Newsy

Na ubrania i buty wydaliśmy ponad 20 proc. mniej. "Nowa rzeczywistość wpłynęła na zwyczaje zakupowe"

ubrania, sklep, zakupy, odzież

Julie Davis/Pixabay

Newsy

Na ubrania i buty wydaliśmy ponad 20 proc. mniej. "Nowa rzeczywistość wpłynęła na zwyczaje zakupowe"

ubrania, sklep, zakupy, odzież

Julie Davis/Pixabay

W 2020 r. Polacy wydali na odzież i obuwie ponad 21 mld zł. To ponad 6 mld zł mniej niż rok wcześniej. Tym samym branża zanotowała najgorszy rok w historii. W zwalczaniu skutków pandemii nie pomogło jej nawet przestawienie się na sprzedaż internetową.

Wydatki na odzież i obuwie w 2020

Branża ma za sobą najgorszy rok w historii ze spadkiem sprzedaży o ponad 22 proc.  W 2020 r. Polacy wydali na odzież i obuwie ponad 21 mld zł, czyli ponad 6 mld zł mniej niż rok wcześniej. 

- Nawet przestawienie się na sprzedaż internetową nie pomogło w zwalczaniu skutków aż trzech lockdownów. Ten rok zaczyna się od zamkniętej większości sklepów w centrach handlowych, ale powinien przynieść lepsze wyniki - czytamy w " Rzeczpospolitej".

Jak prognozuje firma badawcza Euromonitor International, ten rok ma przynieść wzrost rynku do 23,5 mld zł, co oznacza o 11,7 proc. lepszy wynik niż w fatalnym 2020. 

Niemniej do poziomu z 2019 r. nadal daleko i odrabianie strat potrwa - podkreśla gazeta.

 2020 - najgorszy rok dla branży odzieżowej

Patrząc na statystyki, widać, że czas kryzysowy bez strat przeszły sieci spożywcze, a na przeciwległym biegunie są te oferujące odzież. 

Nowa rzeczywistość wpłynęła na zwyczaje zakupowe konsumentów - podkreśla Mariusz Woźniakowski z Katedry Marketingu, Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Jak dodaje, klienci chętniej korzystają ze sklepów zlokalizowanych bliżej domów, a rzadziej odwiedzają obiekty handlowe. 

- Zyskały na popularności zakupy przez internet, nawet w grupie konsumentów niekorzystającej z tej formy handlu – podkreśla Mariusz Woźniakowski.

"Rzeczpospolita" zwraca uwagę, że "choć na razie wyniki są fatalne – styczeń oznacza spadki ruchu w centrach o 60 proc. – to pojawiają się także nowe marki, które wchodzą na nasz rynek.

5 trendów zakupowych na 2021 rok. Zobacz wideo:

x-news

Zobacz też:

Trzy pokolenia na jednym zdjęciu. Małgorzata Ohme w poruszający sposób uczciła urodziny zmarłej mamy

Marcin Prokop z czułością o swojej babci: "Była silną kobietą, zanim stało się to modne"

W wyniku oszustw "na wnuczka" seniorzy stracili 86 mln zł. W Dniu Babci policjanci apelują o ostrożność

Źródło: PAP |
Co sądzisz o tym artykule?
51
5
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0