Początek niezwykłej pasji
Ich firma narodziła się z prawdziwej miłości do butów. Początkowo tworzył ją tylko Dariusz, który kolekcjonował buty. Inspirował się wówczas modą uliczną z USA.
- To się zaczęło w moich latach młodzieńczych, kiedy jeszcze trenowałem koszykówkę. (...) Sprowadzałem wtedy zza oceanu dużą ilość par butów w celach zarobkowych, ale niestety większość z tych par była w moim rozmiarze, więc zamiast zarabiać, patrzyłem, jak się zwiększa moja kolekcja. W zasadzie od tego się też wzięło całe moje kolekcjonowanie i bodajże w 2016 roku postanowiłem otworzyć firmę Sneaker Boyz, która zajmuje się stricte personalizacją butów - wspominał w Dzień Dobry TVN Dariusz Niedźwiedź.
Wówczas zaczął przyjmować buty klientów, a po pół roku robił już proste customy. Kilka miesięcy później wziął udział w konkursie z personalizacji obuwia, w którym wygrał z Piotrem Dudkiem. Po tym wydarzeniu Piotrek dołączył do jego zespołu. Wspólnie zaczęli personalizować buty na najwyższym poziomie w Polsce. Przez dobre opinie i znane osoby ich popularność rosła. Teraz, po 4 latach, mają lokal w centrum Warszawy i klientów nawet z drugiego końca świata.
- To już nie jest to samo, co jeszcze kilka lat temu. Mocno się to ruszyło - stwierdził Piotr Dudek.
Co to jest customizacja obuwia?
Dziś z ich usług korzysta połowa reprezentacji Polski, a także takie gwiazdy, jak Marina Łuczenko, Kinga Rusin, Pezet, Anna Mucha czy Iga Świątek. Coraz więcej jednak do Sneaker Boyz zgłasza się także starszych osób.
- Trochę się zmienia myślenie o tym i często nawet przychodzą ludzie powyżej 50-tego, 60-tego roku życia i chcą mieć swojego pieska, załóżmy, na butach - mówił Piotr Dudek.
W swoim lokalu chłopaki szyją buty od podstaw, przerabiają ich poszczególne elementy, a także malują specjalnymi amerykańskimi farbami do customizacji. Najlepiej do gruntownych przeróbek zamieść im świeżo zakupione obuwie.
- Muszą być na pewno nowe, bo nie jesteśmy w stanie tak przygotować używanego buta, żeby to się wszystko ładnie trzymało. Oczywiście najłatwiej jest na białych, bo mniej warstw farby trzeba położyć i dużo lepiej się to trzyma - tłumaczył Piotr Dudek.
Zgodnie przyznają, że nawet im się nie śniło, że personalizacja butów stanie się tak modna i popularna na całym świecie. Dzisiaj ciągle mają nowych klientów - ludzi ze świeżymi pomysłami i marzeniami. Oni starają się je realizować, a przy tym spełniać sobie.
- Ogólnie personalizacja butów nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie, rozwinęła się w taki sposób, że nigdy się tego nie spodziewałem. Nie wiedziałem też, że personalizacja sama z siebie może tak szeroko objąć nasz kraj, bo teraz się personalizuje już nie tylko buty, a w zasadzie wszystko, co jest dostępne - dodał Dariusz Niedźwiedź.
Zobacz też:
- Sarah Jessica Parker jako ikona mody. Dlaczego kobiety na całym świecie kochają jej styl?
- Alexander McQueen obchodziłby dziś urodziny. Jak "chuligan mody" zrobił krótką, lecz spektakularną karierę?
- Co moda zawdzięcza bohaterkom filmów i seriali? Niektóre z nich odmieniły wizerunek kobiet
Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player.pl
Autor: Sabina Zięba