Trendy modowe

Moda na personalizowaną odzież. "Często ludzie chcą mieć swojego pieska na butach"

Trendy modowe

Moda na personalizowaną odzież. "Często ludzie chcą mieć swojego pieska na butach"

Dzisiejsi fashioniści coraz bardziej stawiają na oryginalność. Chcą, by ich stylizacje były niepowtarzalne i inspirujące, co w świetny sposób umożliwia customizacja obuwia. Na czym ona polega? O tym w Dzień Dobry TVN opowiedzieli Sneaker Boyz, czyli Dariusz Niedźwiedź i Piotr Dudek.

Początek niezwykłej pasji

Ich firma narodziła się z prawdziwej miłości do butów. Początkowo tworzył ją tylko Dariusz, który kolekcjonował buty. Inspirował się wówczas modą uliczną z USA. 

- To się zaczęło w moich latach młodzieńczych, kiedy jeszcze trenowałem koszykówkę. (...) Sprowadzałem wtedy zza oceanu dużą ilość par butów w celach zarobkowych, ale niestety większość z tych par była w moim rozmiarze, więc zamiast zarabiać, patrzyłem, jak się zwiększa moja kolekcja. W zasadzie od tego się też wzięło całe moje kolekcjonowanie i bodajże w 2016 roku postanowiłem otworzyć firmę Sneaker Boyz, która zajmuje się stricte personalizacją butów - wspominał w Dzień Dobry TVN Dariusz Niedźwiedź.

Wówczas zaczął przyjmować buty klientów, a po pół roku robił już proste customy. Kilka miesięcy później wziął udział w konkursie z personalizacji obuwia, w którym wygrał z Piotrem Dudkiem. Po tym wydarzeniu Piotrek dołączył do jego zespołu. Wspólnie zaczęli personalizować buty na najwyższym poziomie w Polsce. Przez dobre opinie i znane osoby ich popularność rosła. Teraz, po 4 latach, mają lokal w centrum Warszawy i klientów nawet z drugiego końca świata.

- To już nie jest to samo, co jeszcze kilka lat temu. Mocno się to ruszyło - stwierdził Piotr Dudek.

Co to jest customizacja obuwia?

Dziś z ich usług korzysta połowa reprezentacji Polski, a także takie gwiazdy, jak Marina Łuczenko, Kinga Rusin, Pezet, Anna Mucha czy Iga Świątek. Coraz więcej jednak do Sneaker Boyz zgłasza się także starszych osób.

Trochę się zmienia myślenie o tym i często nawet przychodzą ludzie powyżej 50-tego, 60-tego roku życia i chcą mieć swojego pieska, załóżmy, na butach - mówił Piotr Dudek.

W swoim lokalu chłopaki szyją buty od podstaw, przerabiają ich poszczególne elementy, a także malują specjalnymi amerykańskimi farbami do customizacji. Najlepiej do gruntownych przeróbek zamieść im świeżo zakupione obuwie.

- Muszą być na pewno nowe, bo nie jesteśmy w stanie tak przygotować używanego buta, żeby to się wszystko ładnie trzymało. Oczywiście najłatwiej jest na białych, bo mniej warstw farby trzeba położyć i dużo lepiej się to trzyma - tłumaczył Piotr Dudek.

Zgodnie przyznają, że nawet im się nie śniło, że personalizacja butów stanie się tak modna i popularna na całym świecie. Dzisiaj ciągle mają nowych klientów - ludzi ze świeżymi pomysłami i marzeniami. Oni starają się je realizować, a przy tym spełniać sobie. 

- Ogólnie personalizacja butów nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie, rozwinęła się w taki sposób, że nigdy się tego nie spodziewałem. Nie wiedziałem też, że personalizacja sama z siebie może tak szeroko objąć nasz kraj, bo teraz się personalizuje już nie tylko buty, a w zasadzie wszystko, co jest dostępne - dodał Dariusz Niedźwiedź.

Zobacz też:

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player.pl

Co sądzisz o tym artykule?
83
9
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0