Zapuszczają wąsy, by ratować życie mężczyzn. Kim są "Mosznowładcy"?

Movember Polska 2021
Movember Polska 2021
Źródło: Movember Polska
Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego! – wystartowała kolejna kampania Movember Polska. Mężczyźni w całym kraju znowu zapuszczają wąsy, aby swoją zmianą wizerunku prowokować do rozmów na temat ich zdrowia. Aż w ośmiu miastach w Polsce, będzie można skorzystać z badań przesiewowych pod kątem nowotworów jąder i prostaty.
Movember Polska 2021

Kampania Movember Polska już od 2014 roku uczy mężczyzn jak dbać o swoje zdrowie. Organizatorem działań nad Wisłą jest Fundacja Kapitan Światełko. Dotychczas kampania dotyczyła wyłącznie zdrowia fizycznego i profilaktyki antynowotworowej. W tym roku organizatorzy i ambasadorzy zdecydowali się również poruszyć kwestię zdrowia psychicznego, kolejnego tematu tabu wśród mężczyzn.

To, co dzieje się w męskiej głowie jest równie ważne jak to, co dzieje się w majtkach – przekonują organizatorzy akcji.

W okresie pandemii COVID-19 z powodu społecznej izolacji, ale także pogorszenia się warunków ekonomicznych wielu osób, liczba samobójstw wśród mężczyzn zwiększyła się aż o 20 proc. Kwestie zdrowia psychicznego są obecnie równie dużym wyzwaniem jak diagnostyka i leczenie nowotworów prostaty.

LIFEONWHEELZ_SEKSMESKOSC
Life On Wheelz o seksie osób z niepełnosprawnościami
Jak wygląda seks osób z niepełnosprawnościami?
Wszyscy za jednego - kim są "Mosznowładcy"?

Ambasadorami kampanii ponownie zostali youtuberzy – Cyber Marian i Michał Bańka (z kanału Baniak Baniaka), prezenter Mateusz Jędraś oraz Juan Zumeta i Jakub Nowicki. W tym roku dołączyli do nich także wokaliści: Krzysiek Sokołowski (z zespołu Nocny Kochanek), Adam Asanov (z zespołu Piersi), Paweł Dudek (Czadoman) oraz Błażej Sobera (z zespołu Joe Palooka) – przedstawiciele różnych środowisk, którzy jako "Mosznowładcy" nagrali nowy "hymn" kampanii – "Wszyscy za jednego".

Rockowa piosenka namawia do korzystania ze wsparcia specjalistów, którzy pomagają zadbać o zdrowie w każdym aspekcie, bez względu na to, czy chodzi o kwestie fizyczne czy psychiczne. Utwór przypomina także, jak ważne jest wzajemne wspieranie się i jak pomocna może być zwykła rozmowa oraz otwarcie się na drugiego człowieka.

– Ósemka w wielu kulturach jest cyfrą szczęśliwą i wierzymy, że taka też będzie tegoroczna kampania Movember Polska. Udało nam się zaangażować fantastycznych ambasadorów i partnerów, którzy rozumieją, jak świat wokół nas się zmienił w ostatnich latach i jak zmieniają się wyzwania w zakresie dbania o męskie zdrowie – mówi Jakub Kajdaniuk, rzecznik prasowy Fundacji Kapitan Światełko.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości