Internauci informują, że w sklepach zaczyna brakować cukru. Jest się czego obawiać?

Cukier
Braki cukru w sklepach
Źródło: Aleksandr Zubkov/Getty Images
W mediach społecznościowych pojawia się coraz więcej postów, w których internauci informują, że na półkach sklepowych zaczyna brakować cukru. Czy Polacy rzeczywiście mają powód do zmartwień? Okazuje się, że w większości sytuacji jest to spowodowane spiralą nakręcaną przez samych konsumentów.

Niedobory cukru w polskich sklepach

Media społecznościowe coraz częściej służą do wymiany informacji na temat dostępności niektórych produktów. Polacy udostępniają zdjęcia pustych półek, polecają innym użytkownikom miejsca, w których towarów nie brakuje, lub dzielą się spostrzeżeniami na temat wzrostu cen.

Drożyzna

DD_20210906)Iwuc_REP
Gdzie ulokować pieniądze podczas rekordowej inflacji?
Gdzie ulokować pieniądze podczas rekordowej inflacji?
Najwyższa inflacja od 20 lat
Przed nami podwyżki cen prądu
Przed nami podwyżki cen prądu
Stopy w górę. Jak zmieni się twoja rata?
Stopy w górę. Jak zmieni się twoja rata?

Dokumentowanie braków w dostawie może wzbudzić obawy prowadzące do nakręcania niepotrzebnej spirali strachu. Przykładem tego typu sytuacji mogą być np. niedobory cukru. Jak czytamy na portalu Business Insider, nie powinniśmy jednak reagować na to zbyt gwałtownie.

Czy w sklepach zabraknie cukru?

Według przewodniczącego komisji rolnictwa i rozwoju wsi, posła Roberta Telusa, w magazynach spółek państwowych cukru jest wystarczająco. - To, co się dzieje w supermarketach, jest spowodowane fake newsami - powiedział. Nie ma więc potrzeby wykupować go na zapas. Błędne koło sprawia, że już kilka godzin później na półce nie zobaczymy nawet jednego produktu.

Taki widok możemy zastać również podczas promocji na cukier. - W związku z oferowaną przez nas niską ceną niektórzy klienci nabywają w naszych sklepach niedetaliczne ilości tych artykułów - wyjaśnił w rozmowie z Portalem Spożywczym, dyrektor operacyjny w sieci Biedronka, odpowiedzialny za region Wojnicz Dawid Śrama.

Specjalista podkreślił także, że analizując pozycje na paragonach, można dojść do wniosku, że nabywcami cukru mogą być przedsiębiorcy, a nie gospodarstwa domowe.

Sytuacji nie polepsza fakt, że cena cukru rośnie. Według analizy UCE Research i Wyższych Szkół Bankowych produkt zdrożał o 41,4% roku do roku. Wpływ na cenę ma nie tylko sytuacja na Ukrainie, ale także wzrost kosztów uprawy buraków cukrowych.

Czytaj także na TVN24: Tego produktu może zabraknąć w sklepach.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości