Materiał promocyjny

To oni zapraszają do Polski światowe gwiazdy muzyki. Dla jakiego artysty ściągnęli z USA specjalne żelki?

Źródło: Dzień Dobry TVN
Jak się organizuje wielkie koncerty?
Jak się organizuje wielkie koncerty?
To oni ściągają do Polski największe gwiazdy muzyki
To oni ściągają do Polski największe gwiazdy muzyki
Janusz Stefański, Marek Kurzawa oraz Mateusz Pawlicki 15 lat temu założyli agencję MJM Prestige. Choć wydawało się to szaleństwem, przekonali do siebie światowych muzyków. Jak im się to udało? O tym Janusz i Marek opowiedzieli widzom w Dzień Dobry Wakacje.

MJM Prestige - początki działalności

Jennifer Lopez, Justin Bieber, Justin Timberlake, Bon Jovi, Guns N’ Roses, Scorpions - długo można byłoby wymieniać artystów, którzy wystąpili na polskich scenach dzięki trójce przyjaciół z Ostrowa Wielkopolskiego.

- 2008 rok - wtedy powstał pomysł organizacji koncertu Scorpions. Tak naprawdę nie mieliśmy pieniędzy, żeby te koncerty organizować, a kłopot przy tych światowych koncertach polega na tym, że gwiazdom trzeba zapłacić z góry. To było niemożliwe [...], ale jakiś cudem się udało - wspominał Janusz Stefański z MJM Prestige.

Dziś bogatsi o 15-letnie doświadczenie i wypracowane zaufanie w branży sięgają po najgłośniejsze nazwiska światowej sceny.

- Jest kilkunastu menadżerów, którzy rezydują głównie w Nowym Jorku, Los Angeles, Londynie, i to oni decydują o koncertach, tourach gwiazd światowych. Dostać się do tego grona, zamkniętego i hermetycznego, jest bardzo trudno. MJM Prestige w pewnym momencie weszło - przyznał Tomasz Kowalski, były prezes Arena Gdańsk Operator.

Wymagania gwiazd przed koncertami

Wielkie widowiska to zwykle wymagająca logistyka i astronomiczne - bo sięgające kilkunastu milionów złotych - budżety, ale to nietypowe wymagania artystów potrafią spędzać sen z powiek organizatorów.

- Pamiętam, że przy pierwszej produkcji Justina Biebera ściągaliśmy specjalne żelki ze Stanów Zjednoczonych - jego ulubione, konkretnej firmy i o konkretnym smaku. To musiały być te żelki, a nie inne. Jennifer Lopez w Gdańsku zażyczyła sobie białą garderobę, więc wszystkie ściany były drapowane specjalnymi zasłonami na biało. Do tego dochodziły: białe meble, białe kwiaty, białe świece, białe dywany. Generalnie wszystko w stylu spa - wyjawiła Izabela Olek, Marketing&Promotion Manager MJM Prestige.  

- Jednak chyba takim najbardziej charakterystycznym punktem, który ja zapamiętałam, to był koncert Eltona Johna i żywe, dwumetrowe palmy, które miały się znaleźć w garderobie. Te palmy ściągaliśmy specjalnie z Palmiarni w Łodzi - dodała.

- To są bardzo skrupulatne wytyczne, które pozwalają nam wszystko przygotować tak, że artyści wpadają i są od razu w tym samym miejscu. Kiedyś mieliśmy taki problem łącznie z hotelami, jak mają być ustawione, urządzone - tłumaczył Marek Kurzawa. - Przecież jeżeli artyści są 200 dni w trasie, codziennie nowy hotel, inne miejsce. Muszą wiedzieć, że skręcając w prawo idą do łazienki i nie trafią do szafy - zaznaczył w rozmowie z prowadzącymi Dzień Dobry Wakacje.

Jak zauważył Sebastian Stodolak, dziwaczne żądania gwiazd pojawiają się nie bez powodu. - Z jednej strony artyści chcą […] uchodzić za ekscentrycznych, [...] utrzymać pewną teatralność wokół własnej osoby. Nie być do końca zwykłym człowiekiem. [...] Natomiast z drugiej strony ma to czysto biznesowy wymiar - tłumaczył dziennikarz Dziennika Gazety Prawnej.

To oni ściągają do Polski największe gwiazdy muzyki
Źródło: Dzień Dobry TVN

Zobacz całą rozmowę z założycielami MJM Prestige w naszym materiale wideo.

Nie oglądałeś Dzień Dobry Wakacje na antenie? Zobacz program na platformie VOD.pl. Wszystkie odcinki oraz Dzień Dobry TVN Extra znajdziesz też na Player.pl.

Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.

Zobacz także:

Reporter: Michał Malinowski

Źródło zdjęcia głównego: Dzień Dobry TVN

Materiał promocyjny
podziel się:

Pozostałe wiadomości