Ekipa Friza - młodzi ich uwielbiają, starsi nie rozumieją i zachowują się trochę tak, jakby sami nigdy nie mieli swoich idoli. Czasy się zmieniły i dziś dzieci nie szukają "bohaterów" w telewizji, tylko właśnie w Internecie. Martyna Wojciechowska sama przyznała zresztą niedawno, że założyła kanał na YouTube, bo jej nastoletnia córka Marysia, podobnie jak część rówieśników, uważa telewizję za "lamerską". Zamiast walczyć z tym fenomenem, spróbujmy go zrozumieć albo przynajmniej poznać.
Ekipa Friza to nie tylko Karol Wiśniewski
Youtuberzy mieszkający razem i nagrywający wspólnie filmiki nie są niczym przełomowym. Za oceanem podobne projekty powstają od lat. To właśnie amerykańscy influencerzy pokazali reklamodawcom, że potrafią generować większe zasięgi niż tradycyjne media. Karol Wiśniewski przełożył ten projekt na polskie realia i odniósł sukces. Oczywiście, duża w tym zasługa sprawnego marketingu, ale największym skarbem Ekipy Friza są nietuzinkowe postaci. Każdy z nich działa dwutorowo - produkują autorskie treści, najczęściej współpracując z innymi uczestnikami projektu, dzięki czemu fani Ekipy codziennie dostają nowe treści od któregoś z youtuberów.
Profil Friza na Instagramie obserwuje już ponad 2,8 mln osób. Po piętach depcze mu jego dziewczyna Weronika Sowa, znana w sieci jako "Wersow". Influencerka zgromadziła wokół siebie grono ponad 2,6 mln fanów. Dla porównania, konto Maffashion obserwuje "tylko" 1,4 mln internautów, a Jessiki Mercedes jeszcze mniej - 949 tys.
Weronika do niedawna studiowała prawo, jednak przerwała naukę, żeby w pełni skupić się na karierze w mediach społecznościowych. Podobnie jak jej koledzy i koleżanki z Ekipy Friza, udziela się równolegle na Instagramie i YouTube. W czym tkwi sekret jej sukcesu? To na pewno charyzma, ale też konsekwencja i regularność w budowaniu relacji z obserwatorami. Dzięki zaangażowaniu fanów 24-latka może liczyć na współpracę z najbardziej znanymi markami beauty w Polsce. Niedawno sama stworzyła autorską kolekcję kosmetyków.
Wersow i Marcysia Ryskala - żeński pierwiastek Ekipy Friza
W 2021 r. nie musimy chyba nikogo przekonywać o tym, że kobiety są różne i to jest w nich właśnie najpiękniejsze. Dziewczyny z Ekipy prezentują nie tylko odmienne typy urody, ale również style i zainteresowania. Przeciwnością delikatnej i dziewczęcej Wersow jest Marcysia Ryskala - miłośniczka tatuaży i oryginalnych fryzur. Do niedawna jej znakiem rozpoznawczym były długie neonowe warkoczyki.
Obecnie influencerka stawia na bardziej klasyczne uczesania. Obok image'u Ryskali i jej chłopaka, Mateusza Trąbki, nie sposób przejść obojętnie. Dla młodych internautów to oni są prawdziwą "power couple".
Ekipa Friza. Kim są Murcix i Fusialka?
Influencerki są dosyć nowym zjawiskiem w mediach społecznościowych, ale już zdążyły wymknąć się pierwotnym ramom. Marta Bloch i Kasia Bożek z Ekipy Friza w kilka miesięcy udowodniły, że dziewczyny chcące odnieść sukces w Internecie, wcale nie muszą kreować idealnego wizerunku przy użyciu Photoshopa i mogą tworzyć treści niezwiązane ze stereotypowymi kobiecymi zainteresowaniami.
"Fusialka", bo takim pseudonimem posługuje się w sieci Bożek, zdobyła sympatię fanów swoją skromnością i naturalnością. Nie interesuje się makijażami czy modą - jej pasje to gry komputerowe i jazda na motorze. Dopiero niedawno założyła własny kanał na YouTube. Wcześniej gościła na nagraniach innych członków Ekipy i rozwijała swój instagramowy profil. Murcix , czyli Marta Bloch, też nie od razu zaczęła samodzielnie nagrywać na YouTube. Obecnie jej kanał subskrybuje już ponad milion internautów. Dziewczyna wrzuca do sieci zabawne filmiki prosto z domu Ekipy Friza, w których występują też inni uczestnicy projektu. Youtuberzy robią sobie nawzajem żarty, odpowiadają na pikantne pytania widzów i podejmują kontrowersyjne wyzwania.
Milionerzy i milionerki z Ekipy Friza
Niektórzy uważają, że nieznajomość Ekipy Friza jest dziś po prostu ignorancją. Ich treści nie muszą jednak trafiać do wszystkich, co więcej, młodzi youtuberzy wcale o to nie zabiegają - mają wierną kilkumilionową grupę odbiorców, która w zupełności im wystarcza. Kilka dni temu Karol Wiśniewski ogłosił, że zysk netto kierowanej przez niego spółki Ekipa Holdings tylko w marcu przekroczył milion złotych. Wpływy z poprzedniego miesiąca nie uwzględniają przychodów ze sprzedaży lodów oraz płyty.
Czy dziewczyny z Ekipy przebiją popularnością celebrytki, które na swój sukces pracowały latami? To już się stało. Złośliwi twierdzą, że bez Friza i reszty przyjaciół nie zrobiłby takiej kariery. Bardzo możliwe, ale w Ekipie chodzi właśnie o współpracę. Werosw, Marcysia, Fusialka i Murcix uzupełniają się wzajemnie i trafią do internautek, które mają wiele pomysłów na siebie.
Zobacz wideo: Jaki jest klucz do sukcesu? Zdradza Ekipa Friza
Zobacz też:
Utwór "Asereje" zespołu Las Ketchup kończy 18 lat. Co robią teraz autorki tego przeboju?
Marcin Tyszka na zdjęciu sprzed 20 lat. Fani porównali go do Jolanty Kwaśniewskiej
Autor: Mateusz Łysiak