produktach jest dużo bardziej cenna i aktywna niż w tabletkach. Które owoce i warzywa zawierają jej najwięcej? O tym mówił podróżnik kulinarny Mikołaj Rey.

    Zadbaj o swoje zdrowie i zacznij od pożywnego śniadania. Skorzystaj z przepisów na poprawiające odporność dania idealne na jesienny i zimowy poranek. Wystarczy, że dodasz do ulubionych potraw kilka składników, które sprawią, że posiłek stanie się bombą witaminową.

    Okres jesienno-zimowy sprzyja niedoborom witamin. Braki te odbijają się na naszym samopoczuciu, wpływają na ogólne osłabienie i bardzo często są wyraźnie widoczne na naszej twarzy! Pękające naczynka, zajady i sucha skóra mogą być znaczące - o czym nas informują? Jak możemy sobie poradzić z takimi przypadłościami? W Dzień Dobry TVN gościliśmy specjalistą ds. żywienia Emilią Cesarek.

    Kroplówki witaminowe zyskują na popularności. Ze względu na cenę są jednak dostępne tylko dla tych bardziej zamożnych. Czy faktycznie są tak dobre, jak o nich mówią? W Dzień Dobry TVN zapytaliśmy o to internistę dr. Michała Sutkowskiego. Co wchodzi w skład takiej kroplówki? W jakich wypadkach warto się na nie zdecydować? Czy można zaufać formom, które je oferują? I czy ich cena nie jest przypadkiem przesadzona?

    Od gwiazd Hollywood, przez sportowców, modelki i ludzi biznesu po "wczorajszych" imprezowiczów. Klientela barów kroplówkowych jest bardzo różnorodna. Można zamówić gotowy "koktajl", ale istnieje też możliwość dobrania jego składu do indywidualnych potrzeb. Ten dożylny zastrzyk energii może zawierać miedzy innymi witaminy, magnez i wapń. Co jeszcze? Jakie są wady kroplówek witaminowych? Być może są świetnym środkiem doraźnym, ale należy pamiętać, że nigdy nie zastąpią odpowiedniej diety i mogą być tylko dodatkiem do niej.

    Buraki to wyjątkowe źródło zdrowia. Jakie witaminy zawierają te warzywa? W jakiej formie i ilości je jeść? O tym w Dzień Dobry TVN prowadząca cykl "Naturalnie!" Agnieszka Cegielska, która - jak mówi -"kocha się w burakach".

    Na co dzień są niedoceniane. Jednak zimą, zanim na naszych stołach pojawią się wiosenne nowalijki, to właśnie kiełki są w stanie dostarczyć nam wszystkich potrzebnych witamin i składników mineralnych. Mikołaj Rey ruszył na poszukiwanie tych najsmaczniejszych i tych najbogatszych w składniki odżywcze. Zobaczcie, czego się dowiedział!

    Aronia jest niedocenianym owocem, choć Polska jest potentatem w produkcji aronii. Bogata jest w witaminy, mikro- i makroelementy i bioflawonoidy. Aronia łagodzi skutki chemio- i radioterapii stosowanej w leczeniu nowotworów. A regularne picie soku z aronii wzmacnia odporność. Jak przechowywać aronię? Czy można ją zamrozić i jakie przetwory można robić z aronii?

    W ramach akcji "5 porcji zdrowia" Katarzyna Glinka i Andrzej Polan przygotowali dania, które nie tylko są pyszne, ale również zawierają wiele witamin. Na stole pojawiły się: kanapka z metra cięta z serkiem, rzodkiewką i orzechami do soku pomidorowego, kurczak z pikantną kiełbasą, rozmarynem do soku jabłkowego oraz ciasto karmelowe z truskawkami do soku pomarańczowego. Smacznego!

    Polacy biorą suplementy na potęgę. Panuje powszechna opinia, że produkt, który nie jest na receptę jest bezpieczny dla naszego zdrowia. Potem przekonanie to przenosimy na nasze dzieci. Czy suplementy dla dzieci są bezpieczne i konieczne? O tym w studiu Dzień Dobry TVN gościliśmy: Katarzynę Sabiłło z Fundacji Lege Pharmaciae oraz lekarza pediatrę Pawła Grzesiowskiego.

    Witaminy szczęścia to witaminy z grupy B, zwłaszcza B6. Najlepiej w połączeniu z magnezem i cynkiem. A za co witamina D jest odpowiedzialna w naszym organizmie i czym skutkuje jej brak? W studiu Dzień Dobry TVN Justyna Mizera dietetyk zdradziła, ze ich niedobór może odpowiadać za stany depresyjne, a ich zrównoważony poziom za euforię?

    Niektórzy naukowcy twierdzą, że suplementy diety, mikroelementy i witaminy potrafią nam zaszkodzić. Polacy przodują w ich przyjmowaniu. Które suplementy szkodzą, które są obojętne dla naszego organizmu, a które go wspomagają? O tym, w studiu Dzień Dobry TVN - Katarzyna Sabiłło z Fundacji Lege Pharmaciae.

    W szkolnych automatach zamiast chipsów i batonów naturalne soki? To możliwe! Kto w szkole w Bielsku - Białej wykazał się zdrowym rozsądkiem?

    Dzieci kochają słodycze i pochłaniają je w dużych ilościach. Dlatego rodzice, często, kupują swoim pupilom witaminy, w postaci cukierków lub żelków. Czy to dobry sposób by wprowadzić witaminy do diety dziecka? W studiu Dzień Dobry TVN gościliśmy Magdę Targosz, ekomamę, która wzięła pod lupę wszystkie "dziecięce" witaminy i zaprezentowała własne dania, zawierające duże ilości potrzebnych dzieciom składników!

    Dziś w kuchni Dzień Dobry TVN: SUPERŻYWNOŚĆ! Piotr Kucharski przygotował potrawy na bazie produktów zawierających wyjątkowo dużo minerałów, witamin, dobrych tłuszczów, enzymów i protein.

    Źle, jeśli mamy niedobór witamin, źle jeśli spożywamy je w nadmiarze. Jak zachować równowagę? Czy powinniśmy przyjmować witaminy w tabletkach i co wiemy o witaminach? O to zapytaliśmy w Dzień Dobry TVN dr. Pawła Grzesiowskiego. Najważniejsze, żebyśmy pamiętali, że witaminy w większości nie są zużywane w nadmiernych ilościach w trakcie infekcji - mówił. Po co nam zatem suplementy diety? - Zupełnie nie rozumiem tego trendu, 80 proc. ludzi łyka coś, każdy ma swoją tabletkę - mówił.

    Jest bogatym źródłem karotenu, witamin i smaku. Jej regularne spożycie wpływa nie tylko na obniżanie poziomu tłuszczów we krwi, ale gwarantuje także piękną, złocistą skórę. Marchew - to właśnie z niej otrzymujemy jeden z najzdrowszych soków. Jak powstaje? Jak wybrać tę najlepszej jakości? Ile soku jest w soku? Na te pytania odpowiedziała w studiu Dzień Dobry TVN dietetyk Magdalena Jarzynka.

    Są bogatym źródłem witaminy C, poprawiają trawienie i są smaczne - pomarańcze. To właśnie z tych owoców powstaje najpopularniejszy sok na świecie. Dlaczego warto pić sok pomarańczowy? Jak wybrać ten najlepszej jakości? Gościem Dzień Dobry TVN była dietetyk Magdalena Czyrynda–Koleda.