Nietypowe zachcianki gości hotelowych. "Jeden z nich chciał konia"

Źródło: Dzień Dobry TVN
Dziwne zachcianki gości hotelowych
Dziwne zachcianki gości hotelowych
Podróż marzeń do Namibii
Podróż marzeń do Namibii
Rodzinne podróże po Skandynawii
Rodzinne podróże po Skandynawii
Robert Szulc zakończył podróż dookoła świata
Robert Szulc zakończył podróż dookoła świata
Gdzie, jak i czym podróżować w 2022 roku?
Gdzie, jak i czym podróżować w 2022 roku?
Łukasz i jego podróż przez Bajkał
Łukasz i jego podróż przez Bajkał
Trwa majówka. Większość Polaków w czasie długiego weekendu wyjeżdża i wypoczywa. Ale są i tacy, którzy szczególnie ciężko pracują. Mowa o pracownikach hotelowych, którzy w tych dniach nie mają czasu nawet na chwilowy odpoczynek. Bo przecież nie zawsze idzie wszystko zgodnie z planem, a goście często mają dziwne prośby i nietypowe zachcianki. Jakie? O tym w Dzień Dobry TVN opowiadali recepcjonista Krzysztof Studziński, consierge Jędrzej Król oraz supervisor hotelowy Mariusz Wiśniewski.

Goście w hotelach i ich zachcianki

Jak przyznają goście Dzień Dobry TVN, osoby przybywające do hotelu mają wiele nietypowych zachcianek. - Telefony urywają się w momentach, kiedy się tego w ogóle nie spodziewamy, czasem o 3:00 nad ranem - mówi recepcjonista Krzysztof Studziński,

- Praca w hotelarstwie jest jak pudełko czekoladek. Nigdy nie wiemy, wstając rano, którą czekoladkę wyciągniemy - przyznaje consierge Jędrzej Król. Wspomina m.in. gościa, który poinformował o chęci zakupu konia, a pracownicy hotelu pomogli mu znaleźć odpowiednią klacz.

Inny po spacerze po nadmorskiej promenadzie był niezwykle zainteresowany nabyciem jednego z domów przy granicy z plażą. Cena nie grała roli, poprosił o pomoc w odnalezieniu odpowiedniej nieruchomości. - Chciał po prostu mieszkać tuż przy plaży. Zapytaliśmy, czy jest pewien tego zakupu, bo nie ma lepszego miejsca niż nasz hotel. Powiedział, że będzie nas odwiedzał na śniadania - opowiada z uśmiechem Krzysztof Studziński.

Jeden z gości miał przylecieć helikopterem, jednak lotnisko w Gdańsku wydawało mu się zbyt odległe. W bardzo krótkim czasie trzeba było odnaleźć miejsce, gdzie będzie mógł bezpiecznie i przede wszystkim legalnie wylądować. - Niecodzienna sytuacja, aczkolwiek jesteśmy w stanie to znaleźć. Wtedy działamy z transferem, żeby gościa dowieźć bezpiecznie do hotelu, żeby mu tę podróż jak najbardziej skrócić i umilić - zapewnia supervisor Mariusz Wiśniewski.

Ludzie często podróżują ze swoimi pupilami. Nierzadko są więc prośby o sprowadzenie z zagranicy konkretnej karmy lub innych produktów spożywczych po to, by czworonogi czuły się w hotelu jak w domu.

Jakie jeszcze zachcianki zgłaszają goście? Dowiesz się, oglądając materiał wideo.

Recepcjonista, concierge i supervisor hotelowy - czym się różnią? 

Recepcjonista to osoba witająca gości w hotelu, odpowiadająca za ich komfortowy wypoczynek, rezerwację noclegu, meldowanie i wymeldowanie osób odwiedzających. Jest przeważnie drugą osobą, którą spotyka w obiekcie gość, tuż po portierze - jest on wizytówką obiektu. 

Supervisor to osoba dbająca o poziom świadczonych usług przez recepcję podczas wyznaczonych zmian. Jest to tzw. szef zmiany. Dopilnowuje spełnienia wszelkich standardów sieci/jednostki przez recepcjonistów. Również pełni rolę recepcjonisty, lecz to on kieruje zmianą. 

Concierge zajmuje się spełnianiem wszelkich specjalnych próśb gości hotelowych przed, w trakcie, a czasem jeszcze i po wyjeździe. W hotelach, gdzie spotkamy butlera, występuje podział: concierge spełnia prośby wychodzące poza obszar hotelu, a butler w jego obrębie. Często jednak w obiektach noclegowych występuje tylko stanowisko concierge'a, wtedy i on dba o wszelkie specjalne kwestie, m.in. dba o przygotowywane wstawki powitalnej na przyjazd gości, wykonuje telefony przed przyjazdem VIP-ów czy świadczy informacje o najbliższej okolicy hotelu - jest znawcą restauracji, muzeów itp. 

- Każdy pracownik hotelu odpowiada za to, jak goście będą zadowoleni z pobytu - podkreśla supervisor Mariusz Wiśniewski.

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Wszystkie odcinki oraz Dzień Dobry Extra znajdziesz na platformie Player.pl.

Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.

Zobacz także:

Autor: Luiza Bebłot

Źródło zdjęcia głównego: Mateusz Grochocki/East News

podziel się:

Pozostałe wiadomości