zdrowa żywność

    Warto wprowadzić produkty pełnoziarniste do swojego menu, ponieważ są one zdrowe i pyszne. Jeśli zastanawiasz się, czym jest pieczywo pełnoziarniste i jak upiec chleb pełnoziarnisty, odpowiedzi znajdziesz w poniższym artykule.

    "Jedzenie jest paliwem dla całego organizmu".

    Wybierając się do sklepu po zakupy, rzadko kiedy przyglądamy się informacjom zawartym na etykiecie. Ten fakt wykorzystują producenci żywności. Żerują oni na naszej nieuwadze i dodają do swoich wyrobów substancje, które w ogóle nie powinny się tam znaleźć. Które produkty są najczęściej podrabiane?

    "Wszystko, co organiczne, rośnie w swoim tempie".

    Zarówno dzieci, jak i dorośli, chętnie sięgają po kolorowe żelki, mięciutkie bułeczki czy intensywnie pachnące gotowe dania. Jednak pełnia smaku i aromatu w większości przypadków nie pochodzi z naturalnych składników, owoców czy warzyw, tylko jest sztucznym, chemicznym dodatkiem.

    Natłok obowiązków i brak czasu nie są sprzymierzeńcami zdrowego odżywiania się. Nierzadko zdarza się, iż pełnowartościowy posiłek zjadamy dopiero po powrocie do domu. Zdrowe przekąski to idealne rozwiązanie dla osób, które nie mają czasu na przygotowywanie bardziej zaawansowanych potraw. Idealnie sprawdzą się w drodze do pracy, a także w przerwie między spotkaniami.

    Wakacje powoli dobiegają końca. Wielu rodziców ponownie stanie przed dylematem, co dać dziecku do szkoły na drugie śniadanie, aby było zarówno smacznie, jak i zdrowo. Okazuje się, że rozwiązaniem tego problemu mogą być produkty oferowane przez Owolovo.

    Kiszonki usprawniają pracę jelit, odkwaszają organizm i wzmacniają odporność, a w dodatku wyśmienicie smakują. Ich regularne spożywanie doskonale wpływa na samopoczucie. Fermentowane produkty to jednak nie tylko dobrze nam znane ogórki i kapusta. Co jeszcze można ukisić i dlaczego warto to robić? O tym w Dzień Dobry Wakacje opowiedział Aleksander Baron, szef kuchni i przedsiębiorca, któremu kiszonki pozwoliły przetrwać pandemiczny kryzys.

    Syrop glukozowo-fruktozowy w dużych ilościach wykazuje wysoką szkodliwość dla zdrowia. Sprzyja rozwojowi otyłości, cukrzycy oraz chorób układu sercowo-naczyniowego. Syrop glukozowo-fruktozowy dodawany jest m.in. do słodyczy, napojów gazowanych i produktów mlecznych.

    Rukola wyrasta powoli na solidnego konkurenta jarmużu czy szpinaku. Nic dziwnego. Nie dość, że rewelacyjnie smakuje, to jeszcze ma wiele wartości odżywczych. Można ją wykorzystać do różnych dań. Z czym smakuje najlepiej?

    Kalettes (kalerosse) to nowe warzywo o charakterystycznym słodkawo-orzechowym smaku. Roślina powstała w latach 90. ubiegłego wieku. Zaletą kalettes jest niska kaloryczność i wysoka wartość odżywcza, dlatego warzywo to poleca się osobom dbającym o swoją dietę.

    Pieczenie buraków to kulinarne wyzwanie, przed którym staje wiele osób. Przygotowanie warzyw jest proste, wymaga jednak czasu i cierpliwości. Dobry pomysł na ich przyrządzenie to pieczenie buraków w folii. Sprawdź, jak upiec buraki w plastrach lub w całości.

    Staroindyjska metoda leczenia Ajurweda zaleca, abyśmy zimą spożywali jak najwięcej ciepłych, gotowanych posiłków. Napoje powinniśmy zaś pić przynajmniej w temperaturze pokojowej. Mówi się, że temperatura posiłku wpływa znacząco na jego smak. To obróbka termiczna wydobywa z dania aromat i sprawia, że żołądek wydziela soki trawienne. Jaka jest najlepsza temperatura dań i napojów na zimę? Z odpowiedziami spieszy Agnieszka Cegielska.

    Zdrowa dieta to taka, która jest przede wszystkim różnorodna. Im więcej różnych produktów spożywamy tym mniejsze ryzyko, że któregoś z cennych składników nam zabraknie. Przy komponowaniu posiłków zwracamy głównie uwagę na kaloryczność posiłków, zawartość witamin czy błonnika, ale to nie tylko one odpowiadają za prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Co jeszcze jest istotne?

    Nowy rok to doskonała okazja do tego, aby coś zmienić w swoim życiu. Zamiast obiecanek o przejściu na dietę czy zakupie karnetu na siłownię, walkę o swoje zdrowie najlepiej zacząć od zakupów. Jak – naprawdę – zostać świadomym konsumentem?

    Stajemy się coraz bardziej świadomymi konsumentami. Zwracamy większą uwagę na to, co wkładamy do koszyka i chętniej sięgamy po żywność ekologiczną czy z oznaczeniem BIO. Czy faktycznie na tym korzystamy?

    BIO, EKO, ORGANIC – sklepowe półki uginają się od produktów, które mają w nazwach takie określenia. Co oznaczają? Na co zwracać uwagę podczas zakupów? Praktyczne wskazówki przekazała nam Katarzyna Bosacka, autorka programu „MądrzeJEMY”.

    Produkcja jedzenia to bardzo złożony proces. Zanim jakiś produkt trafi na stół, musi przejść szereg kontroli i testów, które ocenią jego jakość. Jakie certyfikaty są nadawane? Na co warto zwrócić uwagę podczas zakupów, aby mieć pewność, że to, co serwujemy sobie i najbliższym, jest naprawdę zdrowe i wartościowe?

    Substancje wzmacniające smak, poprawiające kolor oraz konserwujące dodawane są niemal do każdego produkty. Choć same w sobie nie są szkodliwe, to podczas zakupów lepiej wypierać te produkty, które ich nie zawierają. Dlaczego?

    Od prawidłowego karmienia dzieci zależy wiele – ich rozwój oraz odporność na różne choroby. Zdrowa, zbilansowana dieta przekłada się na wszystkie aspekty życia. Maluchy mają jeszcze więcej energii, a ich układ odpornościowy cały czas pracuje i buduje odporność. W przypadku zdrowej diety organizm ma też dostęp do witamin i minerałów niezbędnych do prawidłowego rozwoju.

    Wydaje nam się, że warzywa z certyfikatem są zdrowsze, dlatego jesteśmy w stanie zapłacić za nie więcej. Do Dzień Dobry TVN zaprosiliśmy autora publikacji na temat biowarzyw Jakuba Łysia i chemiczkę Ewę Tinz, aby zapytać, czy warzywa te są rzeczywiście lepsze i jakie normy muszą spełnić. Czy gospodarstwa eko otrzymują certyfikat dożywotnio czy muszą go co jakiś czas odnawiać?

    Jak sam przyznał - Piotr Kucharski tak szybkich przepisów jeszcze nigdy nie przygotował. W kuchni Dzień Dobry TVN przygotował zdrowe wersje: budyniu, galaretki, kisielu, sezamków, smażonych warzyw i prażonego słonecznika. W skrócie: smacznie i zdrowo!

    Fałszerze żywności zarabiają więcej niż handlarze narkotyków. Około 13 proc. kontrolowanej żywności jest uznawana za sfałszowaną, natomiast co 5 etykieta zakłamuje skład opakowania. Jak nie dać się oszukać i kupować produkty dobrej jakości? Czego unikać? Jak fałszuje się jabłka? W Dzień Dobry TVN prof. Stanisław Kowalczyk - ekspert ds. bezpieczeństwa i jakości żywności SGH i doktor nauk farmaceutycznych Anna Makowska powiedzieli jak wyglądają kontrole kupowanej przez nas żywności i na co zawracać uwagę podczas zakupów.

    Około 13 proc. mięsa znajdującego się w sklepach jest nieprawidłowo oznaczone lub produkowane. Jak wybrać takie, które będzie zdrowe? Przede wszystkim trzeba czytać to, co napisane jest małymi literami na etykietach. Ale czy każdy powinien jeść mięso? Jeśli tak, to jakie jest najzdrowsze? Ile powinniśmy go spożywać? Jak mrozić i rozmrażać mięso, i jak długo może ono leżeć w naszej zamrażarce? W Dzień Dobry TVN prof. Małgorzata Kozłowska-Wojciechowska, znana jako Profesor Zdrówko, o tym, jak jeść mięso.

    We wtorek w Dzień Dobry TVN: Kinga Korta! Okazuje się, że robi karierę nie tylko w Hollywood - co ją sprowadza do Polski? Następnie: rozbiegany Filip Chajzer oraz skore do imprezy Foremniak i Olszówka. A także zawsze na tropie zdrowej żywności Ilona Gałązka-Czarnecka - co lepsze: produkty na wagę, czy w opakowaniu? Zaczynamy o 8.00!

    Od września tego roku w sklepikach szkolnych można kupić jedynie zdrową żywność. Czy z takiego obrotu sprawy są zadowolone dzieci? Podobno już szerzy się szprzedaż słodkości na "nielegalu";) Kim są dilerzy drożdżówek?

    W kuchni Dzień Dobry TVN gościliśmy Macieja Szaciłło, który pokazał jak można przygotować pyszne dania wegetariańskie.